|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Lykke eller happy?Endelig, etter alt for lang tid med masing, fikk barna endelig det etterlengtede kjæledyret sitt, ett hamster. Nå har det startet en stor navnediskusjon. Ett dyr, og to som ikke blir enige om navnet på dyret
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: lykke eller happy?Mulig jeg har het feil forhold til hamstere, men jeg mener at dyret helt fint kan ha flere navn også jeg da .
![]() |
#3 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: lykke eller happy?Vi har sagt til barna at det er tre regler som gjelder:
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lykke eller happy?Hvis hamsteren bare skal ha et navn kan du foreslå "Lukka" som betyr glede på islandsk |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lykke eller happy?Jeg har hatt 2 hamstere (ikke samtidig) og de fikk bare tørrfor til mat. Ga dem av og til gulrot og slikt, mener jeg å huske. Og vann, selvfølgelig. De var typiske hamstere; våkne om natta. Da løp de rundt i hjulet sitt og krafset i buret og spiste og koste seg. De var våkne av og til om dagen sånn at jeg fikk kost med dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Lykke eller happy?han heter Happy nå
![]() |
#8 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Lykke eller happy?Du har helt rett ac, det er en hun. Tja.... hørte om noen som snudde en hamster til etetrmiddagsdyr, og det skal vi nå legge en liten innsats i å prøve. Håper hun ikke blir hissig, men trøtt, slik at det er mulig å kose mer med henne enn nå. Nå løper hun bare ut av hendene våre!
![]() |
#9 |
Leser
|
![]() Sv: Lykke eller happy?Jeg liker ikke hamstre nettopp på grunn av at de er nattdyr. Personlig ville jeg ha foretrukket et marsvin til barn. (Men uansett ender alle dyr opp med å bli foreldrenes ansvar, så det har kanskje ikke noe å si.) Jeg funderer på kaniner - og med min tenkefart så blir det ikke i år, så mye er sikkert.
![]() |
#10 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Lykke eller happy?kanin har vi prøvd, så det ble det ikke
![]() |
#11 |
Leser
|
![]() Sv: Lykke eller happy?
Vil du si noe om hvorfor dere ikke vil ha kanin? Er i tankestadiet enda, så jeg vil gjerne ha litt info.
Jeg er nok litt forutinntatt mot hamster. Jeg liker ikke repeterende lyder, husker enda den hamsteløpelyden om natta. Skjønner godt at dere ikke vil dra med dere en katt på camping.
![]() |
#12 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Lykke eller happy?Vel, kanin er ok dyr, men det er vel livsstilen vår som gjør det. Det med at vi reiser mye bort, og at en kanin tar mer plass enn ett hamster. Vi kan la hamsteret være hjemme alene en helg, evnt gi han barnevakt som kan komme innom med mat/sette han bort hos venner med hamstererfaringer. En kanin hos oss hadde bodd ute, vil ikke ha de inne pga størrelse på bur ol. Da mister det litt av kosen også synes vi.
![]() |
#13 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Lykke eller happy?Kaniner hopper jo bare rundt og er som regel ikke særlig kosete. Jeg syns marsvin er det beste dyret for barn, eventuelt rotte. Da får man greie dyr som ikke lever alt for lenge og som er passe kosete. En rotte er kanskje mest spennende, den er mer nysgjerrig og finner på mer. Da jeg var barn hadde jeg et marsvin, det var koselig det, men jeg ble litt lei etter en stund. Den bare satt der, liksom.
![]() |
#14 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Lykke eller happy?sant, vi har jo en tanke med at hamster ikke lever sånn superlenge, så når barna er lei, er det vel kanskje ikke så lenge igjen...
![]() |
Emneord |
hamster |
|
|