Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehager og vandelsattest

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-08, 20:57   #1
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Barnehager og vandelsattest

Er det ikke obligatorisk å levere dette ved en ansettelse?
Grunnen til at jeg spør er at min bror har fått et kort vikariat i en bhg. Starter i morgen. Da jeg spurte om han hadde lervert vandelsattest sa han at det hadde de ikke og han hadde ikke tenkt på det heller.

Kjenner jeg blir irritert på at de kan være så slepphendte, jeg hadde ikke likt at de tok inn en "hvem som helst" bare fordi det er akutt krise et par uker i sommer.

Må forøvrig nevne at min bror er ok, men det kan jo ikke de vite!

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 21:00   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehager og vandelsattest

Jo det er det, og jeg syns det er merkelig at han ikke er blitt spurt om det. Det er jo mulig de spør etter det i morgen da.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 21:00   #3
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har alltid levert vandelsattest ved ny jobb i bhg. Men jeg er faktisk litt usikker på om vi krever det av folk som er innom i vikariat....det BURDE vi jo!

Gammel 03-08-08, 21:01   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg har alltid levert vandelsattest ved ny jobb i bhg. Men jeg er faktisk litt usikker på om vi krever det av folk som er innom i vikariat....det BURDE vi jo!

Ikke bare burde, man SKAL.

Gammel 03-08-08, 21:03   #5
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Ikke bare burde, man SKAL.

Ja. Må sjekke ut dette når jeg er tilbake på jobb.

Gammel 03-08-08, 21:03   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har levert når jeg begynte på skolen, når jeg ble ansatt i vikarbyrå.

Men ikke når jeg var vikar i en privat barnehage. Kanskje de tok det for god fisk fordi jeg er førskolelærer student. Men det bør de jo absolutt ikke! Viste jo ikke noe bevis engang på at jeg er det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 21:06   #7
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hmm. Han leverte da han startet som vikar på barneskole ifjor og jeg spurt om de kunne vite om denne, men det trodde han ikke.

Han kjenner riktignok en annen i et vikariat der, men synes ikke det holder heller. Blir litt bekymret om dette er vanlig i krisetider. Han ble spurt av denne han kjenner om han kunne steppe inn et par uker fordi det var krise. Altså begynner han i morgen.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 21:45   #8
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Alle, både vikarer og fast ansatte (tilkallingsvikarer også) MÅ levere politiattest hos meg. (Jeg er styrer i en kommunal barnehage.)Vi pleier som regel å ordne det før de starter, men noen ganger har det skjedd ved oppstart.

Jeg prøver å ha en samtale med alle i forkant, og da ordner vi også alle papirer som arbeidskontrakt, lønnsberegning og politiattest

Har personen jobbet andre steder i kommunen og nylig levert en sånn, så er det ikke nødvendig nei. Da er man allerede "godkjent".

Gammel 03-08-08, 21:57   #9
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Hmm. Han leverte da han startet som vikar på barneskole ifjor og jeg spurt om de kunne vite om denne, men det trodde han ikke.

Han kjenner riktignok en annen i et vikariat der, men synes ikke det holder heller. Blir litt bekymret om dette er vanlig i krisetider. Han ble spurt av denne han kjenner om han kunne steppe inn et par uker fordi det var krise. Altså begynner han i morgen.

I krisetider så hender det jo at vi tar inn vikarer uten politiattest, men de må skaffe så fort som mulig, og i starten er de aldri alene på vakt uansett.De politiattestene har heller ikke så kjempelang varighet så det er jo ikke sikkert den han leverte i fjor gjelder lengre. Om han ikke har snakket med styreren i barnehagen så kan det jo hende han blir spurt om det i morgen.

Gammel 03-08-08, 21:02   #10
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk utlevert et skjema som jeg selv måtte sende til politiet så fort som mulig. Så kom svaret tilbake etter kort tid.

Gammel 03-08-08, 21:02   #11
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vandelsattest og pirke-prøve var obligatorisk da jeg skulle i mitt første vikariat for nærmere 10 år siden.

Gammel 03-08-08, 21:48   #12
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sendt vikarer fra vikarbyrå hjem, fordi de ikke har hatt med seg politiattest. Den skal ligge i arkivet, for alle, selv om de bare er på jobb en dag.
Jeg jobber i privat barnehage.
Reglene blir nok håndtert ulikt rundt omkring.
Da jag fikk jobb som vikar i en familiebarnehage, startet jeg opp den dagen jeg var på intervju, og etter to dager var jeg alene på jobb. Uten politiattest eller noe som helst.

Gammel 03-08-08, 23:33   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jobbet i en god del barnehager opp gjennom årene. (Har jobbet som ped.leder på disp i vikariater av et år.) For hver nye barnehage, måtte jeg levere ny vandelsattest. De jeg fikk utlevert gjalt på en måte bare for den spesifikke barnehagen jeg jobbet i.

Gammel 03-08-08, 23:46   #14
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært vikar i skolen og har opplevd å måtte ta opp dette med politiattest og taushetsplikt selv. Slike ting MÅ det være rutiner på. Noen skoler har kommet med det første dag.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.