Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Brownies under the snow

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-08, 20:17   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brownies under the snow

Bilde under oppskriften.

Disse er helt utrolige. Mørke, nesten svarte, fulle av sjokolade og med et litt kult utseende. Man får visstnok kjøpt disse på alle bakerier og konditorier i New York.
Jeg har stablet dem litt for mye, ser penere ut når det er litt færre brownies på fatet:

BROWNIES UNDER THE SNOW (stor langpanne)

600 gram mørk kokesjokolade
400 gram smør
8 dl sukker
8 egg
6 dl hvetemel
3 ts bakepulver
6 ss kakao
Melis til pynt

Smelt smøret. Ha 400 gram kokesjokolade i biter oppi smøret og la det smelte til en jevn sjokolademasse. Avkjøl massen litt.
Rør sammen egg og sukker i en bakebolle (ikke eggedosis!). Ha i sjokolademassen. Ha i bakepulver, kakao og mel og rør deigen jevn. Hakk 200 gram kokesjokolade og ha i deigen til slutt. Rør godt.

Hell massen i en stor papirkledd langpanne (30x40). Stek kaken på nederste rille i ovnen i ca. 60 minutter. Avkjøl kaken helt i formen. Når den er HELT kald kan den tas ut ved å dra i bakepapiret. Skjær den i pene ruter.
Ha melis i en tallerken og "dypp" hver brownie i melisen, pass på at alle sidene er dekket.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 20:27   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brownies under the snow

Denne oppskriften er rimelig lik den jeg pleier lage. Kjempegod.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 10:40   #3
SIS
Aktiv
 
SIS sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 241
SIS er litt kul
Standard

Sv: Brownies under the snow

Hvilke temperatur steker du disse på ?

__________________
Mamma til 3
SIS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 10:44   #4
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brownies under the snow

Vik fra meg, Satan!

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 10:47   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brownies under the snow

Oj glemte jeg å skrive temperatur? *alzheimers*

175 grader.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 11:16   #6
SIS
Aktiv
 
SIS sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 241
SIS er litt kul
Standard

Sv: Brownies under the snow

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Oj glemte jeg å skrive temperatur? *alzheimers*

175 grader.

Takker, de er i ovnen nå

__________________
Mamma til 3
SIS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 11:38   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brownies under the snow

Gled deg, mannen klarer ikke å tenke på disse uten å sikle.
Men de er like gode uten melisen også. Faktisk så tror jeg jeg dropper melisen neste gang, for jeg synes det ble litt vel søtt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 12:11   #8
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brownies under the snow

Iset. Hva i alle dager gjør du med alle disse kakene du baker? Spiser du dem selv, gir dem vekk, fryser dem eller selger dem? Jeg syns du legger ut nye kakefristelser hele tiden jeg, og jeg får vann i munnen bare jeg ser bildet av kakene over her. Tror jeg må slutte å gå innom kaketrådene dine jeg, ihvertfall så lenge jeg ikke har planer om å bake selv. Jeg elsker å bake kaker, men samtidig bør jeg jo begrense inntaket.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 12:19   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brownies under the snow

Jeg gir dem vekk til min manns kolleger. De betaler meg ofte for å bake, og ofte gjør jeg det fordi jeg har lyst. Får "bestillinger" hele tiden, flere ganger i uka, hehe. Alle disse kakene jeg la ut nå nylig er fra dåpen (bakte 9 kaker), og jeg lot ALLE restene stå igjen på min manns jobb, så de fikk seg litt av en lunsj på mandagen.
Så jeg spiser nesten ikke noe av det selv. Jeg smaker litt, for å konstatere at det smaker godt før jeg gir det fra meg. Jeg er egentlig ikke så veeldig kakemons, jeg er mer glad i middager og slik mat, og så er jeg litt svak for gjærbakst innimellom, så det lager jeg sjelden.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 18:40   #10
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brownies under the snow

Juhu, nå står disse i ovnen. Halvert oppskrift for en liten torsdags-snack!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no