Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Enje rullgardin fra Ikea

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-08, 10:29   #1
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Enje rullgardin fra Ikea

Noen som vet om den kan kuttes til så det blir riktig lengde, eller om den må "brukes som den er"?

Våre vinduer er 115 innvendig, og disse leveres i 100 og 120...

Enje

Gammel 20-08-08, 10:35   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enje rullgardin fra Ikea

Tror ikke den kan kuttes. Har en umontert her og kan liksom ikke helt skjønne at man får på festene på siden igjen om man gjør det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 10:36   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ser for meg at det kan bli vanskelig å få selve gardinen kuttet rett.

Må du ha de inne i vinduet da?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 10:37   #4
Gerbera

Gerbera sin avatar

Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ser for meg at det kan bli vanskelig å få selve gardinen kuttet rett.

Må du ha de inne i vinduet da?

Vi har profilerte lister, og jeg tror ikke det blir pent om de havner midt på de? Og i tillegg hadde jeg kanskje tenkt til å ikke ha gardiner, kun disse, og da ser det vel ikke bra ut?

Gammel 20-08-08, 10:38   #5
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Tror ikke den kan kuttes. Har en umontert her og kan liksom ikke helt skjønne at man får på festene på siden igjen om man gjør det.

Nei, det var det jeg håpet å finne ut av før jeg stod her med rullgardiner til alle vinduer, som jeg ikke får kappet.

Gammel 20-08-08, 10:40   #6
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan ta bilde.. vent da.

Gammel 20-08-08, 10:40   #7
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Vi har profilerte lister, og jeg tror ikke det blir pent om de havner midt på de? Og i tillegg hadde jeg kanskje tenkt til å ikke ha gardiner, kun disse, og da ser det vel ikke bra ut?

Nei det blir nok ikke så pent da nei.
Tenkte hvis du skulle ha de i tillegg til gardiner så hadde det gått greit.

Da tror jeg at jeg hadde gått et annet sted som har et litt mer utvalg av størrelser.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 10:44   #8
Joika
Pauset

Standard

Mener jeg satte på festene på siden selv da. Men de var ganske harde å få på. Tror det skal veldig lite til før det ikke går å få trykket de inn.

Et dårlig mobilbilde men.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg gardin.jpg (25,4 KB, 11 visninger)
Gammel 20-08-08, 11:01   #9
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Mener jeg satte på festene på siden selv da. Men de var ganske harde å få på. Tror det skal veldig lite til før det ikke går å få trykket de inn.

Et dårlig mobilbilde men.

Takk, det ser ut som det ikke går nei.

De er jo så fine, og det er de jeg har sett for meg gjennom hele maleprosessen i stua. Vel, får kanskje ta med mannen og se på de, han blir nok kjempeglad for en tur på Ikea

Gammel 26-08-08, 00:03   #10
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan kutte de.
Klipp først duken/gardinen, så kutter du stangen/rullen med en baufil.
Sett inn endestykkene.

Gammel 26-08-08, 07:13   #11
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Du kan kutte de.
Sett inn endestykkene.

Sikker??

Da kjøper jeg en og prøver!

Gammel 26-08-08, 08:06   #12
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Du kan kutte de.
Sett inn endestykkene.

Det gjorde jeg med mine rullgardiner fra Ikea. Men vet ikke om det er samme modell og det går med disse, men ut fra bildet til Joika ser det ut som samme festet som jeg har her. Du kan jo som du sier prøve med en først.

Gammel 27-08-08, 18:36   #13
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Det gikk helt fint!

Da blir det ny Ikeatur for å kjøpe de siste også!

Gammel 27-08-08, 18:49   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De aller aller fleste rullegardiner kan kuttes i bredden.
Det er ikke noe problem. Jeg har gjort det med flere forskjellige rullegardiner. OG persienner. Sistnevnte er en drittjobb.

Gammel 27-08-08, 19:31   #15
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Så bra at det gikk fint! Jeg har kuttet 5 stk Enje rullgardiner jeg, ble veldig bra.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.