|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvordan stemmer du, og boikotter du Nestlé? | |||
Jeg stemmer sosialistisk og boikotter Nestlé |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 20,63% |
Jeg stemmer sosialistisk og boikotter ikke Nestlé |
46 | 36,51% |
Jeg stemmer borgerlig og boikotter Nestlé |
13 | 10,32% |
Jeg stemmer borgerlig og boikotter ikke Nestlé |
41 | 32,54% |
Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Boikott av Nestlé og politisk overbevisningEtter å ha lest flere kommentarer her inne om Nestlé-boikott, har jeg lest en del blogger og diskusjoner på andre fora for å sette meg inn i hva boikotten dreier seg om. Det som slår meg når jeg leser argumentene for boikotten er at de er at de har klare politiske undertoner. Politiske som i sosialistisk argumentasjon, om man kan kalle det for det: Kyniske markedskrefter vs mangel på reell valgfrihet hos individer. Jeg har sett samme type argumentasjon i andre diskusjoner her inne fremført at personer med sosialistisk overbevisning. |
![]() |
![]() |
#2 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningJeg stemmer borgelig og boikotter Nestle så langt jeg kan. Min kjære kan nok finne på å kjøpe produkter fra dem, men det er ikke ofte det heller.
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningJeg boikotter de ikke så veldig mye. Har jeg lyst på Lion-sjokkis, så kjøper jeg det.
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningNår jeg er en kvasi-boikotter som bare boikotter barnematen - hva skal jeg da svare
![]() |
#6 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningJeg stemmer sosialistisk og boikotter ikke. (Jeg går ikke akkurat inn for å kjøpe nestléprodukter, kjøper det ytterst sjelden - men brukte f.eks NAN da poden fikk MME.)
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisning
Tja, det er vel omtrent samme problemstilling som for de som stemmer Sp, vil jeg tro. De har i løpet av 15 år sittet i både borgerlig, sentrums- og sosialistisk regjering. Hva slags overbevisning har disse bortsett fra antiulvoverbevisningen? |
![]() |
![]() |
#8 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningJeg passer nok inn i din hypotese; Jeg stemmer borgerlig og boikotter ikke Nestlé |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningJeg stemmer sosialistisk og boikotter ikke Nestle.
![]() |
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
Ja. Men inni hodet mitt (
![]() |
#16 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
Egosentriske sosialister, kanskje?
![]() |
#19 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Boikott av Nestlé og politisk overbevisningJeg er sosialist (sosialdemokrat :host |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|