Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ukesplaner i hjemmet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-08, 20:29   #1
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ukesplaner i hjemmet

Det har blitt en ny hverdag her i huset, og jeg innser at jeg er i ferd med å miste full kontroll, eller rettere sagt må jeg gi fra meg kontroll. (Det er tøft ja..). Med meg i full jobb igjen, mannen som jobber ymse tider, en på skole og SFO, en i barnehage og ulike planer hver dag for alle mann, ser det ut til at jeg må gå bort fra den hittil brukte "familiekalenderen" vi får i posten ved hvert årsskifte ja

Aller helst skulle jeg hatt noe i A3-format med noe som viser både dag og kveldsaktiviteter, men finnes noe slikt?

Tenker faktisk nesten at det kunne vært rubrikk for middag der også, ettersom jeg må være nøyere med planlegging enn før. Veldig greit å kunne føre på at man har en trenings-"date", at ungene skal på besøk eller omvendt osv, da vi ofte bare møtes i døra og beste mulighet til å snakke sammen er per telefon på vei mellom jobb og barnehage.. Ikke bra, men noen dager blir det slik inntil videre.

Så, da ble det korte innlegget med et kort spørsmål langt, som vanlig, så dersom noen husker hva jeg spurte etter, setter jeg stor pris på alle gode tips

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 20:33   #2
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ukesplaner i hjemmet

:abonnerer:

Føyer til et ønske om en egen rubrikk for husarbeid som må gjøres gjennom uka, til bruk for mannen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 20:35   #3
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker kalenderen til g-mail. Så fort jeg får en avtale skriver jeg den inn, det samme gjør mannen. Siden vi begge er på nett i løpet av dagen er det lett å holde seg oppdatert.

Ellers har jeg lenge tenkt på å lage en skikkelig oppslagstavle med en klype for hver av oss til å henge opp ukebrev, planer og alt mulig annet. Skulle vært på en byggevare og kjøpt en stor finérplate eller liknende, malt den i en tøff farge, kjøpt "klemmer" og malt navn på dem. Søsteren til ei venninne av meg har en sånn tavle og den er knalltøff.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 20:36   #4
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Google Kalender?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 20:40   #5
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Fant forresten en kalendersak her etter litt googling.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 21:12   #6
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Om jeg skjønner deg riktig er du ute etter en detaljert kalender som inneholder faste punkter for hver dag/hver uke. Jeg ville brukt noen timer en kveld og laget meg en skreddersydd en i exel. Da kan du fylle inn eller ta bort det som passer for hver uke, printe ut og hente opp. Før inn med penn de tingene som kommer på i etterkant. Det finnes flere måter å dele slikt på nettet hvis man ønsker det, f.eks google docs (har ikke prøvd dette selv)
Jeg har lister og planer for det meste på pc'en etterhvert. Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Om jeg ikke følger planene mine hver dag så er det ikke noen krise, men de hjelper meg å føle at jeg har en viss oversikt over alt.

Gammel 28-08-08, 21:26   #7
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Om jeg skjønner deg riktig er du ute etter en detaljert kalender som inneholder faste punkter for hver dag/hver uke. Jeg ville brukt noen timer en kveld og laget meg en skreddersydd en i exel. Da kan du fylle inn eller ta bort det som passer for hver uke, printe ut og hente opp. Før inn med penn de tingene som kommer på i etterkant. Det finnes flere måter å dele slikt på nettet hvis man ønsker det, f.eks google docs (har ikke prøvd dette selv)
Jeg har lister og planer for det meste på pc'en etterhvert. Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Om jeg ikke følger planene mine hver dag så er det ikke noen krise, men de hjelper meg å føle at jeg har en viss oversikt over alt.

Har laget meg en liten kladd, men lurte bare på om det fantes en litt som ser pen ut, evnt som man kan bruke opp igjen uke etter uke. Fikk en liten idè om å bruke ei litt stor tavle med ramme, felter for hver person, evnt med magneter, som man kan lage til de "faste" tingene, f.eks. en magnet med betegnelse fotball, skyting, bursdagselskap osv, som man da evnt bare skriver klokkeslett foran. Vil ha en som er detaljert ja, slik at hvis mannen avtaler på mandag etter en løpetur med treningskompisen at de skal ut igjen på torsdag, kan han bare føre opp det med en gang, så legger jeg planer ut fra det, for da kan vi lett sjekke med hverandres planer. Mannen er håpløs til å gi beskjed om ting han skal ut på, og derfor tror jeg at en slik oversikt ville hjulpet litt på min lunte.

