Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Forfatter i magen

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-08, 22:25   #1
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Forfatter i magen

Det er vel nokså vanlig å ha en "hemmelig" drøm om å gi ut en bok en gang. Er det noen her som har gjort noe med drømmen? Noen som har skriverier i skuffen (eller i en bortgjemt mappe på pcen), som har forsøkt å sende inn noe til et forlag, kanskje fått gitt ut boka også?

Jeg har en slik drøm, men har egentlig ikke skrevet noe særlig skjønnlitterært. Skriver masse annet da, fjas på forum og msn, dagbøker i årevis, faglige ting, etc. Jeg anser meg selv for å være en skrivefør person, men det å skrive skjønnlitterært er jo noe annet enn å få alt riktig i diktat i 4. klasse. Har forsøkt å begynne på noe 3-4 ganger, men det har strandet før det kom ordentlig i gang. Jeg blir nok fort litt ambisiøs, vil gjerne skrive en stor roman som handler om relasjoner og utvikling i menneskesinnet liksom, en roman som sier noe viktig til alle som lever på jorda omtrent. Ikke rart de forsøkene mine har strandet.

Er det noen som har noen tips, erfaringer eller annet å dele?

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 23:08   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forfatter i magen

Jeg hadde kommet så langt at jeg hadde skrevet intensjonsavtale med et forlag, men det ble bare masse rot og tull, og vi kuttet avtalen. Også har jeg ikke gjort noe mer... Jeg mistet piffen rett og slett.

Jeg har et ferdig manus, men jeg vet folk sender inn deler av manus også. Det er vel bare å sende avgårde i hytt og vær og håper på det beste?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 23:23   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forfatter i magen

Jeg har tenkt på det innimellom, men pegentlig funnet ut at blogg- (og forsåvidt også foruminnlegg-)genren passer meg best. Da slipper man også alt peset som følger med en bokutgivelse. (Jeg jobber i forlag, så jeg vet litt om akkurat den siden. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 23:26   #4
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forfatter i magen

Ja jeg har en drøm, men jeg skriver så dårlig at det har blitt med de sidene som ligger på dataen. Det jeg vil skrive er mer en selvbiografi om meg og mitt, men tror nok det blir med tanken.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 23:36   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Forfatter i magen

Skrev i en periode masse dikt, og drømte om å gi dem ut. Har fått ting på trykk, med ok tilbakemeldinger, men som sagt så skjedde det mange ting som gjorde at det ble lagt vekk. Og jeg trenger tid for å være kreativ. Det føler jeg ikke at jeg har så mye av om dagen.

  Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 08:24   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forfatter i magen

Ja og ja. Etter planen til våren .

Og angående pes, Skilpadda vet hva hun snakker om .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 08:29   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forfatter i magen

Jeg har masse prosjekter på gang og endel ferdige. Lenge siden jeg har sendt inn noe nå, men har gjort det før uten napp. Dvs, jeg er representert med to dikt i en diktsamling som vi har avtale om utgivelse på.

Mitt største prosjekt (og mitt hjertebarn) har jeg flikket på i to år nå og tror jammen jeg snart føler meg klar til å kontakte noen forlag.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 10:20   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forfatter i magen

Jeg kjenner meg veldig igjen i hovedinnlegget ditt, Wix, men har i grunnen resignert litt. Det blir nok med drømmen for meg, med den fremdriften og hjernekapasiteten jeg har hatt de siste åra.

En stund funderte jeg på å prøve å lage bok av Elinblus dagbok, altså prøver-/sliterdagboka mi, og sendte også en utdrag til et forlag for noen år siden. Jeg fikk det tilbake med avslag, men de var i grunnen nokså positive, og sendte med en ganske fyldig tilbakemelding. Det prosjektet får nok ligge; det er på tide å legge den perioden bak seg.

