|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
tankefull
|
![]() Tilbehør til pinnekjøttJeg er litt nysjerrig på hva dere har som tilbehør til pinnekjøttet på julaften jeg (ellers i julen også da |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tilbehør til PinnekjøttNå spiser jeg sjelden pinnekjøtt, men de gangene jeg spiser det, så må det være kålrotstappe til (med noen poteter i), smør på stappen og tyttebærsyltetøy..... og flatbrød da |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Tilbehør til PinnekjøttPoteter, kålrotstappe uten hvit saus, sky og lefser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
godt brukt
|
![]() Sv: Tilbehør til PinnekjøttJa dette er jo så forskjellig fra familie til familie!
![]() Sist redigert av Mandarin : 15-11-06 kl 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
godt brukt
|
![]() Sv: Tilbehør til Pinnekjøtt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Tilbehør til Pinnekjøttpoteter og kålrabistappe
![]() |
#8 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Tilbehør til PinnekjøttVi har poteter og kålrotstappe. Stappen er bare med smør og mye pepper!
![]() |
![]() |
#9 |
XXX
Hvor: Orkdal
Prøv da vel....har omvendt mange jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Tilbehør til PinnekjøttTil pinnekjøttet serverer vi mandelpotet, sjy og hjemmelaget kålrabistappe (kålrot, gulrot, en skvett fløte, salt og pepper). Øl (juleøl fra Mack) og akevitt til de "voksne" (dvs. ikke meg.
![]() |
#13 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Tilbehør til PinnekjøttVi bruker sossiser, mandelpoteter, sjy, sennep (dijon eller grov) og rotmos (kålrot, litt gulrot, litt potet, smør, litt muskat og litt kraft fra grønnsakene). Rørte tyttebær til de som vil ha.
"Vi leser for å vite at vi ikke er alene." C.S. Lewis Sist redigert av Eia : 15-11-06 kl 21:57. Årsak: glemte en sluttparentes |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Jeg ble frisk!!
![]() Sv: Tilbehør til PinnekjøttPoteter, kålrabistappe og sjy.
![]() |
#16 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Tilbehør til PinnekjøttVi bruker hjemmelaget potetstappe, kålrotstappe (rabbestappe som vi sier) og rødkål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Superduperaktiv
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tilbehør til PinnekjøttMandelpoteter,kålrabistappe og "ribbefetttet" som vi kaller fettet som samler seg i bunnen av pannen når man damper pinnekjøttet.
![]() |
#20 |
fri
|
![]() Sv: Tilbehør til PinnekjøttVi har kålrabistappe laget på kraft, smør og litt fløte, og gjerne også et par søtpoteter oppi. Mandelpoteter er det eneste som duger, og da skal de være fra Østerdalen. I tillegg så har vi vossakorv og sossisser og medisterkaker (mest til ungene). Sjy til saus. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|