Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å kikke inn naboens vinduer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-08, 12:44   #1
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å kikke inn naboens vinduer

Vi bor for tiden i blokk med svalgang på ene siden av bygget. Der er alle inngangsdørene, og alle kjøkkenvinduer. Vår leilighet ligger først, så de tre andre som bor i samme etasje må forbi oss. De fleste bare haster forbi med blikket (og hodet) rettet forover. Men ikke vår nærmeste nabo - neida, hun kikker inn og smiler! Veldig festlig å sitte ved middagsbordet da, ja.

Selvsagt kunne vi gjort noen grep med persienne e.l, men da mister vi utsikten. Og siden vi bare leier, vil vi ikke etterlate oss for mange hull, heller. Nå skal vi heldigvis bare bo her et halvt års tid, så jeg overlever nok. Men er jeg sær som ønsker litt privatliv på mitt eget kjøkken? Er det bare å forvente at man blir kikket på når man bare har en gardinkappe og to potteplanter i vinduet?

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 12:47   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kikke inn naboens vinduer

Skjønner deg godt. Det er ganske åpent hos oss også mens vi venter på at hekken skal gro. Folk ser oss ikke så godt, tror jeg - men når vi sitter med terrassedøren åpen så ser man rett inn til spisebordet. De fleste lar være å glo - men en av naboene presterte å stille seg opp og vinke. Det ble litt voldsomt for meg. :venter på at hekken gror:

Gammel 20-08-08, 12:49   #3
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Skjønner deg godt. Det er ganske åpent hos oss også mens vi venter på at hekken skal gro. Folk ser oss ikke så godt, tror jeg - men når vi sitter med terrassedøren åpen så ser man rett inn til spisebordet. De fleste lar være å glo - men en av naboene presterte å stille seg opp og vinke. Det ble litt voldsomt for meg. :venter på at hekken gror:

Å gosj. Jeg tror jeg hadde blitt helt satt ut, altså.

Gammel 20-08-08, 12:49   #4
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde irritert på meg magesår av dette! Hva med å få tak i film til å klistre på vinduet slik at dere kan se ut men naboene ikke kan se inn til dere?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 12:56   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg hadde irritert på meg magesår av dette! Hva med å få tak i film til å klistre på vinduet slik at dere kan se ut men naboene ikke kan se inn til dere?

Det finnes en spray som du kan spraye på vinduet, den der filmen er et herk å få vekk.
:har vinterhage med utsikt til lekeplass:

Gammel 20-08-08, 12:59   #6
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Vi har også en vEldig nysgjerrig nabo. Hun ser ikke hvor hun går engang, BARE kikker til siden/inn til oss. Gleder meg voldsomt til vi finner oss et annet hus.

Gammel 20-08-08, 13:00   #7
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Løsningen er persienner eller potteplanter eller gardiner som hindrer innsyn. Jeg syns det er helt naturlig at man kikker inn når man går forbi et vindu.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 13:00   #8
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det finnes en spray som du kan spraye på vinduet, den der filmen er et herk å få vekk.
:har vinterhage med utsikt til lekeplass:

Å? Hvordan fungerer den? Og den er altså lett å få av?

Gammel 20-08-08, 13:01   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å jippi!

Takk og lov at vi har vinduer uten direkte innsyn.

Ei venninne av meg hadde hybel i første etasje i et veldig fint og gammelt hus i en av de idylliske byene på Sørlandet. Byen er selvsagt stappfull av tyskere om sommeren. En morgen satt hun i morgenkåpa, med håret til alle kanter og trøtt morgentryne og spiste frokost. Hun kikket opp, og der, i hele kjøkkenvinduet, så hun ansiktene til en bunke tyskere som tenkte det var fint å titte inn i slikt et idyllisk sørlandshus.

Gammel 20-08-08, 13:01   #10
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg syns det er helt naturlig at man kikker inn når man går forbi et vindu.

Tuller du nå?

Gammel 20-08-08, 13:03   #11
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Tuller du nå?

Nei, faktisk ikke. Vi bor i rekkehus, og har inngang rett i mot naboen. Vi har kjøkkenvinduer rett ved siden av hverandre. Når vi kommer eller går virker det for meg unaturlig og svært avvisende om jeg skal unngå å se mot naboens dør eller vindu. Så vi titter bort, og sitter de der så hilser de. Og de gjør samme til oss.
Men så har vi også et godt naboskap, da. Og om de sitter ute på terrassen og vi hører dem så stikker vi hodet over leveggen og slår av en prat.

