Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Håndtak - hvilken vei?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hvilken vei bør håndtakene sitte på skapdørene?
Horisontalt 32 43,24%
Vertikalt 42 56,76%
Deltakere: 74. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-08, 11:09   #1
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Håndtak - hvilken vei?

Jeg holder på å skru opp håndtak på nye kjøkkenet mitt.
Er så i tvil om jeg skal ha håndtakene vertikalt eller horisontalt på skapdørene. Hva ville dere gjort? Har Tidaholm kjøkken fra ikea.
Her er håndtakene:
Poll kommer

Gammel 04-09-08, 11:12   #2
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndtak- hvilken vei?

Her er skapdørene:

Gammel 04-09-08, 11:13   #3
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Horisontalt.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 11:18   #4
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville hatt dem vertikalt.

Gammel 04-09-08, 11:18   #5
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vertikalt. Jeg klarer aldri å huske hvilken vei døra slår når håndtakene er montert horisontalt, og får meg ofte en ubehagelig overraskelse.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 11:25   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Vertikalt. Jeg klarer aldri å huske hvilken vei døra slår når håndtakene er montert horisontalt, og får meg ofte en ubehagelig overraskelse.

...mens jeg aldri klarer å huske hva som er vertikalt og hva som er horisontalt. Min stemme går til oppover i stedet for bortover - det blir vel vertikalt, det da.

Gammel 04-09-08, 11:27   #7
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker det når håndtakene går samme vei på både skuffer og skap.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 11:30   #8
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har horisontalt, men fant ut at det ikke var så lurt på dørene som står helt inntil veggen, der butter stanga inni. (Går greit da, men ikke opptimalt når døra ikke kan åpnes helt opp.) Vi har lengre håndtak da, så mulig det ikke spiller noen rolle for deg. Men sjekk først!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 11:30   #9
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Jeg liker det når håndtakene går samme vei på både skuffer og skap.

Enig. Det var derfor vi gjorde det, har mye skuffer på kjøkkenet vårt.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 11:34   #10
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Vi har horisontalt, men fant ut at det ikke var så lurt på dørene som står helt inntil veggen, der butter stanga inni. (Går greit da, men ikke opptimalt når døra ikke kan åpnes helt opp.) Vi har lengre håndtak da, så mulig det ikke spiller noen rolle for deg. Men sjekk først!

Takk for tips!
Det skal ikke ha noe å si på vårt kjøkken.

Gammel 04-09-08, 11:36   #11
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Neineinei, dere må gi mest stemmer til ett av alternativene!
Hvordan skal jeg greie å ta en avgjørelse hvis dere stemmer 50/50.

Jeg sliter med alvorlig besluttningsvegring.

Gammel 04-09-08, 11:50   #12
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Neineinei, dere må gi mest stemmer til ett av alternativene!
Hvordan skal jeg greie å ta en avgjørelse hvis dere stemmer 50/50.

Jeg sliter med alvorlig besluttningsvegring.

Nå jevnet jeg det visst ut igjen....

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 11:52   #13
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, tenk om du må velge helt selv

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 12:16   #14
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Ja, tenk om du må velge helt selv

Da kommmer dørene til å bli uten håndtak noen år.

Gammel 04-09-08, 12:21   #15
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal ha horisontale håndtak på alt når vi setter opp kjøkken neste år.

Gammel 04-09-08, 12:26   #16
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Vi har forøvrig vertikalt på dørene og horisontalt på skuffene.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 12:29   #17
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Horisontale håndtak er noe dritt hvis håndtakene er lange. *erfaren*

Det er vanskelig å se hvor lange dine håndtak er. Hvis de tar opp en stor del av dørbredden vil jeg definitivt fraråde å ha horisontale håndtak.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 13:58   #18
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Enig med siste taler. Men er de av den kortere sorten, er det penest med alle håndtak i samme retning.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 13:59   #19
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Horisontale håndtak er noe dritt hvis håndtakene er lange. *erfaren*

Det er vanskelig å se hvor lange dine håndtak er. Hvis de tar opp en stor del av dørbredden vil jeg definitivt fraråde å ha horisontale håndtak.

Hvorfor det? Skal nemlig montere håndtak på våre kjøkkenskaper en av dagene nå, og jeg hadde planlagt å ha dem horisontalt. Det er ikke veldig lange, men litt lenger enn et "vanlig" håndtak du bare akkurat får handa inni.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 14:04   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

...mens jeg aldri klarer å huske hva som er vertikalt og hva som er horisontalt.

Tullejente.
Horisontalt: Tenk på horisonten, der himmelen møter havet og danner en stripe bortover ...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.