Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Lær meg å bli jålete!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-08, 19:24   #1
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lær meg å bli jålete!

Ja, jeg må nemlig ut av mine slitte jeans og de fantastisk gode collegejakkene jeg arver etter broren min, og ut av sneakers og joggesko. Jeg har ingen modellkropp (jfr en tråd dra tidligere i våres), og jeg ser overhodet ikke hva som passer meg selv.

Jeg begynner i ny jobb, og må se representabel ut, og jeg er så ujålete som man kan få det I den gamle jobben hadde vi alle like overdeler, som passet bra med jeans til, men det går nok ikke nå lenger..

Hva gjør jeg med sveisen for å se med snasen ()ut?
Jeg klarer ikke gå med høye hæler (dårlig ankel fra gamle dager), vil ikke ha stilletthæler og spisse tær, finnes det sko til en slik sær kvinne? Støvletter finner jeg hvertfall ikke..
Hvordan kler man seg pent og representabelt, når man har litt "røff" stil fra før?

Tips meg!

(For øvrig kommer nok mannen til å like en forandring også, selv om han ikke sier så mye om bekledningen hittil )

Hilsen den minst jålete damen på FP

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 19:28   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å bli jålete!

Du trenger ikke så fancy klær om du fikser håret litt og kjøper deg litt bling, bling. Noen skjerf osv. Jeg "bor" i jeans og hvite singleter nå på sommeren. "Pynter" med kanskje noen litt store øreringer, et armbånd og et skjerf i halsen. Slenger på meg skinnjakke (pilotjakke) over om det er kjølig.

Jeg er heller ingen megajåle og du ser meg svært sjelden i høye heler for å si det sånn. Ballerinasko, flate støvletter og sandaler ol, får holde.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 19:37   #3
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mulig jeg bør skaffe meg en sveis ja.. Jeans er vel ikke det mest aktuelle for den nye jobben, for å si det slik.

Men ballerinasko kan jeg vel bruke sammen med penbukse?

Gammel 20-08-08, 19:39   #4
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Er dette en jobb hvor du må være pen og jobb-formell i klærne? Hvis ikke:

Om du liker den røffe stilen synes jeg du skal fortsette å være røff men bare pynte den litt, gi den en edge, liksom.
Som kule, røffe sko. De gjør mye av antrekket.
Et tøft belte utenpå jeansene.
En sort, kul vest.
Osv.

Gammel 20-08-08, 19:44   #5
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Kjøp deg en svart bukse som er klassisk.
Så kan du kjøpe deg noen pene tunikaer. Det meste går til sort bukse, samt at tunika føler de fleste seg vel i? De skjuler ofte det man vil skjule..

Litt skjerf og smykker, store øredobber samt en tur til frisøren vil nok gjøre mye og mer enn nok.

Lykke til! Det er gøy å pynte seg

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 19:55   #6
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Jeg tror ikke helt jeg kan bruke jeans på jobb, det er vel det som utgjør mitt største problem Ikke helt sikker på kleskoden der, men det finner jeg vel snart ut. Ikke direkte "slips-tvang" heller da, men hverdagslig pent, på en måte.

Har handlet tre bukser; en brun, en svart og en grå (litt grovt stoff), tre skjorter (en hvit, en svart og en burgunder), to cardigans, og et skjørt (!).. Grei basis hvertfall, så kan jeg heller supplere litt. Den svarte buksa er høy i livet (egentlig er vel alle buksene litt høye i livet, så "bilringen" ikke tyter ut ovenfor..), og kamuflerer dermed de kiloene som ikke vil av

Jeg er faktisk en av de som ikke liker tunika.. Har store pupper, og innen tunikaene er passe der, blir de som enorme telt nedover, ikke mye pent..

Gammel 20-08-08, 19:57   #7
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg var deg så tror jeg at jeg ville sett litt i motemagasiner og evt i nettbutikkene. Finn en stil du liker og prøv å kopier. Så kan du heller legge ut bilde av stilen og plaggene, pluss et bilde av deg. Da kan man se litt bedre om dette er noe du kommer til å kle eller ikke.

Syntes det er litt viktig at du finner ut hva du liker. Ellers så blir neppe antrekkene særlig gjennomførte.

Gammel 20-08-08, 19:59   #8
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Jeg tror ikke helt jeg kan bruke jeans på jobb, det er vel det som utgjør mitt største problem Ikke helt sikker på kleskoden der, men det finner jeg vel snart ut. Ikke direkte "slips-tvang" heller da, men hverdagslig pent, på en måte.

Har handlet tre bukser; en brun, en svart og en grå (litt grovt stoff), tre skjorter (en hvit, en svart og en burgunder), to cardigans, og et skjørt (!).. Grei basis hvertfall, så kan jeg heller supplere litt. Den svarte buksa er høy i livet (egentlig er vel alle buksene litt høye i livet, så "bilringen" ikke tyter ut ovenfor..), og kamuflerer dermed de kiloene som ikke vil av

Jeg er faktisk en av de som ikke liker tunika.. Har store pupper, og innen tunikaene er passe der, blir de som enorme telt nedover, ikke mye pent..

