|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() VegetarposteiJeg er vegetarianer og denne uken har jeg forsøkt meg som veganer, dvs jeg har ikke spist noe som helst av egg, smør, melk eller ost.. Det går overraskende lett, har jo frysa full av soyakjøtt og andre gosaker uansett. Masse smaker faktisk veldig godt, ihvertfall for meg som ikke har spist kjøtt på flere år. (mannen syns også mye av det er godt). Har dere smakt denne da? Vegetarpostei. Den finner dere i hylla sammen med glutenfri mat på Meny. Den er KJEMPEGOD! ![]() VEGETARPOSTEI 5.5 dl. små havregryn 1 stor løk 50 gr. smør 5 dl. melk 50 gr. gjær 1 liten ts. allehånde 1 ts. veg. buljong litt nellik 1 ts. salt Miks havregrynene til mel i hurtigmikseren. Rasp og stek løken i litt smør i en gryte. Bland melken med gjæret og hell oppi. Rør i mel og krydder. La det hele koke i to minutter. Hell så blandingen i en brødform som er kledd med bakepapir. Stek blandingen i vannbad ved 225 grader i 45 minutter. Legg papir eller håndkle over for å hindre hard skorpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: VegetarposteiJeg spsier den ofte, og den er kjempegod! Jeg elsker den på ferskt brød med et ganske tykt lag smør under og slange/sur-agurk på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VegetarposteiDenne vil jeg prøve siden jeg har litt on/ off avresjon mot kjøtt.
![]() |
#4 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: VegetarposteiLillebror og Bonus bruker den som et alternativ til leverpostei, ettersom den er melke- og glutenfri. De liker den godt.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: VegetarposteiJeg liker ikke Tartex så godt, de er så "gjærete". Nutana grov bønnepostei er knallgod! Smaker nesten som ekte leverpostei, bare enda bedre.
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: VegetarposteiJeg ser den oftest på helsekosten, men ja jeg har sett den både på Meny, Helgø og Ultra.
![]() |
#8 |
re:designer
![]() Sv: VegetarposteiTakk! Den skal jeg prøve. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|