Gammel 28-08-08, 23:03   #8
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Vi bruker kalenderen til g-mail. Så fort jeg får en avtale skriver jeg den inn, det samme gjør mannen. Siden vi begge er på nett i løpet av dagen er det lett å holde seg oppdatert.

Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 23:07   #9
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Vi også! Den er helt genial! Og så bestiller jeg sms, slik at jeg får sms når jeg har en avtale. Og man kan skrive inn når noen har bursdag osv. Helt genial!

Gammel 28-08-08, 23:12   #10
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Vi også! Den er helt genial! Og så bestiller jeg sms, slik at jeg får sms når jeg har en avtale. Og man kan skrive inn når noen har bursdag osv. Helt genial!

Genialt helt til mannen kommer hjem kl. 16.30 og forteller at de to minste skal i bursdag i dag, men at han kanskje hadde glemt å legge fram lappen. Heldigvis var det en ring-hvis-du-ikke-kommer-innbydelse og jeg fikk hevet meg i bilen for å kjøpe gave.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 23:18   #11
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Her er også ganske kaos for tiden. Har vel ikke helt kommet meg igjen etter sommerferiemoduset jeg har vært i litt for lenge.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 23:55   #12
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Kaoset råder hos oss også.
Han som nå har blitt min eks har flyttet ut så jeg har ikke kommet helt på sporet enda.

Men jeg har malt kjøleskapet mitt med tavlemaling og har tenkt til å bruke det som oversiktskalender for meg og ungene.
(malte kjøleskapsdøra får seperasjonen var et faktum da)

Gammel 29-08-08, 03:51   #13
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har kjøpt Hjemmets månedsplan fra Grieg med 5 kolonner, så det blir 5 rubrikker for hver dag. Vi har ikke noen fast kolonne per person, men det ville jeg kanskje hatt om barna var større. Men det er jo plass til kjernefamilien + middagsrubrikk. I tillegg kan du føre inn to timeplaner som henger nederst hele tiden. Jeg synes den er genial, og bruker den hele tiden.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 07:31   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker også en sånn med 5 kolonner. Vi er 3 stk og har en kolonne hver, i tillegg har vi en felles. Godt med plass for oss foreløpig og jeg tror den kunne funket også med en større familie og flere aktiviteter.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 07:50   #15
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Det er en slik med fem kolonner vi har, og det er altfor lite blitt nå. Derfor må jeg ha noe som er for ei og ei uke. Eldste har heller ingen fast timeplan på skole, mannen jobber til alle døgnets tider, og det skjer ofte ting som bør skrives ned så de ikke glemmes..

Nå høres vi plutselig veldig impårtant og bizzi ut, men det er vel heller det at jeg er en distrè kontrollfreak

Gammel 29-08-08, 08:25   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Det er en slik med fem kolonner vi har, og det er altfor lite blitt nå. Derfor må jeg ha noe som er for ei og ei uke. Eldste har heller ingen fast timeplan på skole, mannen jobber til alle døgnets tider, og det skjer ofte ting som bør skrives ned så de ikke glemmes..

Nå høres vi plutselig veldig impårtant og bizzi ut, men det er vel heller det at jeg er en distrè kontrollfreak

Vi har også slik med 5 kolonner og den er da for en og en uke. Det er de andre vi har hatt også.
Har en kolonne hver og en for felles aktiviteter. Nok av plass og skrive på i hver rubrikk for hver person hver dag.
På felles rubrikken skrev jeg opp middager de respektive dager den gang jeg planla det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 08:29   #17
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Vi har også slik med 5 kolonner og den er da for en og en uke. Det er de andre vi har hatt også.
Har en kolonne hver og en for felles aktiviteter. Nok av plass og skrive på i hver rubrikk for hver person hver dag.
På felles rubrikken skrev jeg opp middager de respektive dager den gang jeg planla det.

Okei, den jeg har nå er med fem kolonner for en mnd, litt større en en A4-side, så det er altfor lite. Skal få tittet i bokhandel i dag, kanskje jeg er heldig

Gammel 29-08-08, 08:37   #18
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Google Kalender?

Tenk at jeg har gått glipp av denne! Genialt.

Gammel 29-08-08, 08:43   #19
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Hva med en whiteboard-tavle? Så kan dere bare pusse ut etterhvert?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 08:46   #20
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Morsomt at dette kom opp nå. Jeg satt å tenkte på dette med en ukeskalender hjemme igår kveld. Vi har en med 5 kolonner men den blir en alt for liten. Vi har 3 forskjellige timeplaner og ukesplaner planer fra skolen, en timeplan for treningen til eldste og minste, så kommer all annen trening i tillegg, min turnus, bursdager, legetimer osv. Det blir alt for mye for den kalenderen som henger oppe.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:09.