Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Haster - tørrgjør til søte deiger i en ikke-søt deig?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-08, 16:39   #1
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Haster - tørrgjør til søte deiger i en ikke-søt deig?

Nå har jeg alt vært en ekstratur i butikken fordi vi hadde glemt noe, og nå er gjæren vi kjøpte til Nennes rundstykker borte. Det eneste vi har i skapet er en pakke tørrgjør til søte deiger som gikk ut på dato 21/8. Kan jeg bruke den?

(Vi bruker 20 minutter hver vei til butikken...)

Gammel 06-09-08, 17:15   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster - tørrgjør til søte deiger i en ikke-søt deig?

Bare bruk den (det skulle i hvert fall jeg gjøre). Jeg vet egentlig ikke hva som er forskjellen, men kanskje den gjæren trenger litt søtt for å gjære? Ha i en liten liten dært av noe søtt i deigen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 17:25   #3
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Takk for svar. Jeg har aldri skjønt forskjellen, så jeg bruker stort sett bare vanlig gjær til all slags deiger. Det skal være litt sukker i Nennes oppskrift, så da satser jeg på at det går greit.

Gammel 06-09-08, 18:09   #4
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror forskjellen er at gjær til ikke-søte deiger er mindre "sterk" enn den til søte deiger, da sukker fremmer gjæringsprosessen. Så det kan hende det hadde lønt seg å bruke litt mer gjær enn det som står i oppskriften.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:38.