|
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?Vi bruker rapsolje, men vet ikke om det egner seg best. Det skal dog være en trygg og sunn olje å bruke i mat til de små.
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?Et lite sidespørsmål; når kan man begynne med smør (ekte smør altså) i grøten til de små? Ren kumelk vet jeg jo de ikke skal ha før rundt året (selv om svigermor hardnakket påstår at de kan drikke mengder av det fra 6 mndrs alder
![]() |
#4 |
Overdriver
![]() Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?Statens anbefalinger sier plantemargarin fremfor smør (også usaltet), men i Lettlaget barnemat, Margit Vea, nevnes til stadig smør som ingrediens. Ikke at hun har fasiten, men hun bør vel være velinformert (faglærer i ernæring mm.)? Forvirret... Er vel egentlig derfor jeg har holdt meg til rapsolje. Tenkte vi skulle prøve plantemargarin på brød når det blir aktuelt og ordentlig smør når melkeprodukter skal være trygt å innføre?
![]() |
#5 |
...
![]() Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?Smør kan du gi fra du begynner med fast føde. Vi har brukt meierismør litt i grøten til lillebror, når vi husker på det.
![]() |
#6 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?All annen barnegrøt enn Holle har melk i seg, så smør er vel ikke noe verre enn dem. Jeg ønsker å holde barna mine unna all kumelk før de er 10-12 måneder, og dermed blir det olje i grøten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?Jeg har brukt solsikkeolje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Overdriver
![]() Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?
Ja, det er sant... og jeg må slutte å google alt mulig. Blir bare mer og mer forvirret.
![]() |
#11 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?Jeg har brukt olivenolje til nå, men jeg synes grøten blir veldig smakssatt av den. Siden jeg ikke er glad i smaken av olivenolje, tenker jeg at lillesøster kanskje også foretrekker noe annet. I tillegg til at jeg lurte på om det er noen oljer som er sunnere enn andre. Det er det vel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Overdriver
![]() Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?Linfrøolje inneholder naturlig omega 3 og 6, men vet ingenting om hvordan den smaker.
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?
Margariner skyr jeg som pesten, vi bruker kun naturlig meierismør. Jeg venter litt til jeg. Har ikke brukt noe i grøten til nå, egentlig. Tror jeg hiver i litt smør når han runder 6 mndr, kanskje? Han får Eskimo 3 Kids hver morgen, en stor skje.
![]() |
#16 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?Hvor tidlig kan man begynne med Udos Choice da?
![]() |
#17 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Re: Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?Jeg bruker fortsatt Helios sin økologiske tistelolje i grøten til mellomste, det har alle fått fra de var 6 mnd.
![]() |
#18 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?Tistel. Mais. Oliven. Raps. Solsikke. What to do? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?Jeg har ikke noe i grøten enda, men han får Eskimo og Udos hver dag.
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Re: Sv: Hvilken olje skal jeg bruke i babygrøten?
Produsenten har sagt til meg at babyer kan bruke det. Fra samme alder som tran altså. Men man må jo prøve seg forsiktig frem, som med det meste annet.
![]() |
|
|