Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Anbefal meg noen grøssere

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-08, 12:17   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefal meg noen grøssere

Jeg sliter med å bli redd nok, er blitt så herdet etter å ha sett grøssere fra før jeg kunne snakke, omtrent. Så jeg er på evig jakt etter den ultimate "tisse i buksa av skrekk"-grøsseren. Har den amerikanske remaken av "Shutter" på pcen, tror jeg skal se den i kveld, den asiatiske var jo skikkelig intens. One missed call var også bra, og ja jeg likte til og med den amerikanske, spesielt slutten.

Jeg liker best grøssere med spøkelser, gjerne med handlinger som utspiller seg på gamle asyler/sinnssykehus. Sistnevnte skremmer vannet av meg, det er sånne jeg har mest lyst å se, men bortsett fra House on haunted hill 1 & 2, og Asylum 9 eller hva den heter, kommer jeg ikke på noe. Tips?

The signal var forresten litt artig, minnet en smule om 28 days later, litt av den samme stemningen. Nå har jeg bare sett halve, skal se resten nå.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 12:35   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Alt med Steven Segal.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 12:37   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Jeg skrev grøssere, ikke oppkast-action.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 12:38   #4
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Eh... Jeg grøsser temmelig kraftig av Segal.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 12:42   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Jeg også, men det er jo forskjell på brekninger og livredd-gufs.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 12:43   #6
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Jo, forsåvidt.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 12:47   #7
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Har du sett The Eye? Fyttigrisen, det er den VERSTE filmen jeg noensinne har sett, og jeg elsker også grøssere (husker faktisk at du og jeg hadde en samtale om dette på DiB for maaange år siden). Men nå snakker jeg ikke om remaken som nettopp kom, du må ha den originale asiatiske versjonen. Min favoritt er likevel Rose Red, selv om den ikke er så ekkel, bare bra. I det siste har vi vært uheldig å leid masse skikkelig dårlige grøssere. Husker ikke helt navn her nå, hm.. Vi så en som het 1408, tror jeg, med Samuel L.Jackson i. Den var rar, litt skummel, men ikke skummel nok. Wicker man var teit. White Noise var helt elendig, rett og slett. Silent hill synes jeg var ganske kjedelig, for å være ærlig. Skeleton Key var også skuffende hendelsesløs. Boogeyman var til å grine av, vi stirret vantro oss gjennom 1,5 time. Dead Silence var kanskje ørlite grann skummel, buktalerdukker er EKLE, men den manglet dybde.

Jeg liker det når det er spøkelser og skumlinger med, MEN de må ha en grunn for hva de gjør og ting må henge sammen. Hvis de bare løper formålsløst rundt og skremmer til høyre og venstre så blir det bare dumt. Jeg trenger en litt troverdig story, jeg trenger dyktige skuespillere og overraskende momenter.

Constantine elsket jeg. Kanskje ikke akkurat en grøsser, men for å huske hvilke filmer jeg har sett så ser jeg gjennom Grøsser-kategorien på mix.no, må se coverne for å huske dem. Dawn of the Dead må jo nevnes, den er ikke skummel, men skikkelig underholdende. Rett og slett kjempegøy å se!

Resten av dem jeg har sett var ikke på listen og jeg husker ikke navnene, men vi så noe om en skog med et indiansk spøkelse som het Tamara eller noe annet lite indiansk og som så asiatisk ut. Grusomt teit, vi så den ikke ferdig, skulle gjerne husket navnet så du kunne styre unna.

Dette ble mer en utredning av hva du ikke burde se, men jeg skal følge nøye med på tråden for jeg ELSKER grøssere, har bare mistet litt motet etter å ha sett så mye dårlig i det siste.

Her er evt. forslag som jeg IKKE har sett, men som ser interessante ut:
*Acacia
*One Missed Call
*The Ring 2 og The Grudge 2, har ikke sett disse ennå
*The exorsism of Emily Rose
*Whisper
*Gravedancers

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 12:52   #8
Sildre
Endelig på vei oppover!
 
