|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Er kvinner mer problemorienterte enn menn?Begge kjønn må gjerne svare - få ut fordommene dine nå!
![]() |
#2 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Er kvinner mer problemorienterte enn menn?Jeg er litt både og tror jeg. Lever etter bestemors ordtak: Det ordner seg alltid.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Er kvinner mer problemorienterte enn menn?Hm. Både og? Jeg mener selvfølgelig at noen manneeksemplarer gjør problemer ut av ting som ikke er problemer, men ikke tar på alvor de tingene som kan komme til å bli problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er kvinner mer problemorienterte enn menn?Jeg er nok vesentlig mer problemorientert enn mannen min ja - jeg tenker mye mer "hvis om atte - dersom atte" og er nok generelt mer bekymret for alt mulig enn han er
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Sv: Er kvinner mer problemorienterte enn menn?Jeg synes ikke jeg ser noen klar slik tendens i mitt personlige datamateriale, selv om stereotypen jo er sånn. Selv er jeg ganske happy-go-lucky (på en sterkt løsningsorientert måte).
![]() |
#6 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er kvinner mer problemorienterte enn menn?Her i huset har vi forskjellige felt hvor vi ser ting. Jeg har ofte,
![]() |
#7 |
Leser
|
![]() Sv: Er kvinner mer problemorienterte enn menn?Æsj. Jeg hadde en mistanke om at folk kanskje ikke var enig med meg. Det andre alternativet er jo at jeg er mer problemorientert enn både kvinner og menn.
![]() |
#8 |
kamerat
|
![]() Sv: Er kvinner mer problemorienterte enn menn?Fin typologi, him!
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Er kvinner mer problemorienterte enn menn?Jeg er helt klart nr. 1. |
![]() |
![]() |
#10 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er kvinner mer problemorienterte enn menn?Jeg er enig med Him her. Jeg er problemorientert (og jeg tror det henger sammen med at jeg er litt kontrollfrik..) - sambo er det IKKE. Jeg synes også det er slitsomt; særlig mentalt. Jeg bruker masse energi på å tenke og planlegge og skaffe meg full oversikt over ting som skal skje, mens sambo nesten ikke ofrer det en tanke før det skal skje!! Og GJETT om jeg irriterer meg og kaller han ansvarsløs.... Realiteten er vel at i mange tilfeller er energibruken min bortkastet, og han har det bare behagelig.
![]() |
#11 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er kvinner mer problemorienterte enn menn?
![]() |
#12 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Er kvinner mer problemorienterte enn menn?Sånn generelt mener jeg at kvinner er mer problemorientert, men hjemme hos oss er det mannen som er det i mye større grad enn meg.
![]() |
#13 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Ja, det tror jeg, helt generelt. Det kommer nok av at kvinner har en tendens til å være større kontrollfreaker og har veldig mange flere detaljer som skal styres i hodet, og blir dermed litt vel fokusert på problemløsning. Mannen min kan gå ut av døra og drite i om han har glemt gummistøvler og lue til ungene, mens jeg ville nesten bryte sammen av tanken.
![]() |
#14 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er kvinner mer problemorienterte enn menn?Jeg er mye mer problemorientert enn ham ja. Jeg organiserer alt, skal ungene i bursdagbesøk, så har jeg alt klart, han trenger bare hente og levere, skal vi noen steder pakker jeg, han trenger bare stille osv. Neste år skal han et år til Oslo for å gå på skole, og han tenker at det nok vil gå SÅÅÅÅÅ bra, jadda, vettu. Greit nok for en som bare kan dra avgårde og leve som student igjen, verre for hun som blir igjen hjemme med 3 små, uten lappen, i full jobb og med et hus å holde rent i tillegg. Han mener jeg tror det er mye vanskeligere enn det er, skulle gjerne limt noen glassbiter på den setningen og stappet den opp der hvor han er høyest når han plukker blåbær, for å si det sånn. Så, ja, jeg er nok litt mer problemorientert
![]() |
#15 |
Ustabil
|
![]() Sv: Er kvinner mer problemorienterte enn menn?På hjemmebane vil jeg si at mannen er mer problemorientert, jeg er mer løsningsorientert. Han er for eksempel en langt større "hønemor" enn meg, og har tendenser til å ville holde barna i stram line, fordi han ser alle problemer og all slags risiko som er forbundet ved det. Jeg derimot mener at ja, problemene finnes, og vi skal ikke overse dem, men vi finner løsninger og rasjonaliserer oss ut av dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Borte
|
![]() Sv: Er kvinner mer problemorienterte enn menn?Jeg er løsningsorientert og får meg stadig en mental ørefik når jeg ser at mannen min har hatt grunn til å bekymre seg for at ting skal bli et problem. Jeg har ikke noe grunnlag for generalisering heller.
![]() |
#17 |
Passiv
|
Sånn er jeg også, men jeg vil derfor kalle meg praktisk anlagt (og kontrollfreak?) Å være problemorientert er vel noe annet? |
![]() |
![]() |
#18 |
Leser
|
Ja, jeg også liker å kalle meg realistisk og praktisk anlagt.
![]() |
#20 |
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er kvinner mer problemorienterte enn menn?Eg er nok type tre, eg har ein tendens til å tenkja på mulige problem. Heldigvis har eg gjerne ein plan for å løysa dei og, om enn ikkje alltid ein like brilliant plan. Sambo er meir ein type to, saman utfyller me kvarandre godt
![]() |
|
|