Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjører som en idiot i 30-sonen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-08, 17:03   #1
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Kjører som en idiot i 30-sonen

Nå er jeg virkelig bekymret for mine unger og naboens unger pga. en idiot av en lastebilsjåfør som dundrer forbi titt og ofte.(daglig)
Han kjører en stor tung containerlastebil. Det er 30 sone her, men det driter han i.

Hva kan jeg gjøre? Vurderer sterkt å sparke en ball forran lastebilen vist jeg ser han komme forbi igjen.

Han har ikke nubbsjangs å stoppe vist et barn kommer ut i veien, vi bor i et kryss og og han kommer fra veien som har forkjørsvei, defor den dritfarten. En dag smeller det enten i en unge, sykkel eller bil. Han ser ikke gjennom huset mitt om det kommer noe fra venstre. Jeg bor i hjørnetomta.

Gammel 11-08-08, 17:06   #2
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjører som en idiot i 30 sonen

Har prøvd å ta bilnummeret, men han kjører rett og slett for fort også har han så møkkete skilter at man ikke ser hva som står.

Gammel 11-08-08, 17:06   #3
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten ringer du politiet, eller firmaet han kjører for.

Gammel 11-08-08, 17:08   #4
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Problemet er at vi rekker aldri å se skiltene hans. Vi hører bare det rasler i kjettinger også kommer han i den drittfarta og innen vi har rukket å få sukk for oss så er han langt nede i gata.

Gammel 11-08-08, 17:09   #5
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spikermatte!

Gammel 11-08-08, 17:12   #6
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Spikermatte!

Litt kjedelig for de andre bilene da.

Tror jeg får hive meg i bilen neste gang å kjøre etter.
Eller ta en rånerunde rundt i nabolaget, ser ut som han holder til her i nærheten siden han kjører forbi så ofte.

Gammel 11-08-08, 17:14   #7
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En bekjent av meg trillet ei gammel barnevogn foran en slik råkjører. Det ble slutt på råkjøringa skal jeg si det.
Jeg har også ei sånn dame i nabolaget. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, syns det er utrolig ekkelt å ta opp slikt med naboer. :feig:

Gammel 11-08-08, 17:16   #8
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ingeborg, her.

En bekjent av meg trillet ei gammel barnevogn foran en slik råkjører. Det ble slutt på råkjøringa skal jeg si det.
Jeg har også ei sånn dame i nabolaget. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, syns det er utrolig ekkelt å ta opp slikt med naboer. :feig:

En lengre borte i gata sparket en ball forran en bil som råkjørte fast forbi flere ganger daglig. Hun fikk nesten juling av mannen som kjørte bilen.

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å ta det opp med han vist jeg nå hadde fått tak i han da. Noe som er umulig ser det ut til.

Gammel 11-08-08, 17:22   #9
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Tror du ikke de andre naboene irriterer seg også? Kanskje de har bilnummeret?

Eller mal et skilt på en stor sponplate og sett det langs veien; "Vi har mange barn i ....veien/gata, men INGEN å miste!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 18:01   #10
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Fartsdump ?

Viss han kjem til nokon lunde samme tidspunkt kvar dag, går det ann å tipse politiet. Då kan dei stå der og ta imot ham

Gammel 11-08-08, 19:53   #11
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bor du i et vel? Få de til å sette opp sånne betongringer, fylte med jord og blomster i...
Ellers hr jeg blitt fristet av den barnevogn-løsningen mange ganger, og gjerne med en dukke ned i, så det ser ut som en unge hvis smellet blir hardt nok!
:nådeløs megge mot råkjørere:

Går også an å stille seg opp langs veien i de tider du tror han kommer, skravle ubegrensa med en nabo, og "forstyrr" i fartsbanen hans... Håper du får tat nr hans og tipsa politiet snart!

Gammel 11-08-08, 19:57   #12
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Er det noe mønster, med tanke på når han kjører forbi? Ca klokkeslett og dager? I så fall tror jeg du kan få en positiv overaskelse om du kontakter politet. De kan godt finne på å ta en kontroll der til det tidspunktet.

Hvordan jeg vet det? Jo jeg har snakket med dem om det en gang.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 19:59   #13
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Politiet utfører sjelden kontroller på småveier på eget initiativ, men hvis flere ringer og klager om det samme, pleier de å være ganske kjapt ute. :erfart:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 20:18   #14
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Henger meg på forslaget om å ringe politiet.
Jeg vet de utfører kontroller hvis de får tips om farlig kjøring slik som denne mannen driver med.

Jeg ville uansett sparket en ball ut foran ham. Eventuelt bare latt den trille ut i veien et stykke foran ham...da tror man gjerne at det vil komme en unge å hente den. Trehjulssykler i veikanten ved innkjørselen til tomten er også virkningsfullt. :Ond: Bare pass på å flytt den innimellom så han ikke skjønner det.

Gammel 11-08-08, 20:20   #15
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Står det ikke noe firmanavn på bilen?
Da kan du jo ringe de og forhøre deg om hvem dette kan være.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 22:01   #16
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Takk for mange gode tips. Skal prøve å få tatt bilnummeret eller firmanavn på bilen.

Det eneste jeg vet om den, er at den er gul og ikke ser ut som de andre containerbilene rundt omrking her. Den kjører desverre ikke til samme tid hver dag, men den kjører forbi daglig. Derfor tenkte jeg den må tillhøre i nærheten her.

Gammel 11-08-08, 22:40   #17
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Sv: Kjører som en idiot i 30-sonen

Så kjipt!
En smågal nabodame i veien hos oss hadde over lengre tid snakket til en mann i veien og bedt han dempe farten, noe han ikke gadd.
En dag stilte hun seg bak heggen og kastet en terhjulsykkel foran bilen hansTror han fattet poenget

Gammel 11-08-08, 22:46   #18
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine tips er å be politiet stå parat. Jeg tenkte også tanken på å sende en barnevogn foran bilen når han minst aner det, men jeg tenker samtidig at det kan være litt vel skummelt. Han vil trolig gå fullstendig i sjokk før han oppdager at det er en tom barnevogn og man kan ikke ane hvordan han vil reagere.

Jeg merker forresten at jeg tar det for gitt at sjåføren er et mann, her. Jeg pleier vanligvis å skrive han/henne, men her falt det seg helt naturlig å skrive han.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 22:51   #19
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg gjort med stort hell. Det var en svært slukøret nabo i firmabil som fikk en kraftig oppstrammer av sjefen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 23:53   #20
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg tenkte også tanken på å sende en barnevogn foran bilen når han minst aner det, men jeg tenker samtidig at det kan være litt vel skummelt. Han vil trolig gå fullstendig i sjokk før han oppdager at det er en tom barnevogn og man kan ikke ane hvordan han vil reagere.

Ikke bare det... Skummelt hvis han reagerer med å svinge unna og dermed kjører av veien, eller inn i et hus!

Hvis politiet i ditt område har ressurser til det er det nok det løsningen ja, å ta'n på fersk gjerning.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.