Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kan man oppgradere Husebykjøkken med IKEA-skapdører?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-08, 11:40   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Kan man oppgradere Husebykjøkken med IKEA-skapdører?

Vi har lyst til å pusse opp kjøkkenet totalt, men regnet litt på det og det skal også bygges om litt i tilfelle og alt av "hvitevarer" skal nye, så det blir utsatt noen år. Men jeg er så vannvittig lei av det gamle kjøkkenet. Kan jeg kjøpe skapdører på IKEA og sette på stammene? Også skal vi bytte gulvet.

Tenkte også vi skulle bytte ut skuffeseksjonen for å få samme finish på den som dørene, men de har ikke i den bredden vi skal ha (50cm). Men vi har funnet ut at vi kan bytte ut underskapene til en rimelig penge (og da får jeg også ny kum) sånn at vi får inn skuffer. Men da blir det bare nye skapdører på overskapene. Håper inderlig det går? De har i alle fall de målene jeg trenger ser det ut som på IKEA.

Jeg skal også ha benkplate. Er de på IKEA greie? Skal bare ha noe rimelig, for det er ikke noe krav til at det skal holde i veldig mange år. Vil ikke ha sånn treplate, men sånn som ser ut som stein.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 15:34   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man oppgradere Husebykjøkken med IKEA-skapdører?

Ikea har ikke standardmål, så det tviler jeg egentlig på. Jeg sjekka Ikea mot et annet merke for noen år siden (ikke Huseby, husker ikke hva det var), og da var det forskjell både på målene på dørene og på plasseringa av hengslene.

Du kan kanskje ta med ei skapdør til Ikea og måle hvis du bor i nærheten?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 15:44   #3
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man oppgradere Husebykjøkken med IKEA-skapdører?

Men når Husebyskapet vårt er 50cm bredt, så står det jo 50 cm på IKEA også. Da burde det jo passe. Såvidt jeg kan se så har IKEA veldig standardmål som 40, 50 og 60 cm. En kan vel bare lage nye fester til hengslene, for nye henglser må jeg jo kjøpe til de andre dørene uansett.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 15:55   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man oppgradere Husebykjøkken med IKEA-skapdører?

Det er standardmål på bredden på skrogene, men ikke nødvendigvis på høyden. Det merket jeg sjekka ut var flere cm høyere eller lavere (husker ikke) enn Ikea.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 19:47   #5
Wanda
Aktiv
 
Wanda sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 141
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kan man oppgradere Husebykjøkken med IKEA-skapdører?

Vi byttet våre profilerte Sentrum kjøkken dører med hvite og glatte HTH kjøkkendører. Ble veldig fornøyd. Jeg sjekket også IKEA, men de hadde ikke samme mål. HTH dørene kostet ca. 500 pr. stk, i tillegg så produserte de noen dører spesielt tilpasset vårt kjøkken (et hjørneskap og et høydeskap). Servicen var kjempebra. VI fikk også en montør (leid inn fra HTH) som rev ned alle eksisterende dører og satte på benkeplate og de nye dørene. Han gjorde noen små tilpasninger slik at skuffeseksjonene skulle passe i høyden. Alt i alt betalte vi ca. 16.000 for nye dører og montør. I tillegg kommer benkeplate. I forhold til å skifte ut hele kjøkkenet ble dette altså mye billigere.

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 19:50   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan man oppgradere Husebykjøkken med IKEA-skapdører?

Har du sjekket ut det kjøkkenet Maxbo selger? Plusskjøkken heter det vel, og er ikke dyrere enn IKEA.

  Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 23:13   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man oppgradere Husebykjøkken med IKEA-skapdører?

Jeg aner ikke noe om skapdørene, men rimelige benkeplater får man på Obs Bygg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 23:18   #8
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man oppgradere Husebykjøkken med IKEA-skapdører?

Jeg mener at Salt skrev i LaBangas kjøkkentråd at IKEAs og Huseby bruker samme skrog. Om det stemmer skal det gå.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 09:33   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man oppgradere Husebykjøkken med IKEA-skapdører?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg aner ikke noe om skapdørene, men rimelige benkeplater får man på Obs Bygg.

Takk. Skal på OBS senere i dag, så da skal jeg sjekke der om det kan være aktuelt.

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg mener at Salt skrev i LaBangas kjøkkentråd at IKEAs og Huseby bruker samme skrog. Om det stemmer skal det gå.

I alle fall når jeg måler så får jeg samme høyde og bredde som IKEA har på skapene sine. Håper det går. Får kjøpe ei dør og teste ut før jeg bestemmer meg. Blir nok til at vi bytter ut alle 3 underskapene + skuffene, så da er det bare på overskapene dørene må passe.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 09:42   #10
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man oppgradere Husebykjøkken med IKEA-skapdører?

Håper de passer!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no