Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken størrelse i ReimaTec?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-08, 23:58   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken størrelse i ReimaTec?

Jeg har ei jente på snart 2 som trenger ny høstdress. Reima-dressene er jo veldig store i størrelsen, ikke sant? Hun er ca. 84 cm lang og temmelig tettbygd (les: 14 kg). Hvilken størrelse bør jeg satse på i dress til henne? 86 er kanskje stort nok?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 00:00   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken størrelse i ReimaTec?

Minsten min er 2.5 år og vi kjøpte str 86 til han i fjor. Prøvde den på han for et par dager siden og han kan fint bruke den, i allefall et halvt år til. Han er 92 cm.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 00:01   #3
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Høstdressene er jo betydelig mykere enn vinterdressene, så jeg ville nok gått for en 92-dress slik at hun kan bruke den til våren igjen.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 00:02   #4
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten er det vinterdressen minsten har.....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 00:02   #5
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville gått for str 86. Synes de er lange/store i størrelsen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 00:04   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

86. Vi prøvde med 92 først, men den var alt for stor. Ta henne med i butikken og prøv?

Da lillebror fikk dress i fjor senhøst kjøpte vi T2H og den måtte vi ned i str 86 på! Da var han nesten 2,5 og han har normal høyde. Han bruker 92 nå også i Reima Vår/høst og er litt over 1 m.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 00:05   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, 92 cm og den passer fortsatt? Da er de virkelig store!

Hun hadde for øvrig 74 i fjor, både i høst- og vinterdress, og de ble for små på vårparten. Høstdressen var klart mindre enn vinterdressen.

Gammel 18-08-08, 00:06   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Han er kort i beina og lang i ryggen. Innrømmelse: har ikke prøvd den i høst, men den var stor nok før sommeren.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 00:06   #9
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville tatt henne med for å prøve. Vi fikk en aha-opplevelse i fjor, riktignok ikke med Remia, men det er kjekt å få det rett fra start.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 00:11   #10
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg syns ikke kolleksjonen som kom i vår er like store i str som de har vært.
Lillesøster er 81cm lang, og 86 dressen hennes er bare akkurat passe.
86dressen hun arver i vinterdress fra fjordårets kolleksjon er større i str, men jeg har en liten tvil om den holder hele vinteren.

Jeg hadde nok gått for 92 jeg.
Om du har mulighet til å prøve på henne først ville jeg gjort det.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 00:14   #11
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Jeg hadde nok også gått for en str.92

Gammel 18-08-08, 20:36   #12
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi målte lillesøster i dag, og hun er 83cm.
Prøvde en reima 92 på henne men den ville blitt for stor.

Jeg tror jeg ville tatt henne med for å prøve jeg.
Og spør butikken om hjelp. Jeg har ihvertfall fått mye hjelp der til å vurdere størrelsene.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 20:50   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvilken størrelse i ReimaTec?

Ta henne med og prøv. De er litt store i størrelsen synes jeg, avkommet brukte 86 fra 1,5-2,5 år. Og 92 fra 2,5-3,5 års alder omtrent.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 21:01   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Hvilken størrelse i ReimaTec?

Tusen takk for svar! Det ser nok ut til at det er best å prøve i butikken først, ja.

Gammel 18-08-08, 21:01   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reima er veldig store i størrelsen. Snuppa har brukt 86 helt til nå. Nå har jeg kjøpt en 98 på salg og hun drukner i den (95 cm og 13 kilo). Jeg tror faktisk at hun kommer til å starte denne sesongen også med 86-dress.

Knertens er kjøpt i 80. Alt det andre han bruker er i 80 og 86, men dressen er for stor.

Gammel 19-08-08, 00:22   #16
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde valgt 86. For stor dress er pyton å leke i.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 00:49   #17
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Hadde også valgt 86.
Men lurt å prøve i butikk hvis du har sjansen. Du kan jo deponere på en i 86 og en i 92, så får du prøve dem hjemme i ro og mak. Etterpå er det jo bare å levere tilbake den som ikke passer, og få pengene tilbake

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 17:52   #18
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville absolutt kjøpt str 92. De vokser så fort at om den er litt stor først er mye bedre enn at den bli for liten før våren kommer. De er så lette og myke at det gjør ingenting om de er litt store.Jeg synes forøvrig ikke de er så store i str som mange skal ha det til.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.