Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mannen min har ikke vært nok på forum ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-08, 20:42   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen min har ikke vært nok på forum ...

... i allefall ikke på de riktige forumene . I dag, da han og lillesøster sto og ventet på meg og storebror utenfor barnehagen, så han noe som omtrent fikk han til å besvime. En mor hentet femåringen sin med scooter og lot femåringen sitte på hjem, iført sykkelhjelm. Femåringen sto bak sin mor og holdt seg fast. Mannen har enda ikke kommet over det. Han ante ikke at folk kunne være så dumme. Det gjorde jeg .

(Men )

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 20:47   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannen min har ikke vært nok på forum...

Men er det så ille da? Jeg vet at noen har tatt med barna baki bagasjerommet på en stasjonsvogn engang, fordi barnet ikke ville sitte i bilsetet.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 20:47   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var litt verre enn de scooter og barn-episodene jeg har vært vitne til, gitt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 20:50   #4
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

En mor i barnehagen til eldstemann henter også gutten sin på moped, han sitter bakpå og holder seg fast, og han er ikke mer enn 3 1/2 år. Og dette er en ellers meget oppgående mor i slutten av 30-årene med høy utdannelse.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 20:56   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ? Hvordan tør de? Jeg synes til og med det er skummelt å sykle med barnet i sykkelsete.

Gammel 01-08-08, 21:02   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med sykkelhjelm? Stående bak moren!?

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

En mor i barnehagen til eldstemann henter også gutten sin på moped, han sitter bakpå og holder seg fast, og han er ikke mer enn 3 1/2 år. Og dette er en ellers meget oppgående mor i slutten av 30-årene med høy utdannelse.

Det blir dessverre ikke noe mer sikkert av det.

En mor i barnehagen til Frøkna brukte å hente tre–fireåringen sin på scooter, og han var kun iført sykkelhjelm. Jeg klarte ikke og dy meg til slutt og spurte henne veldig pent og forsiktig om hun var oppmerksom på at det både var svært farlig og svært forbudt å ikke utstyre barnet med skikkelig motorsykkelhjelm. Hun tok det heldigvis pent; hun var ikke oppmerksom på det, sa hun, og neste gang jeg så dem, hadde guttungen ordentlig hjelm på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 21:03   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Er det lov å ha unger bakpå scooter altså?

Gammel 01-08-08, 21:07   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Er det lov å ha unger bakpå scooter altså?

Ja, det er lov, men min personlige mening er at det ikke er verken veldig lurt eller veldig sikkert.

På scooter er det lov til å ha med et barn under ti år. Kravet er at barnet er utstyrt med godkjent motorsykkelhjelm.

Med andre ord kan jeg med loven i hånd daske en halvhjelm på hodet til snart-to-år-gamle Blobben, sette henne bak meg på scooteren min, be henne holde seg godt fast og sette avgårde i 45 km/t.

Om det er lovlig? Ja. Om det er fornuftig? Neppe.

Gammel 01-08-08, 21:08   #9
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Kom hjem fra ferie i Italia nå. Vi hadde leiebil med bakovervendt bilsete. De andre vi møtte med leiebil og små barn hadde det samme, men det gjaldt tydeligvis ikke for italienerne vi så. De hadde stort sett forovervendte. Greit nok, spesielt da jeg så en bil som faktisk hadde bakovervendt: Der sto barnet usikret i setet og tittet over ryggen!

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 21:09   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Vi hadde forøvrig nylig en tråd om barn på motorsykkel/scooter: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=44294

Gammel 01-08-08, 21:10   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

rajraj: Grøss!

Gammel 01-08-08, 21:15   #12
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

I dag så jeg en toåring bli festet i det forovervendte setet av en femåring sånn ca.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 21:17   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

I dag så jeg en toåring bli festet i det forovervendte setet av en femåring sånn ca.

Og det var den 10 år gamle søstra som kjørte bilen, eller?

Gammel 01-08-08, 21:18   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Det er sånne tråder som denne jeg mener. Hadde mannen min vært litt mer up-to-date med hva folk faktisk får seg til å gjøre ville han ikke kastet bort kalorier på å bli sjokkert og indignert over en ussel sykkelhjelm.

Gammel 01-08-08, 21:20   #15
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Vet du, seksåringen min kunne godt ha festet lillebror før han festet seg selv. Det er helt uproblematisk for vi kontrollerer alltid begge to uansett.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 21:21   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Minner meg om de få gangene vi har glemt å feste storebror. I det bilen starter hører vi fortvilte hyl fra baksetet. "Dere må feste meg ".

Gammel 01-08-08, 21:25   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Vet du, seksåringen min kunne godt ha festet lillebror før han festet seg selv. Det er helt uproblematisk for vi kontrollerer alltid begge to uansett.

Seksåringen min kunne definitivt ikke festet snart-toåringen; setet hennes er kjempehøyt, så hun må løftes nesten helt til toppen av døråpningen for å kunne settes på plass. (Jeg har dunket hodet hennes i døråpningen selv et par ganger. ) Fempunktselen er et skikkelig herk å feste: alle besteforeldrene sliter med å finne ut av festemekanismen – hver gang. (Ja, det er et Akta-sete. )

At en femåring skulle kunne feste henne i setet hennes, er for meg ganske utenkelig, men så klart: hvis det er snakk om en forovervendt beltestol, så kunne jo toåringen nærmest feste seg selv, for den del.

Gammel 01-08-08, 21:26   #18
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

He he, eldste guttungen min passer også på. Hver gang jeg setter meg i førersetet, og før jeg har fått tid til å løfte en lillefinger så hører jeg fra baksetet: - Mamma! Du har glemt beltet!

Gammel 01-08-08, 21:26   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Minner meg om de få gangene vi har glemt å feste storebror. I det bilen starter hører vi fortvilte hyl fra baksetet. "Dere må feste meg ".

"IKKE KJØØØØR!!! JEG HAR IKKE KLIKKET FERDIG BELTET MITT ENNÅ!!!"

Gammel 01-08-08, 21:28   #20
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Seksåringen min kunne definitivt ikke festet snart-toåringen; setet hennes er kjempehøyt, så hun må løftes nesten helt til toppen av døråpningen for å kunne settes på plass. (Jeg har dunket hodet hennes i døråpningen selv et par ganger. ) Fempunktselen er et skikkelig herk å feste: alle besteforeldrene sliter med å finne ut av festemekanismen – hver gang. (Ja, det er et Akta-sete. )

At en femåring skulle kunne feste henne i setet hennes, er for meg ganske utenkelig, men så klart: hvis det er snakk om en forovervendt beltestol, så kunne jo toåringen nærmest feste seg selv, for den del.

Vi har også Akta, en gang måtte min far gi opp etter å ha prøvd å feste selen i 20 minutter. (Kan legge til at han har 10 tommeltotter).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:08.