|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Minner fra første skoledag?Det er skolestart til mandag. Jeg har ikke 1. trinns elev i år, men sitter likevel å prøver å hente frem minner fra første skoledag. Der er det ikke mye å hente gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Minner fra første skoledag?Det eneste jeg er sikker på at jeg husker er skoene. De var brune og fornuftige og nye og fine. Jeg tror jeg husker at jeg hadde rød cordfløyelsbukse, men det kan være et falskt minne pga. bilder jeg har sett.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Minner fra første skoledag?Tja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Originala
|
![]() Sv: Minner fra første skoledag?Jeg husker ikke så mye, egentlig. Jeg gledet meg veldig til å begynne på skolen. Det sto en vase med blomster på kateteret, og læreren sto bak kateteret. Det sto lapper ned navnet vårt på på pultene, og jeg syntes det var kjipt at vi ikke skulle skrive navnet vårt sjøl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Pauset
|
![]() Sv: Minner fra første skoledag?Husker mye. Først måtte vi inn i storsalen og hilse på læreren vår. Husker vi ble ropt opp og at jeg rett etterpå fikk beskjed om å skulle stå oppstilt på plassen til klassen ved siden av en som het Marit. Stod der i pastellstripete todelt sett (kjolesak) og leide Marit inn. Inne var foreldrene med og jeg husker det stod velkommen på tavla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Minner fra første skoledag?Det meste jeg husker er nok det jeg har sett på bilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Minner fra første skoledag?Det jeg husker fra første skoledag var: Mamma hadde vunnet ranselen min på tivoli, den var rutete, firkantet og unik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Minner fra første skoledag?Jeg hadde hjemmesydd kjole og bollesveis. Det vet jeg kun fordi faren til en klassevenninne tok bilder, så jeg husker fint lite.
![]() |
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Minner fra første skoledag?Jeg vet ikke om jeg hadde husket det like godt uten å ha sett bilde, men jeg husker veldig godt det kule 70-tallsantrekket mitt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Minner fra første skoledag?Husker ikke annet enn leksa igrunn. Skulle tegne meg selv i A-boka mi. Den har jeg ennå i mimrekassa mi på loftet.
![]() |
#12 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Minner fra første skoledag?
Akkurat sånn hadde jeg også.
![]() |
#13 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Minner fra første skoledag?Jeg husker rød, fin ransel, og olaskjørt og rosa topp med blå bloms. Hvite knestrømper hadde jeg også. Det var stort å hilse på frøken. Hun het Randi, og var en engel.
![]() |
#14 |
Live and let live
|
![]() Sv: Minner fra første skoledag?Jeg fikk gå i den peneste kjolen min, - som mamma hadde fått en Thailandsk dame til å kjøpe til meg når hun var hjemme på ferie om sommeren. Og så fikk jeg blomster av pappa. På skolen husker jeg gymsalen med alle foreldrene og barna, og så husker jeg at en jeg skulle gå i klasse med neiet for rektor (og at alle i salen responderte veldig positivt på det), og så husker jeg at samme jenten ikke ville ut i regnet å bli tatt bilde av, men lot seg overtale av at litt regn i håret betydde lykke.
![]() |
#15 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Minner fra første skoledag?Det eneste jeg med sikkerhet kan si at jeg husker er ranselen. En stiv firkantet skinnransel som var rød og blå. Den hadde to sånne "koffertspenner" foran med et kattehode over hver spenne som hadde refleksøyne. Var så stolt av den sekken for den hadde vi kjøpt i Tyskland og det var garantert ingen som hadde lik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Minner fra første skoledag?Jeg husker best at en av de andre mammaene ble tatt for for å være elevens bestemor. Selv som 7-åring synes jeg DET var litt flaut!
![]() |
#17 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Minner fra første skoledag?Jeg husker den røde skolesekken med nytt penal oppi. Og så husker jeg frøkna vår, Ellinor, verdens koseligste frøken.
![]() |
![]() |
#18 |
sangfugl
|
![]() Sv: Minner fra første skoledag?Jeg husker at læreren hadde tegnet en sol på tavla. Og så husker jeg at vi ble ropt frem en og en for å få tegnebok og fargeblyanter. Egentlig er jeg usikker på om jeg husker dette, eller om jeg tror jeg husker det fordi pappa filmet en del av den første skoledagen...
![]() |
#19 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Minner fra første skoledag?Jeg husker mest at den fine rosa rysjeblusen min var ubehagelig i stoffet og at de hvite knestrømpene var litt stramme. Og så syntes jeg det var rart at foreldrene stod langs veggen, på siden og bak i klasserommet.
![]() |
#20 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Minner fra første skoledag?Vi hadde nettopp flyttet fra vestlandet til Buskerud. Første skoledag var en regnværsdag, og jeg hadde blå og hvite gummistøvler og en hvit anorak på meg. Langt hår og musefletter som mamma hadde snurret stramt mange ganger så håret skulle krølle seg fint. -Ganske forgjeves, siden jeg var og ble ei Ruskesara. Rød trollsekk hadde jeg fått som jeg var veldig stolt av .Det var ikke så ofte jeg hadde noe helt nytt som var bare mitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|