Hva bør man få skrive på forum?
Jeg har nettopp lest sykkeltråden til Avelonia. Og dette får meg til å tenke litt på hva dere mener er OK å skrive tråder om på forum.
Selv bruker jeg forum til å diskutere på, ikke til å avreagere på. Egentlig er det sikkert litt dumt av meg, men jeg synes det er litt surt i forhold til de jeg blir sur/forbannet/lei meg på. Jeg er ikke så veldig anonym og derfor synes jeg det er dumt å avreagere på forum. Jeg er rett og slett litt redd for at enkelte skal synes at mannen min er stupteit, kollegaene mine er idioter og resten av slekta er gal. Jeg er slik at jeg synes det er aller lettest å skrive når jeg er sint og sur - og det er kanskje ikke et helt bra utgangspunkt for å dele følelser på forum? Eller?
Men generelt sett synes jeg det er OK at folk gjør det. Jeg synes også det er greit å "oppdage" slike tråder, og jeg gidder sjeldent å diskutere i slike tråder, rett og slett fordi jeg ikke synes "det passer". Folk som er sinte, sure, redde eller av andre grunner veldig emosjonelle, ønsker sjeldent å diskutere. Ofte har de også reagert på ting som de kanskje ikke greier å formilde skriftelig. Hvorfor er feks svigermor ufordragelig? Det er vel ofte pga ansiktsuttrykk, tonefall og at ting skjer ofte.
Er det bare diskusjoner som passer på forum, eller er det fint med følelsesutbrudd også?