Sildre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 405
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

"Den sjette sansen", men den har du sikkert sett.

__________________
Sildre
Sildre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:05   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Har du sett The Eye? Fyttigrisen, det er den VERSTE filmen jeg noensinne har sett, og jeg elsker også grøssere (husker faktisk at du og jeg hadde en samtale om dette på DiB for maaange år siden). Men nå snakker jeg ikke om remaken som nettopp kom, du må ha den originale asiatiske versjonen. Min favoritt er likevel Rose Red, selv om den ikke er så ekkel, bare bra. I det siste har vi vært uheldig å leid masse skikkelig dårlige grøssere. Husker ikke helt navn her nå, hm.. Vi så en som het 1408, tror jeg, med Samuel L.Jackson i. Den var rar, litt skummel, men ikke skummel nok. Wicker man var teit. White Noise var helt elendig, rett og slett. Silent hill synes jeg var ganske kjedelig, for å være ærlig. Skeleton Key var også skuffende hendelsesløs. Boogeyman var til å grine av, vi stirret vantro oss gjennom 1,5 time. Dead Silence var kanskje ørlite grann skummel, buktalerdukker er EKLE, men den manglet dybde.

Jeg liker det når det er spøkelser og skumlinger med, MEN de må ha en grunn for hva de gjør og ting må henge sammen. Hvis de bare løper formålsløst rundt og skremmer til høyre og venstre så blir det bare dumt. Jeg trenger en litt troverdig story, jeg trenger dyktige skuespillere og overraskende momenter.

Constantine elsket jeg. Kanskje ikke akkurat en grøsser, men for å huske hvilke filmer jeg har sett så ser jeg gjennom Grøsser-kategorien på mix.no, må se coverne for å huske dem. Dawn of the Dead må jo nevnes, den er ikke skummel, men skikkelig underholdende. Rett og slett kjempegøy å se!

Resten av dem jeg har sett var ikke på listen og jeg husker ikke navnene, men vi så noe om en skog med et indiansk spøkelse som het Tamara eller noe annet lite indiansk og som så asiatisk ut. Grusomt teit, vi så den ikke ferdig, skulle gjerne husket navnet så du kunne styre unna.

Dette ble mer en utredning av hva du ikke burde se, men jeg skal følge nøye med på tråden for jeg ELSKER grøssere, har bare mistet litt motet etter å ha sett så mye dårlig i det siste.

Her er evt. forslag som jeg IKKE har sett, men som ser interessante ut:
*Acacia
*One Missed Call
*The Ring 2 og The Grudge 2, har ikke sett disse ennå
*The exorsism of Emily Rose
*Whisper
*Gravedancers

Jeg tror jeg er litt forelsket i deg. Den med skogen og Tamara, den het vel ikke "The Forest" eller noe sånt? Jeg tror jeg klarte å se 5 minutter av den før jeg skummet litt gjennom og skrudde av, noe så fjernt! Ellers har jeg selvsagt sett alt du lister opp, både de asiatiske og de amerikanske versjonene. The eye (den asiatiske) var JÆVLIG skummel, den amerikanske var bob-bob. One missed call var også grusom, altså forferdelig skummel, der likte jeg faktisk den amerikanske en smule også, selv om den asiatiske var 2 millioner ganger skumlere og bedre.

Gravedancers bør du styre unna, jeg svimte nesten av i vantro over at det går an å lage noe så dårlig. Den hadde alle momenter til å bli en fantastisk god grøsser, begynnelsen var intens og jeg trodde at NÅ har jeg funnet den ultimate grøsseren. Men neida, den ble bare mer og mer teit, og på slutten, da et svært skjellett-bilde fulgte etter noen folk, midt i lufta, trodde jeg jeg skulle spy. Som tatt ut av en dårlig 80-talls lavbudsjetts-grøsser.
Acacia var boooring!

