Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ostehøvler og vinåpnere

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-08, 00:39   #1
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ostehøvler og vinåpnere

Vi har frem til nå hatt 2 ostehøvler. Den gode som lager fine akkurat passe skiver med treskaft og en med plastskaft som kan vaskes i oppvaskmaskinen.

Treskaftet gikk i stykker i går så jeg ble nødt til å bruke den andre. Akk og ve osten så ikke pen ut etterpå, og osteskivene var supertykke. Så da håper jeg at noen kan fortelle meg hvor man får kjøpt en ok ostehøvel. Vil helst ha en en rustfritt stål sånn at den kan vaskes i oppvaskmakinen.

Og for å toppe det hele gikk vin åpneren min i stykker pga en del som løsnet når jeg skulle ta av en plastkork, de sitter mye bedre enn vanlige korker. Så da trenger jeg en ny en av det også. Helst en liten og nett som er lett å bruke.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 08:32   #2
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ostehøvler og vinåpnere

Vi har et vanlig en fra Synnøve eller noe, kjøpt i vanlig matbutikk. Den er veldig ok syns jeg. I tillegg har vi en som hører til bestikket vårt i hardangerbestikk. God den også.

Vinåpnere vet jeg ikke noe om.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 08:38   #3
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ostehøvler og vinåpnere

Ikea selger ostehøvel i helstål som gir tynne skiver.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 08:47   #4
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ostehøvler og vinåpnere

Stikk på Tilbords eller eit glasmagasin. Då får du tak i det du treng

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 09:46   #5
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ostehøvler og vinåpnere

Tror vi har kjøpt alle våre i vanlige matvareforretninger (har 5 srk.). Ville bare si at jeg vasker de med treskaft i oppvaskmaskinen også. :latmarken: Merker ingen forskjell på de.

Jeg har også en ostehøvel som mangler den "spaden" (om jeg kan kalle det for det). Den er kutta rett under kniven som skjærer osten. Den er kjempebra og er beregna på oster som er litt vanskelige å skjære med høvel. Som f.eks Taffelostene.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 12:44   #6
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ostehøvler og vinåpnere

Jeg liker best de vinåpnerne som blir brukt på serveringssteder. Men jeg vet ikke hva de heter, de er små og kan legges helt sammen, og har en sånn skaftdings som man kan bruke for å jekke korken opp.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 12:47   #7
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ostehøvler og vinåpnere

Sånn ser de ut:

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no