|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Avliving av dyr - ta med barna til dyrlegen?Vi skal til dyrlegen i ettermiddag, og må mest sannsynlig avlive den kjære pusen vår. Hun har vært en del syk det siste året, og da hun var i "pensjon" hos mine foreldre nå da vi var på ferie, så ble det oppdaget at hun har tre-fire kuler under "armhulen". Vi tror det er svulster, men det kan bare dyrlegen svare på. Dersom det er svulster, så er det vel ingen annen løsning enn å avlive henne... Hun er 12 år gammel, slapp, spiser nesten ikke, og ja, i det hele tatt.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Avliving av dyr - ta med barna til dyrlegen?Jeg husker selv hvordan jeg en gang i tiden satt hos dyrelegen og hikstet på grunn av en ørkenrotte som var veldig syk (og da var jeg 18). Jeg tror at det er bedre om hun får slippe det. Det blir så konkret når man sitter der med et sykt dyr og det hopper rundt friske dyr rundt en. Uansett hvor eventuelt pedagogisk det er så hadde ikke jeg tatt med meg Herremannen på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Avliving av dyr - ta med barna til dyrlegen?Uff, så trist.
![]() |
#4 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Avliving av dyr - ta med barna til dyrlegen?Jeg ville ikke tatt med mitt barn på det. Selv tenker jeg det er bedre å få sagt farvel slik som hun gjorde og at hun husker henne slik.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Avliving av dyr - ta med barna til dyrlegen?Vi tok med syvåringen når vi måtte avlive pusen vår pga kreft i sommer. Hun ville ikke være inne i rommet når pus fikk sprøytene. Jeg ville nok vurdert om en fire-femåring var moden nok. Ungene våre fikk stryke pusen og kose med henne før vi begravde henne under et tre i skogen. Det var veldig viktig for sorgmestringen, spesielt for fireåringen. Da fikk han se at pusen ikke levde lenger, og at det ikke var farlig og skummelt at hun ble begravd. |
![]() |
![]() |
#6 |
Jazzbabe
![]() Sv: Avliving av dyr - ta med barna til dyrlegen?Dere har nok rett...
![]() |
#7 |
Jazzbabe
![]() Sv: Avliving av dyr - ta med barna til dyrlegen?...og der leste jeg svaret til FOF.
![]() |
#8 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Avliving av dyr - ta med barna til dyrlegen?Malin var med da vi begravde Kissa i vår. Det var hun som fant ham død på gresset, så det å begrave ham, og legge blomster på graven, var til god hjelp for henne.
![]() |
![]() |
#9 |
Prøver så godt jeg kan :)
Hvor: Bodø
![]() ![]() |
![]() Sv: Avliving av dyr - ta med barna til dyrlegen?Barn i 5 års alderen skjønner allerede så mye så hvis dere tar henne med under begravning prosessen og lager en vakker sermoni kan det hjelpe henne i sorgprosessen og gi henne en bedre forståelse av liv og død. Faktisk så må dere bare gjøre det dere føler faller rett når det kommer til henne. Jeg bæljer hver gang et dyr som jeg kommer innpå dør. Husker en gang en påkjørt katt vandret inn til meg å eksen, stakkars vennen hadde knekt kjeve osv. prøvde å gi den litt vann og mose vann og mat sammen, tok frem favoritt pålegget til eksen til hans store forbannelse og prøvde å få han intressert i det. men nyttet ikke så i det hele tatt. Vi ringte dyrlegen det sekundet den kom dregende inn døra, og fikk ikke time før etter et par timer. Han døde nesten rett der i armene mine, og jeg bælja som en unge! Fikk vite da han hadde fått bedøvelses sprøytene før giftsprøyta at hun egentlig ikke trengte å sette di siste sprøytene rett og slett fordi han sovnet inn av bedøvelsen. Jeg satt ute og igjen bæljet og hatet verden litt da... Var vell 18 år når dette skjedde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Jazzbabe
![]() Sv: Avliving av dyr - ta med barna til dyrlegen?Takk for alle svar.
![]() |
#11 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avliving av dyr - ta med barna til dyrlegen?Hørtes ut som dere valgte en fin løsning.
![]() |
#12 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avliving av dyr - ta med barna til dyrlegen?Så trist at Pus er død.
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Avliving av dyr - ta med barna til dyrlegen? |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Viken
![]() Sv: Avliving av dyr - ta med barna til dyrlegen?Uff, så trist med pusen deres, skjønner godt at dere er triste nå! Syntes det hørtes ut som dere gjorde det helt riktig i forhold til vesla, og at hun fikk tatt farvel på en god måte.
![]() |
#17 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Avliving av dyr - ta med barna til dyrlegen?Så tris å høre!
![]() |
#18 |
Jazzbabe
![]() Sv: Avliving av dyr - ta med barna til dyrlegen?Takk for omtanken!
![]() |
|
|