Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du kunne ha foredrag om hva som helst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-06, 21:02   #1
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)

AvivA sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Hvis du kunne ha foredrag om hva som helst?

Hva ville du skrevet om. står helt fast. Vet ikke om noe jeg kunne fortalt om!
Det kan ikke være støtende, og det er den eneste regelen. Og da vi mener støtende vil det si rasistisk eller skummelt ifølge læreren. Hun er temmelig lettskremt!

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 21:03   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne ha foredrag om hva som helst?

Foredrag til hvem?

Gammel 13-11-06, 21:04   #3
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville ha skrevet om et tema jeg har kunnskap om.
Tja, gorgrafi, jordskjelv og vulkaner er ikke støtende.
Det spørs va som er forventet.

Gammel 13-11-06, 21:04   #4
AvivA

AvivA sin avatar

Standard

Jeg lever i ammetåke og en utolig fantasi løs tilværelse nå. så jeg vet ikke.

Gammel 13-11-06, 21:05   #5
AvivA

AvivA sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Foredrag til hvem?

Norsk, til klassen eller læreren hvis man ikke vil fremføre

Gammel 13-11-06, 21:06   #6
AvivA

AvivA sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg ville ha skrevet om et tema jeg har kunnskap om.
Tja, gorgrafi, jordskjelv og vulkaner er ikke støtende.
Det spørs va som er forventet.

Jeg kan ikke geografi, jordskjelv skremmer vannet av meg og vulkaner... ikke helt min ting det.

Gammel 13-11-06, 21:06   #7
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg er så opptatt av relasjoner om dagen, så det ville blitt et foredrag om det.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 21:07   #8
AvivA

AvivA sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

jeg er så opptatt av relasjoner om dagen, så det ville blitt et foredrag om det.

relasjoner =

Gammel 13-11-06, 21:08   #9
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

http://www.caplex.no/Web/ArticleView.aspx?id=9329562

Gammel 13-11-06, 21:12   #10
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Du må jo fremføre- det er god trening.

Hva du kan foredra om? Tja pelsdyroppdrett, katteraser, hvordan det er å være på forum (VR vs RL kanskje?) og noe mer kommer jeg ikke på nå.

Gammel 13-11-06, 21:41   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde holdt foredrag om kirkebyggenes utvikling med særlig vekt på stavkirkene.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 21:45   #12
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde antagelig snakket om barns behov for omsorg fra både mor og FAR... også etter samlivsbrudd (et politisk foredrag) eller kanskje et foredrag om Den store kjærligheten som man bygger gjennom et langt liv sammen (populær-psykologi/samlivsterapi).

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 23:51   #13
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Skriv om noe du interessere deg for, hva snakker du med veninnene dine om da? Skriv om barnevogner du syns det er morsomt, eller om utvalget av barnemat i butikkene eller andre ting du engasjerer deg i midt i ammetåken.

Lykke til!

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 00:03   #14
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bendelormen og dens manglende rettigheter.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 09:16   #15
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden det er i norsktimen,så kanskje barnebøker? Ta noen du har og sammenligne dem. Evt snakke om barne-tv før og nå? Adventstid og tradisjoner? Jul i mange land?

Gammel 14-11-06, 09:23   #16
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville nok snakka om bruk-og-kast-Norge

Gammel 14-11-06, 09:45   #17
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

anskje om Regine Normanns fortellinger, med vekt på hennes eventyr og sagn? Det skrev jeg særoppgave om når jeg tok studiekompetanse, og ble veldig glad i fortellingene hennes.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 11:28   #18
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Ta utgangspunkt i noe du interesserer deg for og kan noe om.

Kanskje du kan fortelle om merkelige foreldre som treffer hverandre på nett uavhengig av tid og sted for å diskutere alt fra interiør, isspisende babyer, siste skrik innen barnevogner til avhengighetsskapende tv-serier og gamle sanger fra 1980-tallet.

Det er et under at ikke flere har forsket på slike fora som FP og NM. Dette er et tema som etter min mening kan være både meningsfylt og interessant. Det trenger heller ikke være skummelt (for en lærer da ), men det kan for all del være skremmende med bombastiske uttalelser om godt og dårlig foreldreskap.

Temaet egner seg både som kort innføring i bruk og nytte, og til en mer utdypende drøfting av slike siders rolle i moderne småbarnsforeldres hverdag.

Lykke til!

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 11:31   #19
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

En bok du har lest, eller en forfatter du liker.
Foredrag om vær og vind, en av planetene i solystemet, katter, hunder, ENØK, eller hull i ozonlaget... Velg noe du er interressert i, og kan litt om. Utfyllende informasjon finner du sikkert på internett.

Lykke til!

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 11:36   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I en sånn sammenheng ville jeg kanskje snakket om en TV-serie eller film som jeg kunne sammenlignet med noe annet og eldre. Jøss, det var en flott setning. F.eks. så vi nylig The Departed på kino, og etterpå slo det meg at det var en del i filmen som minnet meg om Hamlet. Det kunne jeg sikkert snakket om en stund. Eller jeg kunne snakket om den første sesongen av Veronica Mars og sammenlignet den med en klassisk film noir, og sett på hvordan noen slike elementer var satt inn i en moderne amerikansk high school-setting. Eller noe slikt. I alle fall tror jeg jeg ville tatt for meg ett eller annet "kulturelt" - film, bok, serie - og presentert det for publikum, og da ikke bare "og så sa han sånn og så gjorde hun det", men presentert tematikken og genrebruken.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.