Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Jeg har lyst til å lage hjemmeside, tror jeg

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-08, 17:11   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Jeg har lyst til å lage hjemmeside, tror jeg

Jeg leker litt med tanken om å lage hjemmeside (eller blogg?). Men jeg har ingen erfaring med slikt.
Noen med anbefalinger (og ikke anbefalinger)?
Meningen er at jeg skal kunne dele bilder med famile og venner, og fortelle litt om hva vi gjør.
Skal være passordbeskyttet, slik at ikke alle og en hver får se bildene.
Trenger ikke (og bør ikke) være fansy/avansert, men lett å lage/bruke og kikke på.
Helst ikke koste noe, men det gjør ikke så mye om det koster litt.
Og veldig kjekt om det er lite reklame pop-ups og slikt.

Vet jo ikke hvor jeg skal lete en gang, så tips tas imot, også om hvordan jeg gjør det (hva som fungerer og ikke fungerer).

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 17:15   #2
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har lyst til å lage hjemmeside, tror jeg

Blogspot eller Wordpress?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 21:34   #3
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har lyst til å lage hjemmeside, tror jeg

Jeg bruker blogspot, og syns det funker bra. Lett å vedlikeholde / poste. Grei løsning for bilder. Jeg har åpne blogger, men det er (tror jeg ganske sikkert) mulig å gjøre det lukket for en begrenset gruppe lesere.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 07:46   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har lyst til å lage hjemmeside, tror jeg

Jeg mekker hjemmesiden selv, i Adobe Dreamweaver. Kan ta litt tid å sette seg inn i programmet, men det er ikke mer avansert enn å sette opp et Word-dokument med tekst og bilder. Bildene redigerer jeg i Photoshop.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 08:10   #5
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har lyst til å lage hjemmeside, tror jeg

Blogspot er SUPERENKELT og veldig grit å starte der om man har liten erfaring.

Du har laget deg en side å 15 minutter, så er dt bare å fylle på etterpå

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 22:15   #6
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg har lyst til å lage hjemmeside, tror jeg

jeg er helt grønn. Hva er egentlig forskjell på hjemmeside og blogg?
Mannen min sier han vil heller ha hjemmeside, men jeg tror han er like grønn på forskjellen som meg.
Har kikket i noen blogger på blogspot og de virker jo oversiktlig. (superior sin om minstemann var den første bloggen jeg fulgte litt)

Får gå i tenkeboksen. Sitter vel nok ved pc'n egentlig...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no