Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Fra kassett til digitalt

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-08, 23:00   #1
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Fra kassett til digitalt

Hvordan gjør man nå det på en enkel måte?

Jeg har hatt storopprydding i kjeller'n hjemme og der var det umåtelig store mengder av gamle "klassikere" på kassett (MC=Music cassette). Endel av disse skulle jeg ønske jeg fikk overført til PC'n og hvordan gjør jeg det da? Er det en duppedings som trengs eller holder det med en vanlig kassettspiller (jada, jeg har faktisk en som virker ennå) med en eller annen kabel til PC'n? Trenger t-skje-forklaring!

Drømmer om å høre på mine åttitallshelter på pc'n!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 08:47   #2
T-bone
Fullverdig medlem
 
T-bone sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 46
T-bone har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fra kassett til digitalt

Du er en 80-talls nostalgiker som meg! Koser meg veldig når jeg hører musikk fra den tiden.

Jeg har en dings som kan kobles til plate eller kassett spiller og pc. Det følger med et program hvor man laster inn musikken til pc, fjerne ulyder, deler opp i spor (når den lastes inn blir det bare ett langt spor/fil) og kan brenne ut på cd eller lagre på annet digitalt lagringsmedium. Det finnes flere slike på markedet, jeg husker ikke hva slags merke jeg selv har fordi det er så lenge siden jeg har brukt det.
Det er en genial måte å selv digitalisere og systematisere musikk fra gamledager på, men du verden så tidkrevende det er! På grunn av tiden det tar har jeg ikke giddet å tatt mer enn 2-3 vinylplater, noe som kanskje bare utgjør en cm i min meterlange vinylplatehaug.

Her er en link til hva jeg snakker om, men jeg tror ikke dette er samme type som jeg bruker, ser ut til at her holder det med programvare. Dingsen som jeg bruker mellom platespilleren og pc ser man ikke ut til å trenge. Hmm, lurer på hvordan man da får koblet det til pc'en?
http://www.polderbits.com/lp-to-cd.html?ref=adword1

For et par år siden så jeg den type jeg har (dings + programvare) til i underkant av 1 000 kroner Elkjøp.

T-bone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kassett


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no