|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
superbruker
|
![]() Hvor gammel var du da du fikk/kjøpte mobil?En liten spinn off fra når du vil gi dine barn mobil. Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte din første mobil?
![]() |
#2 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg fikk min første mobil i julegave i -96. Det var en diger Motorola som omtrent var umulig å bruke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg var gravid med Storemor, så da var jeg vel 22? En ganske fin liten sak, som jeg ikke husker navnet på.
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?29 år, august 2000.
![]() |
#6 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?16-17 år. I 1995 eller var det 96, nei husker ikke helt årstall.
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg var 27 da jeg ble pådyttet mobil av min far i julegave i 2000. Den kostet 1 krone og har av flere uavhengige kilder blitt sammenliknet med en Fisher Price-telefon.
![]() |
![]() |
#8 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg hadde personsøker da jeg gikk på høgskolen fra 96, så fikk jeg en mobil av svigerfar, en diger Ericsson jeg var veldig stolt av i 98.
![]() |
#9 |
*_*
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg var 17 år og fikk en høyst uhåndterlig Phillips-telefon i bursdagsgave av venninner (de var vel lei av at jeg lånte deres). Det var med kontantkort, så da kunne jeg ikke sende sms. Dette var i '98.
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg var 22 år og det var i 1996.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Ved påsketider i 1999, tror jeg. Jeg var da 26.
![]() |
#12 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg fikk min første mobil i 20-årsgave av kjæresten (nå mannen). Det var i 1998. Jeg var nettopp ferdig med folkehøyskolen. Den kostet ca 1000 kroner og var en Panasonic. Husker mannen egentlig ville kjøpe meg en gigaNokia (for det hadde jo han), men jeg grein meg nesten til denne som var mye mindre og noen hundrelapper dyrere. Den holdt i maaange år og var stø som fjell - helt til den en dag takket for seg aldeles uten forvarsel.
![]() |
#13 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg kjøpte da jeg flyttet hjemmefra som 19-åring. Jeg hadde en sjalu og kontrollerende kjæreste som krevde at jeg skulle være tilgjengelig hele døgnet. (og ja, han er min eks nå
![]() |
#14 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg kjøpte min første mobiltelefon på slutten av året 1996, hele 24 år gammel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
På lukket avdeling
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?
Siterer det uthevede, men må si min ble kjøpt til meg i -94. (tror jeg det var) Var vel 15 hvis jeg har regnet riktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg tror jeg var 19 år da. Overtok kjæresten sin. (Og ja, jeg kan signere Blondie og Maylen, det var en grunn for at jeg fikk den liksom. )
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg gikk til anskaffelse av mobil våren 99. Da var jeg 23 år.
![]() |
![]() |
#18 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?25 år, 1999. Arvet lillesøsters enorme Motorola, ene og alene fordi jeg hadde fått meg en jobb hvor jeg måtte ha mobiltelefon.
![]() |
#19 |
nygift
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg var 13 da jeg fikk låne mine foreldres mobil, og fikk min egen den julen etter jeg fyllte 14.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Seint på 90-tallet en gang. 98 eller 99, husker ikke. Dvs at jeg var i slutten av 20-årene.Men jeg kjøpte den ikke, jeg overtok pappas gamle. Det tok mange år før jeg gadd å bruke noe særlig penger på å kjøpe nye. Det gikk mye i 1 kr og sånt. Jeg har blitt litt mer kresen med alderen..... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|