Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveld

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-08, 23:14   #1
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveld

Han hadde slått ansiktet/hodet ned i autoværnet på sykkel og gangstien han syklet på sammen med ei dame.
Hun var helt sjelven og han lå der å svimet stakkar. Han hadde blod i helt ansiktet og høyre del var åpent.

(Jeg synes sånne ting er kvalmt og litt ekkelt, men det kan jeg ikke si høyt for da tror man at jeg har mere fokus på meg selv enn på den stakkars mannen som skadet seg.)

Sist redigert av Avelonia : 16-08-08 kl 15:23. Årsak: Sånn? Bedre?
Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 23:18   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveld

Håper det går bra med de, og med deg.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 23:18   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok.. ..men syntes mest synd på den stakkars mannen jeg da. Huff. Det hørtes skikkelig vondt ut!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 23:19   #4
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Håper det går bra med de, og med deg.

Signerer denne.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 23:19   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æsj, ja, det er skikkelig kvalmt med folk som har skadet seg altså.

Stakkars mann, håper det gikk bra med han.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 23:22   #6
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Stakkars mann,uffa meg håper alt går går bra med han.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 23:24   #7
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Huff, stakkars mann. Håper inderlig han slapp fra det uten altfor alvorlige skader.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 23:26   #8
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Eh.... Det første jeg hadde tenkt ved å være førstemann til en slik ulykke var ikke akkurat "æsj", "kvalmt" og "noen tror det var meg"... Forhåpentligvis heller: så forferdelig, hva må jeg gjøre først; stoppe biler, ringe nødtlf, hjelpe de forulykkede... med mindre jeg hadde vært helt i sjokk og gått i bakken selv. Jeg reagerer faktisk på måten du forteller dette, men forhåpentligvis er det kun måten du skriver og opplever dette i etterkant som kommer litt rart ut og er ikke representativt på hvordan du reagerte og agerte ved ulykkesstedet?

Gammel 15-08-08, 23:28   #9
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg satser på at du er litt i sjokk jeg, Avelonia, for det er virkelig en sjokkerende opplevelse å være nært vitne til ulykker.

Sist redigert av torsk : 15-08-08 kl 23:34.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 23:31   #10
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Huff så grusomt. Håper det går bra med han.

Håper du har noen å snakke med. Reaksjonen kommer ofte etterpå.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 23:35   #11
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Man kan reagere uventet i traumatiske situasjoner. Jeg håper jeg klarer å tenke

• sikre ulykkestedet
  • varsle
  • hjelpe
Vi var bare noen minutter unna å være førstemann på åstedet ved en alvorlig ulykke for noen uker siden. Jeg husker godt hvor mange rare tanker det førte til, og blant annet var jeg glad for å slippe å være førstemann på åstedet, alene med en treåring i baksetet. Jeg satser på at du klarte å håndtere situasjonen der og da, Avelonia, og at dette er etterreaksjonen.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 23:37   #12
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg satser på at du er litt i sjokk jeg, Avelonia, for det er virkelig en sjokkerende opplevelse å være nært vitne til ulykker.

Det håper jeg også... og at du har noen du kan snakke med om dette.

Gammel 16-08-08, 00:09   #13
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fru Snurp, her.

Eh.... Det første jeg hadde tenkt ved å være førstemann til en slik ulykke var ikke akkurat "æsj", "kvalmt" og "noen tror det var meg"... Forhåpentligvis heller: så forferdelig, hva må jeg gjøre først; stoppe biler, ringe nødtlf, hjelpe de forulykkede... med mindre jeg hadde vært helt i sjokk og gått i bakken selv. Jeg reagerer faktisk på måten du forteller dette, men forhåpentligvis er det kun måten du skriver og opplever dette i etterkant som kommer litt rart ut og er ikke representativt på hvordan du reagerte og agerte ved ulykkesstedet?

Så du synes ikke det er kvalmt å se en mann med åpent ansikt? Tro meg jeg har sett værre og jeg tåler det, men likevel er det æsj, kvalmt, ekkelt og omtrent til å spy av så mye blod og benrester! Jeg stoppet selvsagt bilen min, gikk ut og spurte om dem trengte hjelp. Man kan faktisk miste lappen om man ikke gjør det! Så skulle jeg til å ringe etter hjelp, men en kom meg i forkjøpet. Så spurte jeg en av dem andre som stoppet om dem hadde førstehjelpspakke ol, spurte også om mannen hadde hatt ett illebefinnede og at han på ingen måte skulle reise seg opp. Han hadde stor fart på syklen sin og i følge skadene han hadde var det best at han lå der han lå.
Sikre stedet var unødvendig, da dette skjedde på en sykkel og gangsti med autoværn. Det stimet til med biler og mennesker, jeg stoppet hele trafikken med bilen min (jeg sto ved en rundkjøring som igjen er et knutepunkt for av og på E18). Når jeg så alt var underkontroll, sa jeg ifra at jeg drar videre. Fornøyd Fru Snurp?