Da tror jeg bare du manger en tøff frisyre, litt sminke og smykker.
Ikke sånne små kjeder man får til dåpen sin, men heller litt store kladeiser.

Gammel 20-08-08, 20:02   #9
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Store smykker kan jeg lage selv Har en del liggende, men de er enten røffe i stilen eller litt "glitrende"

Har satt ei venninne på ny frisyre-saken. (Hun er frisør, og har aldri tort å gjøre så mye spennende med mitt hår i frykt for at jeg ikke liker det )

Gammel 20-08-08, 20:12   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det høres jo ut som du har handlet en del bra basisklær.
Det finnes en del støvletter med lav hæl eller uten hæl, men som er pene med bukser NEDI eller til skjørt/kjole:

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 20:15   #11
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Takk for tips, Lykken! Var innom Bianco i dag faktisk, men fant ingen uten hæl der.. Fant derimot et par røffe fra El Naturelista, men de ble for vintersko-aktige, selv om de var veldig "meg".. Tror jeg da..

Når jeg handlet, var det for få en basis ja, men trenger nok mer ettersom jeg skal jobbe hver dag nå..

Gammel 20-08-08, 20:18   #12
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Camper-skoene blir jo anbefalt av mange her inne.
De er ikke helt min stil, men det slår meg at de kanskje kunne være noe for deg?

Gammel 20-08-08, 20:20   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Har sett på dem, Enhjørning, og jeg ser ikke for meg selv i dem engang jeg, synes det er altfor pyntet.. Men det blir jo ofte noe annet når man får det på da.

I følge min søster er jeg håpløs å handle sammen med altså, og det nok noe i det. Hun nekter meg i det minste å kjøpe hettejakker hvis vi shopper sammen da

Gammel 20-08-08, 20:24   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Type hverdagskjoler med tykk strømpebukse og støvletter, gjerne litt grove, synes jeg er fint. Men du er kanskje ikke kjoledame...:dingle:

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 20:29   #15
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Du må ha riktig type bukse til å ha inni støvletter, da. De må være relativt smale. Ikke type penbukse/dressbukse med litt videre ben.

Gammel 20-08-08, 20:36   #16
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjører mye på noen drakter (litt grove feks lin) med jakke, bukse og evnt skjørt, ulike topper, bluser og gensere inni. Supplerer med smykker, skjerf og annet stæsj. Jobber innen kommunal sektor men bør være representativ på jobb. Høres jo ut som at du har handlet mye bra da

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 20:53   #17
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Type hverdagskjoler med tykk strømpebukse og støvletter, gjerne litt grove, synes jeg er fint. Men du er kanskje ikke kjoledame...:dingle:

Veldig fin, men kjole? Det blir nesten under tvang.. Men kan hende jeg hadde trivdes med noe ala det du viser, bare jeg hadde prøvd. Ettersom jeg har vært ei stor dame i mange år, har kjole utgått, da det mest har sett ut som telt..

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Du må ha riktig type bukse til å ha inni støvletter, da. De må være relativt smale. Ikke type penbukse/dressbukse med litt videre ben.

Det kan jeg tro. Så nye støvletter innebærer kjøp av flere bukser.

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Jeg kjører mye på noen drakter (litt grove feks lin) med jakke, bukse og evnt skjørt, ulike topper, bluser og gensere inni. Supplerer med smykker, skjerf og annet stæsj. Jobber innen kommunal sektor men bør være representativ på jobb. Høres jo ut som at du har handlet mye bra da

Jeg klarer ikke se for meg selv i drakt

Gammel 20-08-08, 20:58   #18
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Det blir litt paradoksalt at jeg gir råd, men etter smertelig erfaring må jeg komme med følgende gode råd:
Hvis du skal til frisøren for å få en stilig sveis som passer den nye stilen, ta for guds skyld på deg de nye klærne og stell deg slik at du likner mest mulig på den du vil være. Ellers er det stor sjanse for at du og frisøren ser for dere helt forskjellige stilarter...

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 21:12   #19
Left
Passiv

Standard

Ecco har fine sko, som er behagelig uten å være stivpyntet.
Et par sorte, lave sko går jo til alt du har ramset opp.

Noe sånt kanskje?
http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon...3026/detail.do

http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon...0101/detail.do

http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon...0101/detail.do

Støvletter har de også

http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon...0153/detail.do

Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 21:23   #20
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Det blir litt paradoksalt at jeg gir råd, men etter smertelig erfaring må jeg komme med følgende gode råd:
Hvis du skal til frisøren for å få en stilig sveis som passer den nye stilen, ta for guds skyld på deg de nye klærne og stell deg slik at du likner mest mulig på den du vil være. Ellers er det stor sjanse for at du og frisøren ser for dere helt forskjellige stilarter...

Det er nok lurt ja. Sveisen må også passe til hverdags, som i når jeg jobber hjemme (har jo en arbeidsplass hjemme også..), og det må derfor være en litt praktisk frisyre som ikke sender alt hår i øyenen når jeg jobber utendørs. :lettvind:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.