Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Relativt ubegrunnet fravær fra jobb

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-08, 14:40   #1
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Relativt ubegrunnet fravær fra jobb

Jeg har gjort det i dag, jeg skulker jobben. Det var egentlig ikke planen, men veien ble til mens man gikk kan du si.

Barna er ikke helt i storform, jeg er ikke i storform, mannen raste av gårde med et tidlig tog og vi skal reise bort i ettermiddag. Barna skal til besteforeldre og vi voksne skal på helgetur med koret. Noen må pakke, noen må rydde opp, noen må fjerne matrester. Noen måtte visst også reparere lekesyskrinet, moppe under sofaen og henge opp oppslagstavle på kjøkkenet. Det viste seg også at en kjempehaug med klær måtte ryddes bort, tørketrommelen var full, uteleker måtte ryddes.

Det er vel ikke rart at jeg ikke orker å jobbe i dag? Jeg har definitivt ikke fått roen til og sette meg ned å skrive annet enn innlegg på FP.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 14:58   #2
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Relativt ubegrunnet fravær fra jobb

Av og til trenger man en dag med skulk. Nyt dagen og helgen!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 16:33   #3
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med din type jobb er det vel en viss risiko for at du tidvis jobber kveld, helg, ferie osv. så jeg vil tro det er ganske uproblematisk. Ha en fin tur til helgen!

Gammel 29-08-08, 16:38   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Nå vet ikke jeg hvilken jobb du har, men hvis det ikke går ut over noen andre så er det sikkert greit å ta en dag "fri" med relativt ubegrunnet årsak.Jeg hadde nok ikke gjort det selv, men det er nå meg.

Jeg hadde ikke hatt samvitighet hvis jeg hadde en jobb der det betød at andre måtte ta mine oppgaver i tilegg til sine egne.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 16:59   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo hatt en tilsvarende stilling som du har, Kaprifol - basert på det så tror jeg ikke du trenger å ha dårlig samvittighet. Håper formen er bedre - god tur!

Gammel 29-08-08, 17:05   #6
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Tatt i betraktning alt du ramser opp i HI, så hadde du antagelig ikke gjort en god jobb om du hadde slept deg dit!?
Hadde gjort det samme selv tror jeg..
God bedring- mandag stiller du frisk, fornøyd og opplagt på jobb igjen! Se på det som gevinsten for at du "tok deg fri" i dag!!
God helg og god tur!

Gammel 29-08-08, 17:12   #7
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Aner ikke hva du jobber med, men det slo meg at du kanskje kan være hjemmeværende. I så fall har du vel ganske tøff arbeidstid og dårlig betalt. Av og til kan det være nødvendig å "skulke". Håper du har fått samla krefter til du skal på tur. kos deg!

Gammel 29-08-08, 17:22   #8
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Aner ikke hva du jobber med, men det slo meg at du kanskje kan være hjemmeværende. I så fall har du vel ganske tøff arbeidstid og dårlig betalt. Av og til kan det være nødvendig å "skulke". Håper du har fått samla krefter til du skal på tur. kos deg!

Ah, da går det ikke utover noen andre iallefall, støvdottene ligger nok fortsatt på samme sted mandag morgen.Håper dere får en fin helg.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 20:03   #9
Ivrig
På farten igjen

Ivrig sin avatar

Ivrig er litt kul
Standard

Kaprifol; Selv om jeg sitter med ansvar for de ansatte hos oss (og jeg kommer aldri til å bekrefte dette formelt), synes jeg alle bør ha en skulkedag eller to i løpet av året.
En dag hvor man tar fri fra jobben med GOD samvittighet, for å gjøre alle de ting man ikke rekker ellers. Uavhengig av hva det er. Og det kan GODT være at man drar ut med venninner og spiser en god lunsj! Hovedpoenget er bare at man koser seg!!

Ha en riktig fin og velfortjent helg

Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 20:07   #10
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Ah, da går det ikke utover noen andre iallefall, støvdottene ligger nok fortsatt på samme sted mandag morgen.Håper dere får en fin helg.

Bare gjetter jeg altså. Kaprifol kan være hva som helst hun, men det slo meg bare på grunnlag av måten hun skrev på. Mulig jeg er helt på villspor her.

Gammel 29-08-08, 20:10   #11
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shanti, her.

Kaprifol; Selv om jeg sitter med ansvar for de ansatte hos oss (og jeg kommer aldri til å bekrefte dette formelt), synes jeg alle bør ha en skulkedag eller to i løpet av året.

