|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
er grønn og fin.
|
![]() Å holde hatet ved likeJeg har i år som i fjor jobbet litt på en skole som huser unger som spiller under Norway Cup.
![]() |
#2 |
Live and let live
|
![]() Sv: Å holde hatet ved likeDette er jo bare direkte tragisk. Jeg blir så eitrende sint når slikt går utover barn. Neste år får de opplyse om første kamp en uke før de skal ha den egentlig, så rekker de det likevel om de blir stoppet.
![]() |
#4 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å holde hatet ved likeTragisk, ja. Slike ting gjør meg så utrolig motløs og trist.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Å holde hatet ved likeDet er tragisk når barn blir brukt i et politisk spill. Dessverre skjer det alt for ofte.
![]() |
#6 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Å holde hatet ved likeJeg klarer ikke med min beste vilje å skjønne hvordan de klarer å oppføre seg slik overfor barn. Ja rent intellektuelt så skjønner jeg det, men hvordan de klarer å se potensielle terrorister i alt av palestinere, det er det rene vanvidd.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Å holde hatet ved like
Det verste er jo at de mistenkter jo ikke egentlig barna for å være terrorister, de gjør det kun for å utøve makt fordi de kan. For å være kjipe rett og slett.
![]() |
#11 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Å holde hatet ved likeHar avisene skrevet noe om dette? Dette burde jo tas opp på politisk hold. Høyt oppe!
![]() |
#12 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Mange gjør nok det, men etter å ha diskutert dette med noen unge og forholdsvis velutdannete og intelligente israelere (studerte jus i Cambridge) jeg traff for noen år siden, så vet jeg sannelig ikke hva de tror. Bare det å prøve å få dem til å innse at Palestinerne var et folk var som å tre i en nål med boksehansker. De så bare farer, og var så hjernevasket at sunn fornuft bare ikke nådde inn.
![]() |
#13 |
Multitaskingmaniac
|
Uff det er jo skikkelig ille. Ikke rart det aldri blir fred, liksom.
![]() |
#14 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
![]() Sv: Å holde hatet ved likeDet er rett og slett tragisk at barn brukes på denne måten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å holde hatet ved likeDet er dypt tragisk at barn skal lide på denne måten. Det syntes vi i fjor og så skjer det samme igjen i år. Hvorfor er det ingen som tør å ta ordentlig affære? Det er på høy tid myndighetene gjør noe med dette.
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Å holde hatet ved likePalestina-konflikten er studium i meningsløshet. |
![]() |
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Å holde hatet ved likeJeg blir veldig sint på deres vegne. Virkelig veldig sint.
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
Det vil høyst sannsynlig ikke hjelpe noe som helst. Det er ingen reell vilje til fred eller samarbeid fra verken palestinsk eller israelsk side. Alt israelerne ønsker er stans i palestinske terrorhandlinger (selvfølgelig uten å gi fra seg okkuperte landområder). Alt palestinerne ønsker seg er israelsk tilbaketrekning (selvfølgelig uten å måtte gi slipp på terrorisme). Forankten for hverandre er nærmest en ryggmarkrefleks, og hva hjelper det om man på høyeste hold i politiske festtaler fastslår at det er uakseptabelt å sabotere slik det er gjort i denne saken, når oppførselen ikke får konsekvenser? |
![]() |
![]() |
#19 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Å holde hatet ved likeDet har blitt nevnt i nyhetene tror jeg, men det var en liten notis.
![]() |
#20 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å holde hatet ved likeTragisk historie. Jeg synes det er spesielt tragisk med tanke på jødenes forhistorie, at det er slikt som dette den fryktelige behandlingen de selv har opplevd som folk skal kuliminere i. Virkelig vanskelig å forstå. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|