Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kalorifattig, men mettende mat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-08, 09:55   #1
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kalorifattig, men mettende mat

Jeg skal gå på kortison en god stund fremover, og en av bivirkningene er øket appetitt. Jeg har allerede en tendens til å trøstespise om jeg kjeder meg, er nedfor, stressa osv. Nå må jeg ha noe jeg kan putte i munnen innimellom de faste måltidene dersom suget kommer, og som ikke inneholder noe særlig med kalorier. Gulrøtter har jeg god erfaring med fra før, noen andre tips?

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 09:57   #2
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kalorifattig, men mettende mat

Som ihuga småspiser henger jeg meg på. Selv tyr jeg ofte til cottage cheese med bær, eller en rugsprø med magert pålegg.

Gammel 28-08-08, 09:57   #3
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blomkål, kålrabi, agurk, broccoli og andre typer grønnsaker er godt rå. Kyllingpålegg eller kokt skinke er også godt og mettande (men dyrt) å maule.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 09:58   #4
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

En stor skål med salat ispedd en boks med tunfisk. Det metter ett par timer.

Jeg er selv på medisiner med økt hunger som bivirkning. Når jeg blir veldig desperat så har jeg drukket en liter saft eller vann på styrten for å "fylle opp". Rimelig sprengt og orker ikke noe på en stund da.

Men.. jeg skal ikke si så mye.. det har gått noen kilo sjokolade siste to ukene.. Egentlig er jeg elendig på selvkontroll når jeg har noe å skylde på. Les: medisiner med bivirkninger.
Håper du er flinkere enn meg. :jupp

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 10:07   #5
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk for tips!

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Håper du er flinkere enn meg. :jupp

Jeg håper jeg klarer å ligge unna sjokoladen. :sjokoladeelsker:
Jeg har slitt mye med spiseforstyrrelser (både vegring og altså i det siste trøstespising) og syn på egen kropp og er livredd for å "havne utpå".

Gammel 28-08-08, 10:50   #6
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Fenalår. Kjøp et helt, skjær biter og spis sammen med f eks melon. Gunstig bivirkning er at man blir tørst, og drikker mye vann.

Gammel 28-08-08, 10:56   #7
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Apropos det Mauser, så kjøper vi ofte sånne pakker med pæreskinke. Slenger den på bordet, gjerne sammen med melon og hiver innpå til film eller ved akutte behov. Utrolig godt og ikke særlig fetende.

Gammel 28-08-08, 11:18   #8
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Apropos det Mauser, så kjøper vi ofte sånne pakker med pæreskinke. Slenger den på bordet, gjerne sammen med melon og hiver innpå til film eller ved akutte behov. Utrolig godt og ikke særlig fetende.

S u l t e n ! !

Gammel 28-08-08, 11:21   #9
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva med reker, krepsehaler eller annet skalldyr?

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 11:25   #10
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

En annen ting som alltid er i skapet for akutte behov er sånn pose med tørka mango. Kjempegodt!! Ikke så sunt, men sunnere enn sjokolade vil jeg tro.

Gammel 28-08-08, 11:28   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En annen ting som alltid er i skapet for akutte behov er sånn pose med tørka mango. Kjempegodt!! Ikke så sunt, men sunnere enn sjokolade vil jeg tro.

Det er jeg jammen ikke sikker på at det er - hvis det er de posene jeg tenker på, så er de tilsatt temmelig mye sukker.

Gammel 28-08-08, 11:35   #12
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av skilpadda, her.

det er jeg jammen ikke sikker på at det er - hvis det er de posene jeg tenker på, så er de tilsatt temmelig mye sukker.

hysj!

Gammel 28-08-08, 11:43   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Kavlis rugknekkebrød er noe jeg nylig har oppdaget.
De er kjempegode og mettende, jeg trenger bare to for å føle meg mett og med fornyet energi.

Gammel 28-08-08, 12:37   #14
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Standard

Takk for alle tips! Forslag om fenalår likte jeg godt - jeg elsker spekemat!

Gammel 01-09-08, 22:25   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er jeg jammen ikke sikker på at det er - hvis det er de posene jeg tenker på, så er de tilsatt temmelig mye sukker.

Hm.. hvis det er de gule posene ( nøttefabrikken?) så tror jeg faktisk mango er den eneste frukten som ikke er tilsatt sukker. En del kalorier pga fruktsukker, men mener bestemt at den ikke har noe tilsatt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 00:49   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ryvita knekkebrød med solsikkefrø er nyoppdaget hos meg.
Kan tenke meg det er godt med Cottage Cheese på.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 01:17   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes kornblanding med melkm friske bær og evt. banan er mettende. Axa med blåbær f.eks. Eller wetabix med banan og melk. Rugsprø synes jeg også fyller magen godt.

Gammel 02-09-08, 12:01   #18
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Kortisonbehandling er ikke noe særlig
Jeg synes det er veldig godt med fruktsalat når jeg har lyst på noe godt.

Men ellers så har du fått mange gode tips her. Bønnesalat er godt synes jeg, og veldig sunt og mettende. Kornblandinger, knekkebrød, om du liker sånne riskaker er jo det veldig lite kalorier da..

Gammel 02-09-08, 12:07   #19
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Standard

Mange gode tips her.

Gammel 02-09-08, 20:49   #20
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hm.. hvis det er de gule posene ( nøttefabrikken?) så tror jeg faktisk mango er den eneste frukten som ikke er tilsatt sukker. En del kalorier pga fruktsukker, men mener bestemt at den ikke har noe tilsatt.

Å men du kan glede en stakkars...
Velger åhøre på deg jeg!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.