Gammel 16-08-08, 00:20   #14
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ok.. ..men syntes mest synd på den stakkars mannen jeg da. Huff. Det hørtes skikkelig vondt ut!

Jeg synes synd på begge to jeg.
Tror du at jeg synes synd på meg selv eller?

Gammel 16-08-08, 01:07   #15
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Fornøyd Fru Snurp?

Fornøyd ja.

Som jeg nevnte sist i mitt innlegg; forhåpentligvis var måten du skrev om dette en etterreaksjon, og var ikke representativ på hvordan du reagerte på stedet. Grunnen til at jeg reagerte var at du klarte i ditt hovedinnlegg å bruke ordene; æsj, kvalmt og frekt, i bare noen få setninger hvor du fortalte om noe ganske traumatisk og dramatisk.

Og jeg hadde kanskje blitt kvalm av å se så mye blod og åpne kroppsdeler (eller jeg vet jeg blir det), men jeg hadde ikke beskrevet det som "kvalmt å se". Men dette blir flisespikking av bruken av uttryket "kvalmt"... For meg ble det bare litt feil fokus, men som sagt, jeg håper du får avreagert litt på denne opplevelsen og kan snakke med noen om alt dette.

Vet du forresten hvordan det gikk med disse menneskene?

Gammel 16-08-08, 09:55   #16
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fru Snurp, her.

Fornøyd ja.

Som jeg nevnte sist i mitt innlegg; forhåpentligvis var måten du skrev om dette en etterreaksjon, og var ikke representativ på hvordan du reagerte på stedet. Grunnen til at jeg reagerte var at du klarte i ditt hovedinnlegg å bruke ordene; æsj, kvalmt og frekt, i bare noen få setninger hvor du fortalte om noe ganske traumatisk og dramatisk.

Og jeg hadde kanskje blitt kvalm av å se så mye blod og åpne kroppsdeler (eller jeg vet jeg blir det), men jeg hadde ikke beskrevet det som "kvalmt å se". Men dette blir flisespikking av bruken av uttryket "kvalmt"... For meg ble det bare litt feil fokus, men som sagt, jeg håper du får avreagert litt på denne opplevelsen og kan snakke med noen om alt dette.

Vet du forresten hvordan det gikk med disse menneskene?

Flisespikking er bare forbokstaven.
Aner ikke hvordan det gikk med han mannen, det står ikke noe på lokalavisene vår heller.

Gammel 16-08-08, 10:20   #17
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Syns ikke det var så grådig med flisespikking der jeg. Og om det var noe gikk det vel heller andre vei.
Må med hånden på hjerte si at jeg også reagerte på ordleggingen i hovedinnlegget.

Gammel 16-08-08, 10:23   #18
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Syns ikke det var så grådig med flisespikking der jeg. Og om det var noe gikk det vel heller andre vei.
Må med hånden på hjerte si at jeg også reagerte på ordleggingen i hovedinnlegget.

Jeg også reagerte sånn.
Og nå reagerer jeg på den hissige tonen.
Håper det har gått bra med de innvolverte.

Gammel 16-08-08, 11:11   #19
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Håper det går bra med deg og med mannen!

Men må si jeg reagerte på ordlyden i innlegget, og tror du kunne moderert deg med å bruke andre ord. Det er litt med hvordan man ordlegger seg.

Det fikk du vel erfare i en annen tråd om barnehage som du startet.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 13:20   #20
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Jeg synes synd på begge to jeg.
Tror du at jeg synes synd på meg selv eller?

Hørtes ut som om du hadde en del fokus på hvor ekkelt dette var for deg ja. .... og det var det nok. Men sannsynligvis var det mye verre for den som var skadet og da pleier de fleste ikke tenke så mye over hvordan en selv har det. Derfor syntes jeg det var merkelig at du skrev mest om hvor ille dette var for din egen del.

Bra du stoppet da. Håper det går greit med deg og.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.