Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

CD/DVD i mapper?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-08, 12:42   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

CD/DVD i mapper?

Leste i en annen tråd at mange har puttet CD og DVD i mapper.

Må si jeg aldri har tenkt over at man kan spare plass på denne måten. Hva slags mapper, og hvilket system har dere?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 12:45   #2
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

Hiver meg på, for jeg tenkte akkurat det samme

Kan dere være så greie å dele? Jeg vil også ha!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 12:49   #3
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

jeg og hiver meg på, ble så inspirert i den andre tråden.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 13:20   #4
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

Vi bruker slike. Funker som et skudd. Billige er de og.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 13:30   #5
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Vi bruker slike. Funker som et skudd. Billige er de og.

Jeg har brukt noen som er ganske like, og det funker veldig bra. Kjøpte mine på Clas Ohlson, og de kostet ikke all verden.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 13:31   #6
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

Vi har samme som Juste til cdene i bilen. Til dvdene har vi en mappe som tar to plater i høyden, altså dobbelt så lang. Kjøpt på Ikea

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 13:33   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

Vi begynte med slike som Juste har. Avanserte til noen større da det ble vel mange av dem, men har nå kapitulert og bruker egne CD-lommer i esker fra IKEA. Mannen har vel godt over 1000 filmer og om alle de skulle stått fremme/hatt eget cover/egen mappe hadde vi ikke hatt plass igjen å bo her.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 14:54   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

Men hvordan vet dere hva som står hvor? Merker dere utenpå? Alfabetisk etter gruppe?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 17:38   #9
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

Jeg har en større (høyere) versjon av denne som har plass til 64 CD'er. Jeg vil helt klart anbefale de bøkene som har egne "ark" til coverinformasjonen ("leaflets" heter det vel? Hva er det norske ordet?). Da kan du skrive nr på coverinformasjonen med sprittusj, og sette det samme nr på lomma DVD'en ligger i. Eventuelt på selve DVD'en hvis man sjekker hva slags penn som kan brukes der. :lat: Jeg vet noen har mer avanserte system, men dette er avansert nok for meg, skal implementeres også.


http://www.smarthome.com/8724.html

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 20:37   #10
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

Doh jeg tenkte jo bare på barnefilm og bil. Snakk om og være miljøskadd. Dersom det skal være lagring av film man ...eeeeh... finner på internett eller lignende så anbefaler jeg rett og slett og bruke noe ala Strikt-serien til IKEA. Kjøp pappcover på Claes Ohlsson så kan du skrive rett på coveret og sette det i esken. Fordelen med denne lagringsmåten er at du får plass til avsindig mange DVD-er på liten plass (det går 100 i hver eske), og det er lett og holde det alfabetisert siden du kan sette inn DVD-er der det måtte trenges.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 22:34   #11
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

Mye bra forslag, takk! Tar gjerne imot fler! (Skal kun lagre cd, mannen har nedstemt dvd uten cover)

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 22:39   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

Vi har det i mapper som tar to i høyden. IKEA hadde noen fine røde, men jeg tror ikke de fører dem lenger? DVDene er kategorisert etter sjanger. Platene har vi desverre bare stappet inn, og der råder det desverre fullt kaos foreløpig. Vi må nok ha dem i esker i stedet, sammen med innmaten, f.eks, men uten jewelcasen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 20:19   #13
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

Nå som jeg har funnet igjen tråden må jeg jo spørre: hvor kjøper dere sånn plastlommer man kan ha opp eskene/boksene? Og er det så store at man får plass til papircoveret?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 20:32   #14
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

*abonnerer*

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 20:34   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

Mannen sier at hans lommer er kjøpt på Clas O. Ja, de så du jo. Han antar de heter "CD-cover" eller "soft-cover" (men det ville jeg egentlig ikke stolt på). Han sier at de ikke er store nok til å ha papircoveret nedi - men det hørte jeg nettopp om noen som hadde. Acsa?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 20:36   #16
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

Dette var interessant. Og mindre plasskrevende og billigere enn å kjøpe Billyhyllser på Ikea... lassproblemer:

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 21:00   #17
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

Og jeg som trodde at det bare var vi som var så smarte, har i alle fall ikke hørt om noen som vi kjenner som har gjort det samme. Vi har kjøpt våre mapper på Clas Ohlson, 2 i høyden. Intet system, men man kjenner jo lett igjen filmene og de fleste cd'ene. Det smarteste vi imidlertid gjorde var å innføre samme system for datteren vår da hun var ca 5 år. Før dette så hørte hun lite på sine cd'er og det var alltid rot og oppripete plater. Etter at vi innførte mappene så har hun mye mer glede av musikken for det er så lett for henne å ta ut og sett inn platene igjen. Vi har innført det samme for dataspill og filmer også.

Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 19:39   #18
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

Jeg vil ha plastmapper med plass til papircover også, hvis ikke er det helt uaktuellt. Anyone??

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 20:25   #19
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

Vi har foreløpig CD'ene på gamlemåten.

Barne DVD'er er i en sort mappe mens barnemusikk og lydbøker er i en rød. Men nå begynner det å bli fult så vi må vel handle noen flere tenker jeg...

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 09:16   #20
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: CD/DVD i mapper?

Jippi! Fant tynne plastmapper på CO med plass til både cd og papircoveret, det er en lomme på hver side slik at man kan putte papiret foran og cdn på baksiden. Nå skal det bli orden i Megaheimen!

:redebyggingsmani:

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no