Gammel 20-08-08, 13:04   #12
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Og om de sitter ute på terrassen og vi hører dem så stikker vi hodet over leveggen og slår av en prat.

:grøss:

Gammel 20-08-08, 13:07   #13
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Nei, faktisk ikke. Vi bor i rekkehus, og har inngang rett i mot naboen. Vi har kjøkkenvinduer rett ved siden av hverandre. Når vi kommer eller går virker det for meg unaturlig og svært avvisende om jeg skal unngå å se mot naboens dør eller vindu. Så vi titter bort, og sitter de der så hilser de. Og de gjør samme til oss.
Men så har vi også et godt naboskap, da. Og om de sitter ute på terrassen og vi hører dem så stikker vi hodet over leveggen og slår av en prat.

Sånn har vi det også, men så leier vi hos slektninger da. Det er kanskje forskjell på hvor godt man kjenner naboene?

Ellers må jeg innrømme at øynene mine har en lei tendens til å trekke mot vinduer og dører, uten at jeg tenker over det. Ikke er jeg spesiellt nysjerrig engang. Det bare skjer. Akkurat det prøver jeg å jobbe litt med da, for jeg liker det ikke selv.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 13:09   #14
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Standard

Det er selvsagt av betydning hvor godt man kjenner hverandre. Denne damen her kjenner jeg overhodet ikke, har faktisk ikke hilst på henne heller.

Gammel 20-08-08, 13:20   #15
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

:grøss:

Hvorfor grøsser du av det? Jeg syns det er koselig, jeg.

Gammel 20-08-08, 13:25   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi også skravler med naboene over gjerdet om det faller seg slik. :bor også i rekkehus:

Gammel 20-08-08, 13:29   #17
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sånn har vi det også. Det er jo bare koselig! Om vi skulle finne på å gjøre ting i stua som vi ikke vil at naboer skal se, så får vi trekke for gardinene, da.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 13:30   #18
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

Standard

Hvorfor grøsser du av det? Jeg syns det er koselig, jeg.

Om man liker naboene så er det jo hyggelig. Men om jeg skulle hatt det slik at man "måtte" slå av en prat hver gang man var ute samtidig så hadde jeg fått litt fnatt, tror jeg.

Vet også om andre som har "et godt" forhold til naboene, men at de føler seg relativ plaget av at naboen stikker hodet over gjerdet hver gang de er ute, og det ikke går an å sette seg ut en ettermiddag etter jobb og bare slappe av med avisa uten å måtte snakkes BS med naboen først.

Gammel 20-08-08, 13:33   #19
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

På spar kjøp har de en slags film man kan sette på ruta for å hindre innsyn, lett å fjerne men ikke særlig pent. Har det på do-vinduet vårt...

Forøvrig synes jeg det er ok med smilende naboer, sånn er det jo å bo tett i tett, jeg sprader ikke naken rundt og om folk vil kikke inn gjør det ikke meg noe (untatt på do)

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 13:40   #20
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Om man liker naboene så er det jo hyggelig. Men om jeg skulle hatt det slik at man "måtte" slå av en prat hver gang man var ute samtidig så hadde jeg fått litt fnatt, tror jeg.

Vet også om andre som har "et godt" forhold til naboene, men at de føler seg relativ plaget av at naboen stikker hodet over gjerdet hver gang de er ute, og det ikke går an å sette seg ut en ettermiddag etter jobb og bare slappe av med avisa uten å måtte snakkes BS med naboen først.

Man MÅ jo ikke slå av en prat hver gang. Men jeg syns nå det er hyggelig å hilse på naboen, enten man sier hei, vinker eller hilser. Vi hilser også når vi er ute og kjører bil.

Om en nabo da ikke vil hilse på oss andre, så dem om det. Vi har en sånn familie her i rekka vår også. Og jeg tenker helt ærlig "synd for dem". For alle vi andre er på hils, slår av en prat, men de færreste hilser på denne familien. De har valgt å isolere seg. Og jeg skjønner ikke da vitsen med å bo så tett med andre, hvis man ikke kan fordra å slå av en prat med naboen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.