|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tips til potet og annet tilbehør til svinefilet?Har kjøpt svinefilet i sverige, sånn "avlang pølse"
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tips til potet og annet tilbehør til svinefilet?Det burde holde vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
awesom
|
![]() Sv: Tips til potet og annet tilbehør til svinefilet?Jeg pleier å lage potetbåter i ovnen, med masse godt krydder og olje. Enten helsteiker jeg kjøttet eller så skjærer jeg det i medaljonger og har dem oppi skikkelig feit hjemmelaget fløteppepersaus.
![]() |
#5 |
awesom
|
![]() Sv: Tips til potet og annet tilbehør til svinefilet?Broccoli ja, det er så opplagt i denne familien at jeg ikke engang husket å skrive det.
![]() |
#6 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til potet og annet tilbehør til svinefilet?Fløtegratinerte poteter.
![]() |
#7 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Tips til potet og annet tilbehør til svinefilet?Mariner svinekjøttet i en blanding av dijonsennep og hakket basillikum. La det ligge ute på benken i minst et par timer med marinaden. Kjøttet blir fantastisk mørt og godt. Server med fløtegratinerte poteter eller en eddikbasert potetsalat. Nydelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Tips til potet og annet tilbehør til svinefilet?Hasselbackpoteter nam nam!
Slik gjør du: 1. Skrell potetene og skjær dem flate i bunnen, så de står støtt. Skjær dem så i tynne skiver, men ikke helt igjennom - de skal henge sammen i bunnen. 2. Sett dem i en smurt ildfast form, pensle dem i smør og strø over krydder. 3. Stek dem på 225° C i 45-50 minutter avhengig av størrelsen, til potetene har fått en gyllen overflate. Legg revet ost på toppen når det er igjen ca. 15 minutter av steketiden. Du lager så mange du vil selvsagt - i langpanna. |
![]() |
![]() |
#9 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2008
![]() |
![]() Sv: Tips til potet og annet tilbehør til svinefilet?Broccol og Fløtegratinerte poteter bruker vi som regel til svinefilet her i gården |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Type R ;)
![]() Sv: Tips til potet og annet tilbehør til svinefilet?
![]() |
#11 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Tips til potet og annet tilbehør til svinefilet?Vi var 6 voksne paa 900 gram svinefilet paa fredag. Alt forsvant men det var absolutt nok. Det var bare saa veldig godt. Jeg fylte den med friske urter (basilikum, timian, oregano) og Philadelphiaost med krydder og surret bacon rundt. Brunet kjapt paa pannen og saa inn i oven ca. 15-20 minuter avh. av hvor tykk den er. Vi hadde sukkererter og baguette til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Tips til potet og annet tilbehør til svinefilet?Helstekt svinefilet, marinert og surret i bacon eller spekeskinke. :namm:
![]() |
#13 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til potet og annet tilbehør til svinefilet?Mulig det er litt seint med tips nå, men jeg spiste også svinefilet i dag. Da hadde jeg gulrotsalat og urtepoteter til. Det var veldig godt.
![]() |
#14 |
Type R ;)
![]() Sv: Tips til potet og annet tilbehør til svinefilet?Tusen takk for alle tips. Skal bruke flere av de neste gang vi skal ha sånt.
![]() |
#15 |
Off the map.
|
![]() Sv: Tips til potet og annet tilbehør til svinefilet?Her kommer oppskrift på noe av det beste jeg får servert. Utrolig saftig, godt og rikt på smak.
![]() |
#16 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Tips til potet og annet tilbehør til svinefilet?Fløtegratinerte poteter slår jo aldri feil da. Med mengder på mengder av hvitløk, og masse ost på toppen. :chempesunn:
![]() |
![]() |
#17 |
Type R ;)
sant. fløtegratinerte er godt. men når man blir dårlig av de så er det ikke så gøy
![]() |
#18 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til potet og annet tilbehør til svinefilet?Fløtegratinerte poteter med urter
![]() |
#19 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åh, du blir dårlig av det...
![]() |
#20 |
Type R ;)
Jeg har mange ganger spiste fløtegratinerte potetre å gitt f i at jeg får vondt magen. for de er så gode.
![]() |
|
|