Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Restaurant anbefaling - Straen Fiskerestaurant (Stavanger)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-08, 22:25   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Restaurant anbefaling - Straen Fiskerestaurant (Stavanger)

I går var mannen og jeg ute for å nyte en bedre middag. Og vi nøt! Mannen er jo selv kokk, og har en forkjærlighet for litt mer "fancy" mat enn pepperbiff med fløtepoteter. Han var omtrent ikke til å snakke til under rettene, og var totalt oppslukt av maten og smakene. Det samme var jeg, så det passet jo veldig bra.

Dette spiste vi:

Forrett: Kamchatkakrabbe med avocadocreme og bloody mary granité

Første hovedrett: Grillet tunfisk med pepper foie gras, rabarbrasalat og bringerbærvierge

Andre hovedrett: Pannestekt kveite fra Hjelmeland med sjøkreps, sommertrøffel- og skalldyrskum

Dessert: Rosevann og nektarin pannacota med kirsebær sorbet

Kveiten var så perfekt stekt at det nesten ikke går an å forklare. Den hadde en ordentlig crispy brun stekeskorpe, og var helt myk og flakete inni. Jeg hadde aldri smakt ferks tunfisk før, og ble veldig positivt overrasket. Jeg er heller ikke spesielt begeistret for fois gras, men sammen med rabarbrakompotten og tunfisken var det rett og slett ypperlig!

Mannen hadde også vinmenyen til, og satt bare og smattet.

Hadde vi hatt råd, hadde vi gått tilbake hver gang de skiftet meny.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.