Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilket forhold har du til Bingo?
Jeg har vært på Bingo 29 31,87%
Jeg har aldri vært på Bingo 38 41,76%
Bingo er blodharry 35 38,46%
Bingo er ganske artig 15 16,48%
Bingo er kjempespennende og gøy 1 1,10%
Bingo er kjedelig 15 16,48%
Jeg skal bli bingokjerring/bingokaill når jeg blir eldre 5 5,49%
Bingo what? 4 4,40%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 91. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-08, 10:17   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bingo! Hvilket forhold har du til det?

....

Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 19:58.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 10:23   #2
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bingo! Hvilket forhold har du til det?

Bingo? Det forbinder eg med bingohallar i byane, der eldre damer spelar vekk pensjonen sin....

Personleg har eg vore på bingo berre ein gong i mitt liv, på det lokale ungdomshus medan eg gjekk på vidaregåande. Eg sat heile kvelden og var livredd for å få bingo (for då måtte eg rope, og tenk om det var feil! ), og har ikkje prøvd seinare. No trur eg det blir arrangert bingo her berre ein gong om året, eller noko sånt, og eg kan ikkje seie eg saknar det.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 10:28   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jammen lenge siden jeg har vært på Bingo. Og jeg har ikke vært mer enn 2-3 ganger, bare på gøy.

Gammel 20-08-08, 10:32   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har vært på det en gang. I et lokale stinnt av røyk og kaffedrikkende, slarvende damer. : never again:
Ellers bruker vi å spille det på jobben med beboerne.

Har ellers ikke noe behov for å spille det altså.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 10:34   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte at det er blodharry og artig. Jeg har vært på bingo veldig mange ganger på mammas hjemsted, Trysil, fra tidlig barndom og sist for et par år siden. Drive-in-bingo er det aller mest harry. Da gamlekjæresten min var med oss på dette første gang, lo han så høyt og lenge at vi gikk glipp av hele det første spillet fordi vi ikke hørte tallene som ble ropt opp. Ekstra moro er det når noen kommer borti tuta av vanvare og "bingoropet" må stemples som "fel".

Jeg liker bingo fordi jeg generelt er glad i tall og spill, og fordi det er en morsom sosial studie på et vis. Jeg har også erfaring med bybingo, hovedsakelig fra Trondheim, der korpset vårt tjente penger som bingovakter. Det var kanskje litt tristere sosialt sett. Han som jobbet i kafeen hadde tatovert "jeg er lei av livet" på armen sin, og det sier i grunnen litt om den noe desillusjonerte stemningen på stedet. Dette var for øvrig før røykeloven trådte i kraft, og jeg tror aldri jeg har vært inne i et mer røykstint lokale i hele mitt liv.

Nå høres jeg sikkert litt fordomsfull ut, men i bunn og grunn synes jeg bingo er helt all right. Selv om de gamle revene er veldig drevne og kan håndtere imponerende mange brett, tror jeg ikke at majoriteten av spillerne setter hele pensjonen over styr på bingoen. Jeg ser i grunnen på det som en fin måte å komme seg ut, drikke kaffe og treffe kjente på.

Gammel 20-08-08, 10:36   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ganske mye bingoerfaring siden jeg både har vært bingovakt for idrettslaget og fordi mormor er bingokjerring av dimensjoner. Jeg var med henne på bingo mange ganger da jeg var liten. Det var ganske kjedelig og det gikk mye i vafler og sjokolade såvidt jeg kan huske.

Mitt inntrykk er at bingo er for enkle sjeler med lett spillegalskap og skrøpelig sosialt nettverk - og gamle damer som heller vil røyke enn å spise (her hvor jeg bor tror jeg det er lov til å røyke i bingolokale så lenge det ikke serveres noen der - mulig den ordningen er slutt). Via min mormor vet jeg at det faktisk er endel unge som går på bingo - og at det neppe er utdøende med det første. Jeg syns det må være en litt trist fritidsaktivitet og har inntrykk av at det er de litt ressurssvake som går dit sammen med de gamle damene.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 10:36   #7
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også vært på bingo i barndommen, og til og med spilt radiobingo et par ganger, men det er jo utrolig kjedelig å sitte der stille og høre på tallene som kommer. Dersom man vinner så kan det jo være litt gøy, men jeg finnes ikke spillegal, og husker bare unntaksvis å hive inn en 5-ukers lottokupong.

Tror nok at mange røyesugne har tydd til radiobingo etter at røykeloven satt en stopper for å røyke i lokalene, men for å være helt ærlig, så har jeg ikke peiling.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 10:38   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Mitt inntrykk er at bingo er for enkle sjeler med lett spillegalskap og skrøpelig sosialt nettverk(...)

