Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Advares mot å reise til Colombia

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-08, 10:18   #1
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Advares mot å reise til Colombia

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=198105

Hvor mangen norske-colombianske familier (som min) og norske familier reiser til Colombia hver år for adopterer og de ender ikke up med dette problemer!!
Advares må være at vis man reiser til Colombia ikke smugle narkottika der fra... det hjelpe ingen, ikke Colombia, ikke ungdom i Norge.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 10:59   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: advares mot å reise til Colombia

Viktig påminnelse, Vicky.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 12:15   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da vidunderlig merkelig hvor mange norske unge mennesker som blir lurt opp i stry og ender opp i fengesel "helt uskyldig, assa" fordi de blir tatt med narkotika i bagen.

Ok, det er mulig det finnes noen av dem, men jeg er så sær at jeg tror brorparten av disse reiser med et mål for øye, tjene penger på å smugle dritt. Egentlig syns jeg de burde få sone i landet de blir arrestert i.

Dette bidrar jo også til å gi et dårlig ryke til land som Colombia. Som Vicky sier, det er mange som reiser i uskyldig øyemed, og som det går helt fint med.

Gammel 02-08-08, 12:26   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det er da vidunderlig merkelig hvor mange norske unge mennesker som blir lurt opp i stry og ender opp i fengesel "helt uskyldig, assa" fordi de blir tatt med narkotika i bagen.

Ok, det er mulig det finnes noen av dem, men jeg er så sær at jeg tror brorparten av disse reiser med et mål for øye, tjene penger på å smugle dritt. Egentlig syns jeg de burde få sone i landet de blir arrestert i.

Dette bidrar jo også til å gi et dårlig ryke til land som Colombia. Som Vicky sier, det er mange som reiser i uskyldig øyemed, og som det går helt fint med.

Du sier akkurat det jeg tenker.

Gammel 02-08-08, 12:30   #5
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Advares mot å reise til Colombia

Enig med Inagh.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 15:23   #6
kris
kross

kris sin avatar

kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Overskriften på den artikkelen burde jo heller vært: "Advares mot å smugle narkotika".

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 18:49   #7
Left
Passiv

Standard

Jeg er tilbøyelig til å være enig med Inagh ja.
"Lurt opp i stry" - au og au - 3,5 kg dop lurt opp i kofferten sin.
Jeg mistenker nok også at det er lettjente penger som frister.
De som smugler dop burde fått sone der de blir tatt.

Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 19:04   #8
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Sv: Advares mot å reise til Colombia

når media skive at ungene har sagt til foreldrene de skulle på ferier til Venezia og ended up i en fengsel i Colombia så lurer jeg på hven som er lurt.

men altså, jeg reiser ikke alene til Bogota, jeg ha med meg min far, min mor eller min bror. Må ha en som jeg gjener som kan hjelpe meg med ungene eller koffertener. Alltid noen jeg kjener.
Aller kan reiser til Colombia, men det er noen ting man må passer på og som regler det gå greit. jeg har reiset som Colombiansk og har aldri had problemer,,, håper det blir det samme nå jeg skal reiser med Norsk pass, det stå at jeg er født i Bucaramanga, Colombia.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 20:26   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tatt meg selv i å lure på hvordan man plutselig har 20 kg. ekstra i kofferten uten å merke det. Er det jeg som er pingle, eller ungdommen nå til dags som er usedvanlig sterke?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 20:52   #10
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har tatt meg selv i å lure på hvordan man plutselig har 20 kg. ekstra i kofferten uten å merke det. Er det jeg som er pingle, eller ungdommen nå til dags som er usedvanlig sterke?

Hvem har plass til 20 kg ekstra baggasje?? Den kofferten skulle jeg gjerne hatt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.