Synes du ikke man kan bruke feriedager eller avspasering til det? Jeg er selvfølgelig helt for at man kan ta seg noen dager og bare være ego. Sitte hjemme i morgenkåpe, se Ugly Betty på DVD og ha ungene i barnehagen og mannen på jobb. Jeg gjorde det når jeg hadde en ukes (ubetalt) ferie i vinter og det var godt. Men jeg er ikke noe for å skulke jobben.

Kan man skofte uten at det går ut over noen eller noe som helst, feks hvis man er student, selvstendig næringsdrivene eller lignende er det en annen sak. Men er man i en "vanlig" jobb så er det vel greit å gå på jobb når man skal og ta ut fridagene på en annen måte enn egenmelding? Var det kanskje noe annet du mente med en skulkedag, kanskje?

Gammel 29-08-08, 20:57   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk har forskjellige jobber. Noen kan jo gjøre sånt nesten helt lovlig, til og med. Kanskje helt lovlig også. Jeg (som er lærer) kan selvsagt ikke skulke jobben, uansett. Det skulle tatt seg ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 21:15   #13
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Folk har forskjellige jobber. Noen kan jo gjøre sånt nesten helt lovlig, til og med. Kanskje helt lovlig også. Jeg (som er lærer) kan selvsagt ikke skulke jobben, uansett. Det skulle tatt seg ut.

Vet ikke om det var et svar til meg? (I og med at det kom etter mitt innlegg.)

Jeg prøvde i alle fall i mitt innlegg å si at jeg selvfølgelig synes at folk skal kunne avspasere, ta ubetalt ferie eller flekse. Det er bare det at jeg er vant til at ord som "skulke" og "skofte" ikke brukes om ferie, godt mulig jeg har lest innleggene feil.

Gammel 29-08-08, 21:22   #14
Ivrig
På farten igjen

Ivrig sin avatar

Ivrig er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Synes du ikke man kan bruke feriedager eller avspasering til det?

Godt poeng, Him, og jeg er på mange måter enig med deg.
Saken er bare at en avspasserings-dag og feriedag er så mye mer planlagt enn en skulkedag. En skulkedag er noe man kan ha en, maks to, dager i året. Hvor man bare våkner opp en morgen og rett og slett ikke orker, eller har lyst til, å gå på jobb og blir hjemem og gjør akkurat det man vil...

Med barn og familie er det vanskelig å ta en super-egoistisk dag. Alle forventer at du skal gjøre noe fornuftig. Mens en skulkedag er 100 %for deg selv.. Og du bør absolutt nyte den!! TA DEG EN SKULKEDAG, HIM, og kjenn hvor deilig den er!!!

Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 21:27   #15
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Shanti, her.

TA DEG EN SKULKEDAG, HIM, og kjenn hvor deilig den er!!!

Nei, det kommer jeg ikke til å gjøre. Jeg ser ingen grunn til at arbeidsgiver og staten skal finansiere mine laidback-dager. Som jeg sa i forrige innlegg så har jeg laidback-dager. Jeg hadde en uke hjemme i februar, eneste forskjellen på det å skulke var at jeg betalte for dette selv.

Gammel 29-08-08, 21:41   #16
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er så prektig at jeg stemmer på HIM. Jeg har skulket fra en sommerjobb en gang (en dag) i 97, og har nesten litt dårlig samvittighet ennå.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 21:42   #17
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det kunne jeg ikke ha gjort med god samvittighet.

Hilsen trebarnsmor med full jobb

Gammel 29-08-08, 21:44   #18
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ikke påstå at jeg aldri har tatt meg en dag hjemme fordi jeg var så sliten at jeg ikke orket å gå ut av senga. Men jeg får dårlig samvittighet selv om jeg er syk og jeg da. Da ligger jeg hjemme hele dagen og lurer på om jeg egentlig er syk nok. (Bortsett fra ved omgangssyke!)

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 21:56   #19
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror du trengte denne dagen!

M&M mannen og jeg tok ut sex-sykemelding for en tid tibake...
Begge ringte på jobb og sa vi var syke, leverte deretter barna i barnehagen, for deretter å tilbringe hele dagen i senga...

Jeg kan love at det gjorde godt for to slitne foreldre, har aldri vært så opplagt og hatt mer energi enn etter denne dagen. Men litt dårlig samvittighet hadde vi vel...

Gammel 29-08-08, 21:58   #20
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

M&M mannen og jeg tok ut sex-sykemelding for en tid tibake...
...

Hm, den varianten har jeg aldri tenkt på. Kanskje det hadde vært noe

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.