Er du forresten medlem på www.skrekkfilm.com? Jeg skal inn der nå for å lete litt etter filmanbefalinger, glemmer det hele tiden. Det er en annen side også, en med masse nye grøsser-trailere, men jeg har mistet adressen.



Opprinnelig lagt inn av Sildre, her.

"Den sjette sansen", men den har du sikkert sett.

Den så jeg på kino ja, en av mine favoritter. The Others er enda bedre, samme vinkling men mye mer intens.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:07   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Jeg tråler forresten gjennom alt jeg kan av asiatisk skrekk, den asiatiske grøsserfilm-industrien er jo verdens beste! Ikke rart Hollywood ikke gjør annet enn å kopiere asiatiske grøssere for tiden. Jeg bare nevner: The eye, Shutter. Tale of two sisters (en av mine favoritter!), Shadows, The ring, The grudge, og mye annet.

Shutter var skikkelig nervepirrende, jeg gleder meg til å se den amerikanske remaken i kveld, selv om jeg ikke har for store forventninger.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:13   #11
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg bare nevner: The eye, Shutter. Tale of two sisters (en av mine favoritter!), Shadows, The ring, The grudge, og mye annet.


Ja, ja, nevn, nevn!! *noterer* Shutter altså? Tale of two sisters har jeg ikke hørt om en gang! O la la! Mistenkte at Gravedancers ikke var århundrets skumling ja, nå vet jeg det. Åh, nå ble jeg gira på skrekkfilm!

Helt enig når det kommer til den asiatiske film-industrien, jeg tror det har noe med den deilige uforutsigbarheten i den, og det at de bruker litt tid på å få ting til å henge sammen og ha en grunn. Problemet er at jeg blir så piss-i-buksen-redd at jeg sover så langt opp i armkroken til gubben etterpå at han nesten får pusteproblemer

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:13   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Anbefal meg noen grøssere

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

*The Ring 2 og The Grudge 2, har ikke sett disse ennå
*The exorsism of Emily Rose

The Ring og The Grudge (både 1 og 2) er overhode ikke skumle, hvis du snakker om de amerikanske. De er latterlige.
Samme med The exorsism of Emily Rose, den er ikke skummel.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:16   #13
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Sitat:

Den med skogen og Tamara, den het vel ikke "The Forest" eller noe sånt? Jeg tror jeg klarte å se 5 minutter av den før jeg skummet litt gjennom og skrudde av, noe så fjernt!

Jojo, det var noe sånt den het. Helt ufattelig grusom film, jeg kunne faktisk ha laget bedre selv, til og med hvis ungene skrev manus.

Sitat:

Er du forresten medlem på www.skrekkfilm.com? Jeg skal inn der nå for å lete litt etter filmanbefalinger, glemmer det hele tiden. Det er en annen side også, en med masse nye grøsser-trailere, men jeg har mistet adressen.

Nei, men jeg skjønner at jeg må melde meg inn

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:17   #14
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Skrekkfilm.com!!! Takk Iset, den siden hadde jeg også glemt!

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:18   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Anbefal meg noen grøssere

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

The Ring og The Grudge (både 1 og 2) er overhode ikke skumle, hvis du snakker om de amerikanske. De er latterlige.
Samme med The exorsism of Emily Rose, den er ikke skummel.

Jeg ble livredd av både The ring og The grudge, både de amerikanske og asiatiske, men dette var da det var "nytt". Nå er liksom konseptet litt oppbrukt. Men man har jo forskjellig smak. Jeg blir sjelden LIVREDD lenger, litt irriterende. Men alt har jo med hvordan man ser filmen å gjøre. Jeg blir jo mye mer redd når jeg legger alt tilrette for å bli det, feks. mørklegger stua, sitter i sofaen med teppe rundt meg, har på høy lyd og prøver å mane frem skrekken. Da skvetter jeg jo omtrent av barne-tv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:20   #16
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Sv: Anbefal meg noen grøssere

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg blir jo mye mer redd når jeg legger alt tilrette for å bli det, feks. mørklegger stua, sitter i sofaen med teppe rundt meg, har på høy lyd og prøver å mane frem skrekken. Da skvetter jeg jo omtrent av barne-tv.