Jeg kunne ha lyst til å skrive en chick-lit-bok på norsk; det tror jeg ville vært morsomt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 10:22   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forfatter i magen

Drømmer her og..
Har så smått begynte på en barnebok, men det har stagnert litt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 10:26   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forfatter i magen

Jeg har fantasert litt om det tidligere, men innsett at jeg ikke har talent, disiplin og mot som trengs.

Det er greit.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 10:27   #11
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forfatter i magen

Har drømt i mange år om å gi ut barnebok. Har hele historien/e klar i hodet, men ikke skrevet dem ned enda. Det var den tida..
En ting er å skrive den, en annen ting er at den også skal illustreres. Og der får jeg virkelig prestasjonsangst, selvom jeg elsker å tegne, så tviler jeg på at jeg hadde fått det til særlig pent, og ihvertfall ikke slik jeg ser for mg bildene i hodet.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 10:35   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forfatter i magen

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Har drømt i mange år om å gi ut barnebok. Har hele historien/e klar i hodet, men ikke skrevet dem ned enda. Det var den tida..
En ting er å skrive den, en annen ting er at den også skal illustreres. Og der får jeg virkelig prestasjonsangst, selvom jeg elsker å tegne, så tviler jeg på at jeg hadde fått det til særlig pent, og ihvertfall ikke slik jeg ser for mg bildene i hodet.


Jeg har en bekjent jeg gikk på skole med på vgs.
Som tegnet russekappa mi blant annet. Har en liten plan om å kontakte han for illustrasjoner. Men jeg må jo ha ei bok først.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 10:44   #13
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forfatter i magen

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.


Jeg har en bekjent jeg gikk på skole med på vgs.
Som tegnet russekappa mi blant annet. Har en liten plan om å kontakte han for illustrasjoner. Men jeg må jo ha ei bok først.

Noen ganger får man jo inspirasjonen til teksten, ved å se en unik og flott tegning.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 10:57   #14
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forfatter i magen

Jeg skriver mye.
Dikt, noveller, sanger.
Skrev mer før, men det kom av at jeg hadde bedre tid.
Jeg gikk jo tross alt bare på skolen...

Har et eller to kortfilmmanus i hodet, og pusler med en novellesamling.
Får se hva jeg gjør med det etterhvert.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:00   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forfatter i magen

Jeg er som wix. Jeg er helt overbevist om at jeg egentlig er forfatter, innerst inne. Jeg har bare ikke noen historie inne.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:02   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forfatter i magen

Jammen er det mange som har tenkt tanken på å skrive. Jeg er ikke noe unntak og leker stadig med tanken. Vi får se om det kan realiseres en eller annen gang.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:14   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forfatter i magen

Det er kanskje ikke tilfeldig at vi er akkurat her på FP, alle sammen?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:18   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forfatter i magen

Jeg tror jeg etter hvert har fått større respekt for profesjonen forfatter. At det er mer enn å skrive bra, liksom.

Isabel Allende fortalte at hun hadde møtt en tannlege i et selskap en gang:
- Tannlegen: hva jobber du med?
- Jeg skriver bøker
- Ah, det skal jeg også gjøre når jeg blir pensjonist!
- Javisst. Og når jeg blir pensjonist skal jeg begynne med rotfyllinger!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 11:23   #19
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Forfatter i magen

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg er som wix. Jeg er helt overbevist om at jeg egentlig er forfatter, innerst inne. Jeg har bare ikke noen historie inne.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 19:44   #20
Luba
Her er jeg
 
Luba sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 18
Luba har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Forfatter i magen

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg er som wix. Jeg er helt overbevist om at jeg egentlig er forfatter, innerst inne. Jeg har bare ikke noen historie inne.

Da er vi to
Jeg er også helt overbevist, men mangler en historie.
Går rundt med et håp om en dag bare kommer den liksom...

Noen som vet mer om hvordan forfattere finner historiene? Er de "medfødt" eller kan det læres?

Luba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no