Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Asylmottak møter motstand

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-08, 15:55   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Asylmottak møter motstand

Dette er den store nyhetssaken ved mitt gamle hjemsted. Har lest igjennom diskusjonen som går på nettavisen og blir rett og slett lei meg over alle den fremmedfrykt og uvitenhet som er i samfunnet vårt. Ville dere reagert så sterkt om det skulle komme et mottak med ungdommer i deres nærmiljø?
Her her naboen bestemt seg på forhånd og mener det er utrygt å sende barna sine ut...

http://www.moss-avis.no/apps/pbcs.dl...7108/1044/ABON

Gammel 09-08-08, 16:08   #2
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Asylmottak møter motstand.

Hvordan skal bemanningen ved mottaket være?

Jeg tenker på den saken som nylig var i media, om jenta som ble voldtatt i et mottak. Jeg synes ikke det er rart at folk blir skeptiske over å få et asylmottak i nabolaget, ikke pga menneskene i seg selv, men til om ungdommene blir godt nok fulgt opp på mottaket, og om tilsynet og bemanningen er god nok.

Dersom jeg ble forsikret om at bemanningen og oppfølgingen var god nok, hadde det ikke gjort meg noe.

Gammel 09-08-08, 16:24   #3
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Asylmottak møter motstand

Jeg ville jo tro at det er bemanning hele døgnet, det er jo mindreårige som skal bo der. Men naboene har ikke en gang vurdert at dette kan gå bra....

Gammel 15-08-08, 23:16   #4
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Så akkurat et innslag på NRK-nyhetene, hvor idrettsforeningen gikk i mot asylmotak på en campingplass fordi asylsøkerbarna kunne ødelegge fotballbanen som ligger rett ved siden av! Unnskyld meg men:Hva skjer? Etter den tragiske hendelsen på asylmottaket i Våler virker det som om det er stuereint å servere de simpleste unnskyldninger for å ikke ha et asylmottak i nærheten.
Dette er skikkelig triste greier.

Gammel 15-08-08, 23:55   #5
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Synes dette er trist, og vitner om lite kompetanse balant de som uttaler seg. Kan ikke skjønne at noen oppegående mennesker fra en idrettsforening kan stille opp på tv med slike argumenter. Sa jeg oppegående?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 00:22   #6
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Hørtes ut som gode, gamle vikarierende argumenter. Utrygt å oppholde seg der fordi asylbarna ville komme til å bruke idrettsplassen? Ja, alle asylbarn er jo sjikkelig skummmle.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 00:30   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så han sjarmerende fyren til venstre på bildet i nyhetene for noen dager siden. Han mente han måtte slutte å ha barna ute, og gikk langt i å antyde at det kom til å bli en opphopning av sexmonstre på asylmottaket. Hormoner i 16-årsalderen osv. Jeg ble skikkelig kvalm. Det ble jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.