Jeg syns det må være en litt trist fritidsaktivitet og har inntrykk av at det er de litt ressurssvake som går dit sammen med de gamle damene.

Gammel 20-08-08, 10:42   #9
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vært på bingo i sommer og jeg vant!

Vi var på familiebingo på Danskebåten, for å drøye tiden på hjemturen. Det er blitt en tradisjon og vi har det kjempegøy. Ungene var elleville i år når jeg vant femraderen og ble den heldige vinner av masse sjokolade og gavesjekker på 300. I fjor vant guttungen fireraderen og det var kjempestas!

Ellers er jeg ikke så veldig glad i bingo. Var med mamma en del når jeg var lita. Syns det er lite sosialt, får jo ikke prate en gang. ratsjuk:

Gammel 20-08-08, 10:47   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I min barndom var jeg med mor og far på bingo - det var eneste fritidsaktiviteten der ute på bondelandet som vi bodde. Jeg hatet det av hele meg! Ergo svarte jeg, jeg har vært på bingo, det er blodharry og kjedelig!

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Mitt inntrykk er at bingo er for enkle sjeler med skrøpelig sosialt nettverk. Jeg syns det må være en litt trist fritidsaktivitet og har inntrykk av at det er de litt ressurssvake som går dit sammen med de gamle damene.

Når jeg sammenfattet litt av hva du sa her, Kasia, så kom jeg til å tenke på en ung mann jeg kjente i Portsmouth da jeg jobbet på en cafe som holdt åpent på dagtid for unge arbeidsledige. Denne unge mannen - han var ca 20, kom inn til oss hver formiddag. Så satt han der, pratet med oss, drakk te og røykte, og ventet på at bingoen skulle åpne. Da bingoen åpnet gikk han dit med mor og tante, røykte videre, spilte bingo, og så spiste de middagen der.

Hver dag - hele uka...

Gammel 20-08-08, 10:49   #11
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg har aldri vært på bingo. Det fortoner seg som ganske harry i mine øyne, ser for med kjederøykende damer med bingopenner (ja, det finnes faktisk noe som heter det!).

I min ungdom var det noen gutter på min alder som ble hekta på bingo. De gikk inn på tull, men ble der og kom tilbake. Et par utviklet sogar skikkelig spilleavhengighet i ettertid. Så man skal ikke kimse av bingo!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 10:49   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært på bingo, og mitt forhold til bingo er vel igrunnen ikke-eksisterende. Trodde ikke det var noen under 75 som drev med sånt, men jeg tar sikkert feil.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 10:50   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobbet på et bo -og velferdssenter, og der spilte de bingo hver fredag. Mitt forhold til bingo strekker seg dithen.

Gammel 20-08-08, 10:54   #14
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var på Bingo da jeg var lita jente og da syntes jeg det var spennende. Det var idrettslaget som arrangerte.

Siden har jeg bare vært på Bingo en gang og det var faktisk i mars i år. Vi arrangerte utdrikkingslag for ei venninne og startet liksågodt på bingoen på Carl Berner (hvor det bla er lov til å røyke inne). Det var akkurat like "harry" som jeg hadde sett for meg, men vi hadde det kjempegøy. Det frister dog ikke til gjentakelse i en annen setting enn utdrikkingslag.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 10:55   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Bingopenner husker jeg ja. Det var en slags rød tusj, var det ikke? Finnes dette fremdeles tro?

Så vidt jeg vet finnes det både enkle, røde rusjer med hvit kork og en mer avansert tusjmodell som nærmest fungerer som et stempel og fyller ut omtrent hele ruta i én svisj.

Gammel 20-08-08, 11:01   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri vært på Bingo
Bingo er blodharry

Gammel 20-08-08, 11:05   #17
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg har aldri vært på Bingo
Bingo er blodharry

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:07   #18
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har et nostalgisk forhold til bingo fordi farmor brukte å gå veldig masse. Jeg var med henne noen få ganger og det var kjempekjedelig, men jeg tenker alltid på henne når jeg leser eller hører noe om bingo, og derfor har jeg likevel et halvpositivt forhold til hele greia.

Gammel 20-08-08, 11:11   #19
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Så vidt jeg vet finnes det både enkle, røde rusjer med hvit kork og en mer avansert tusjmodell som nærmest fungerer som et stempel og fyller ut omtrent hele ruta i én svisj.

Jepp. Jeg jobbet i en bokhandel like ved et bingo-lokale, og fikk stadig vekk forespørselen. Den gangen visste jeg heller ikke at det var noe som het kryssordpenn.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 11:20   #20
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eg har vore på bingo men det er mange mange år siden.
Var med bestemor, var rundt 12 år. Syns det var veldig stas.
Hugsar eg vant 400 kr.
Kunne ikkje tenke meg å reise på bingo no.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59.