Gale menneske.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:22   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Anbefal meg noen grøssere

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg ble livredd av både The ring og The grudge, både de amerikanske og asiatiske, men dette var da det var "nytt". Nå er liksom konseptet litt oppbrukt. Men man har jo forskjellig smak. Jeg blir sjelden LIVREDD lenger, litt irriterende. Men alt har jo med hvordan man ser filmen å gjøre. Jeg blir jo mye mer redd når jeg legger alt tilrette for å bli det, feks. mørklegger stua, sitter i sofaen med teppe rundt meg, har på høy lyd og prøver å mane frem skrekken. Da skvetter jeg jo omtrent av barne-tv.

Generelt så skremmer ikke amerikanske skrekkfilmer meg, de er jo så dårlige, jeg er ikke lettskremt, for å si det slik. Jeg har også problemer med å finne skrekkfilmer som faktisk er SKREKK. Jeg ble ikke skremt av noen av dem da de var nye heller, og man må jo alltid se skrekkfilmer i mørke rom på litt stor skjerm og høy nok lyd, ellers er poenget litt borte, men de må være skumle for å skremme meg endå.
Skrekkfilmer i dagslys liksom.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:25   #18
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Anbefal meg noen grøssere

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg blir jo mye mer redd når jeg legger alt tilrette for å bli det, feks. mørklegger stua, sitter i sofaen med teppe rundt meg, har på høy lyd og prøver å mane frem skrekken. Da skvetter jeg jo omtrent av barne-tv.

Det er jo sånn man skal se skrekkfilm

Når vi var på kino og så the Ring bodde vi i en liten leilighet og ungene var små. Vi hadde bare et soverom og måtte sove på stuen i en liten periode. Jeg sov på sofaen, omtrent to skritt fra tven. Den tven hadde teppe over seg i nesten en uke etterpå, og jeg sov i andre enden av rommet

Har ringt hjem og bedt gubben laste ned Shutter og Tale of two sisters

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:26   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Anbefal meg noen grøssere

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Generelt så skremmer ikke amerikanske skrekkfilmer meg, de er jo så dårlige, jeg er ikke lettskremt, for å si det slik. Jeg har også problemer med å finne skrekkfilmer som faktisk er SKREKK. Jeg ble ikke skremt av noen av dem da de var nye heller, og man må jo alltid se skrekkfilmer i mørke rom på litt stor skjerm og høy nok lyd, ellers er poenget litt borte, men de må være skumle for å skremme meg endå.
Skrekkfilmer i dagslys liksom.

Haha, vi høres helt like ut. Bortsett fra at jeg BLIR redd av enkelte amerikanske grøssere da. Men jeg er veldig herdet opp gjennom årene, det er jo synd.
Jeg har aldri noensinne forstått folk som sier "jeg tør ikke se grøssere, jeg blir jo så redd". Hallo, det er jo det som er hele poenget med grøssere, jeg MISUNNER de som blir så redde. Hadde de visst hvor heldige de var ...

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:28   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Anbefal meg noen grøssere

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Har ringt hjem og bedt gubben laste ned Shutter og Tale of two sisters

Shutter må du se den asiatiske versjonen av først, det er bare den jeg foreløpig har sett og kan anbefale. Den minner litt om The Eye, jeg syntes begge var horrible.
Tale of two sisters er veldig VELDIG spesiell. Du sitter nok som et stort spørsmålstegn etterpå, jeg måtte se den to ganger før alt falt på plass. Den er nok for spesielt interesserte, så mulig du ikke liker den, jeg har diskutert filmen med mange som ikke orket å se den ferdig engang, hehe. Men jeg ELSKER den og har sett den flere ganger. Det er en scene som skremmer vannet av meg, den involverer et gjenferd som kryper opp i senga til to vettskremte småjenter.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no