|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Har du tenkt på det? Hvordan tror du at du ville reagert om du måtte fjerne et bryst pga brystkreft? Tror du forholdet hadde overlevd? Hvordan hadde det vært å gå i svømmehallen da? Hadde du bedt om å få rekonstruert et nytt bryst umiddelbart (må vente et år)? Dette er helt hypotetisk og selvfølgelig er det ikke lett å vite helt sikkert hva man hadde gjort, men prøv å tenk på det. Det er flere her inne som kommer til å få brystkreft en gang. Forhåpentlig klarer de seg uten å fjerne brystet, men noen må det også. Sist redigert av Jessica : 03-08-08 kl 01:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Jeg hadde gitt blaffen i brystet og fokusert på å overvinne sykdommen. Min kvinnelighet ligger ikke i brystene mine, så jeg tror ikke jeg hadde følt meg mindre kvinnelig med bare et bryst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?
Ja jeg også. Har tenkt på det allerede, og snakket med mannen om det før en gang, og det hadde nok heller styrket forholdet vårt, enn svekket det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Om forholdet hadde overlevd? Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke skulle gjøre det, jeg er da tross alt mer enn puppene mine, selv om de er ganske store. Men jeg hadde nok ønsket å få på plass en ny pupp ganske kjapt.
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Når jeg tenker på det, så tror jeg hadde gitt hva det måtte være for å overleve kreft. Jeg er fryktelig redd for den sykdommen, og bare det å begynne å bekymre seg for å dø fra ungene sine og mannen. Nei da blir alt annet så utrolig ubetydelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
|
Undersøkelser har vist at kvinner som har vært gjennom brystkreft hyppigere blir skilt senere. Jeg hørte det på radioen for noen år siden. Jeg vil tro at forholdet hanglet før sykdommen og at det ikke akkurat hjalp på. Ingen mann går fra sin kvinne pga en pupp vil jeg tro... det må mer til enn som så får jeg tro. Samtidig er det jo litt rart at kvinner med brystkreft er mer utsatt for skilsmisse, hvis det stemmer det jeg hørte da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Jeg tror ikke nødvendigvis fjerning av brystet er årsaken til høyere skilsmissetall, men at man kanskje forandrer seg mye som følge av en alvorlig sykdom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Sykdom er selvsagt en påkjenning for forholdet og ekteskapet, og ikke alle kommer seg gjennom det. Å få barn er også en påkjenning, ikke alle kommer seg gjennom det heller. Jeg forsto deg som om det å fjerne et bryst skulle påvirke ekteskapet, og det mener jeg helt klart det ikke gjør. Men selve sykdommen kan gjøre det.
![]() |
#12 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Ja jeg også.
![]() |
#13 |
Pauset
|
Sant det, og at man takler en sånn situasjon ulikt og sliter med å snakke sammen i en slik periode. Da kan man lett gli fra hverandre. Iflg. min lege er det mange som sliter med selvbildet etter å ha fjernet brystet, og det gjør også noe med forholdet. Viktig at partneren er tydelig på at manglende bryst ikke er noe problem for ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
På lukket avdeling
|
Jeg vet jeg ville fjernet hele brystet ved minste sjangs for mislykket kurering uten det skrittet. Jeg tror jeg hadde akseptert det greit, bryst eller alvorligsykdom/død. Jeg tror ikke jeg ville følt meg mindre kvinnelig, men tror nok jeg ville hatt litt problemer med å føle meg sexy osv. Selvbildet hadde nok fått seg en knekk ja. Ikke i forhold til meg selv egentlig, men mer i forhold til tanken om hva mannen vil synes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Jeg hadde knapt nok merket noen forskjell tror jeg, sånn fysisk sett... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Jeg har to ganger blitt innkalt til ul etter mammografi så tankene har rast gjennom hodet et par ganger. Det å miste et bryst var ikke det jeg fokuserte på da. Likevel vet en ikke hvordan en rent faktisk ville reagere i en virkelig situasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Jeg kan se for meg at det hadde vært et stort slag for meg å miste det ene brystet mitt. Samtidig så tror jeg nok dødsangsten hadde vært stor nok til at jeg hadde grått av lettelse dersom det var det offeret som måtte til for å få leve et langt liv. Det hadde nok gjort mye med min selvfølelse, i hvert fall i begynnelsen, men så tenker jeg jo at dersom jeg hadde kjent noen som hadde gått gjennom det, så hadde jeg jo synes den personen var like nydelig med en pupp som med to, så kanskje jeg hadde innsett det og slått meg til ro med det. Jeg vet ikke om jeg ville ha rekonstruert brystet, måtte først ha sett litt bilder av hvor bra det kan bli.
![]() |
#18 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Jeg er ganske sikker på at jeg ville hatt et nytt bryst. Jeg er selvfølgelig mer enn bare bryster, men jeg ville nok allikevel følt meg "naken" med bare en pupp.
![]() |
#19 |
One of These Days
|
Signerer Liven! Har tenkt på det, og kommet fram til akkurat det samme som kloke Liven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Leser
|
![]() Sv: Hva om du måtte fjerne brystet ditt pga brystkreft?Jeg har hatt en sykdom jeg har vært veldig syk av og jeg er også i risikosonen for bryskreft pga arvelighet. (Men det er en veldig liten økning og moren min hadde en ganske "snill" form for kreft.)
En alvorlig sykdom er nok en påkjenning på et forhold.
![]() |
Emneord |
brystkreft, fjerne bryst |
|
|