|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Flytende skolegrenserHva innebærer det i praksis? Jeg finner ikke noe info om det på kommunens nettsider.
|
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Flytende skolegrenserI kommunen vår innebærer flytende skolegrenser to ting:
|
|
|
#3 |
|
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flytende skolegrenserI Oslo er det fritt skolevalg, vet ikke om det er likt over hele landet. Uansett er det slik at de mest populære skolene blir fort fulle og man kan risikere at barnet ikke får plass selvom man sogner til skolen. I klassen til min sønn er det ei jente som kom hjem fra et år i utlandet, hun fikk ikke plassen tilbake og må bytte skole.
|
|
|
#4 |
|
50 & somewhat fab
Sv: Flytende skolegrenserDet er ikke fritt skolevalg i kommunen min, men de er ikke så fastlåst som de var før. Man kan få velge en annen skole enn den man sogner til hvis man har en god grunn.
|
|
|
#5 |
|
Sv: Flytende skolegrenserAha. Jeg har tolket "flytende skolegrenser" som "fritt skolevalg". Får sende en mail til kommunen og spørre.
|
|
|
#6 |
|
50 & somewhat fab
Sv: Flytende skolegrenserDet er jo ikke sikkert alle kommuner mener det samme med begrepet engang. Og når jeg tenker meg om har jeg aldri hørt det brukt av noen i kommunen her heller, bare av vanlige folk jeg har snakket med om temaet.
|
|
|
#8 |
|
Sv: Flytende skolegrenser
På kommunens nettsider står det "***** kommune praktiserer flytende skolegrenser". Men ingen forklaring på hva dette innebærer.
|
![]() |
|
|