Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når ukjente ber om å komme på Facebook-vennelisten deres

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-08, 18:58   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når ukjente ber om å komme på Facebook-vennelisten deres

Legger dere dem til da, eller sjekker dere opp hvem det er? Jeg synes det er litt teit når de ikke kan skrive en liten melding om hvem de er. Ofte er det forumfolk, og jeg kan da ikke navnet på alle jeg er på fora med, og vil heller ikke ha en drøss med folk jeg ikke aner hvem er på lista mi.

Når dere spør om å komme på noens venneliste og dere ikke er sikre på at vedkommende vet hvem dere er, er det da ikke litt greit å skrive en liten melding sammen med forespørselen? Jeg ignorerte to forespørsler i går og i dag, for jeg aner ikke hvem det er (jeg er ganske sikker på at det er forumkjente) og det er da ikke min jobb å spørre dem.

Gammel 26-08-08, 18:59   #2
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når ukjente ber om å komme på Facebook-vennelisten deres

Nei, jeg legger ikke til noen jeg ikke vet hvem er.
Er ikke sikkert jeg legger til alle som jeg vet hvem er heller

Gammel 26-08-08, 19:04   #3
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg legger aldri til noen jeg ikke vet hvem er. Jeg har akseptert forespørsler fra forumbekjente med glede, men da har de alltid sagt hvem de er.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 19:07   #4
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva gjør dere når dere får en venne-henvendelse fra en ansatt i barnehagen dere overhodet ikke har lyst til å ha privat omgang med av noe slag da?

(Hvor lenge står en slik henvendelse der forresten? :engel: )

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 19:09   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger ikke til folk jeg ikke vet hvem er nei.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 19:10   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har funnet flere barnehage-ansatte på FB men det kunne ikke falt meg inn å ha dem på lista mi. De er koselige da, men jeg føler liksom det går ei grense.

Gammel 26-08-08, 19:11   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis noen jeg ikke vet hvem er vil ha meg som venn uten å forklare hvem og hvorfor, så ignorerer jeg og de jeg ikke vil ha på vennelisten min de ignorerer jeg.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 19:13   #8
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har funnet flere barnehage-ansatte på FB men det kunne ikke falt meg inn å ha dem på lista mi. De er koselige da, men jeg føler liksom det går ei grense.

Jo, personen er grei nok å snakke med i barnehagen, men jeg mener det går ei grense der. Men lurer på hva som skjer om jeg ignorerer henvendelsen, får hun da beskjed om det?

Gammel 26-08-08, 19:14   #9
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Jo, personen er grei nok å snakke med i barnehagen, men jeg mener det går ei grense der. Men lurer på hva som skjer om jeg ignorerer henvendelsen, får hun da beskjed om det?

Hun får ikke beskjed om det, men hun vil jo oppdage at du ikke dukker opp på vennelisten hennes.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 19:15   #10
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har lagt til folk jeg ikke umiddelbart kjenner igjen dersom vi har hatt mange felles bekjente fra skoletiden, da regner jeg med at jeg faktisk kjenner dem. Ellers siler jeg godt, og dersom noen ikke deler noe av seg selv har jeg heller ingen betenkeligheter med å slette dem som venn. Da føler jeg bare at de er der for å spionere på hva alle andre driver på med.

Gammel 26-08-08, 19:15   #11
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De får ikke beskjed om du ignorerer, men det er mulig de kan lure etter stund og du ikke legger de til om de gjerne vil være på listen din.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 19:18   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg pleier også alltid å se på vennelisten deres, for å se om det er gamle klassekamerater som evt. har skiftet navn, jeg har jo selv et helt annet etternavn enn i skoletiden. Men finner jeg da ikke ut hvem det er, så bare ignoreres de.

Gammel 26-08-08, 19:32   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

De får ikke beskjed om du ignorerer, men det er mulig de kan lure etter stund og du ikke legger de til om de gjerne vil være på listen din.

Okei, så dersom det hadde blitt nevnt en gang, kan jeg si litt slik: "Åh, det har jeg ikke sett"

Gammel 26-08-08, 19:34   #14
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Nei jeg legger dem ikke til, og jeg legger ikke uten videre til noen jeg vet hvem er heller.

Ben "ignore" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 19:40   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Okei, så dersom det hadde blitt nevnt en gang, kan jeg si litt slik: "Åh, det har jeg ikke sett"

Jeg hadde bare sagt at jeg har endel personlig info på profilen min og helst vil kjenne folk godt før jeg legger dem til.

Gammel 26-08-08, 19:41   #16
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg avviser forespørselen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 19:56   #17
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg legger ikke til mennesker jeg ikke kjenner.

Gammel 26-08-08, 20:04   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger ikke til folk uten å vite hvem de er, men jeg er nysgjerrig nok til å f.eks. spørre eventuelle felles kjente om hvem dette er (hvis det er forumfolk, da, og det er det jo gjerne). Barnehageansatte kan jeg gjerne ha på vennelisten min - jeg synes ikke det er fjernere enn tidligere kolleger og klassekamerater. Det betyr jo ikke at jeg forplikter meg til å invitere dem i førtiårsdagen min eller noe sånt.

Gammel 26-08-08, 20:09   #19
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Forstår at jeg ikke er særlig poppis på Facebook....Har aldri fått en forespørsel fra noen jeg ikke kjenner!
Jeg trodde jeg fikk det i går før jeg innså at det var min tremenning som jeg lekte masse med som liten!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 20:11   #20
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Hvis det ser ut som "vanlige folk", vi har felles venner og de ikke har sendt melding, pleier jeg å spørre litt forsiktig.

Dersom det ser ut som "spam" avviser jeg blankt.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.