Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Når begynner man med lue og dress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-08, 00:15   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når begynner man med lue og dress?

Tenker da på "høstdress". Hvor lav burde temperaturen være ca?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 00:18   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynner man med lue og dress?

Jeg tenker det kommer helt an på barnets alder. De to siste årene tror jeg vi har startet i september en gang. Nå tror jeg vi drøyer lenger. Lua kommer heller ikke på ennå, med mindre det er spesielt surt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 00:18   #3
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Her har de høstdress på seg hvis det er vått ute og under 15 grader.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 00:22   #4
Left
Passiv

Standard

Jeg ser også for meg at lillebror kan få på dress når det drar seg mot slutten av denne mnd. Ei tynn bomullslue kan det nok også være at vi har på.
Litt vått og småsurt, men ikke helt regntøyvær.

Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 01:41   #5
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmm.. ok. Ikke i morgen altså.

Gammel 08-09-08, 09:11   #6
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Snoopy begynnte å ha på lue for 14 dager siden. helt til da var det ganske varmt på dagen. Men nå som hun er begynnt i bhg å de er ute litt tiligere en jeg og hun. Eller vi var jo ute bruker å gå tur før hun skal sove så leker hun ute når hun står opp. å da er det jo varmom sola er oppe.

Dress har vi begynnt med til henne for lengesiden. Om det ikke er short vær. mere for å værne klærne mot alt dritten hun klatrer i
Men er dress uten noe som helst fòr.
Parkdress fra sparkjøp

Turbo har dressen sin på i bhg om de eks skal i skogen eller det er litt fuktig i marka.Ellers går han bare i vanlige klær.

Vi bruker parkdress fra sparkjøp uten for med hverdags klær under, når det blir kaldere er det på med fleece eller hjemmestrikket ull under. Og når det er snø og minusgrader kommer vinterdressen på.
Blir det minusgrader uten snø så bruker han gammeldress. Men i år blir det problem . For den har han ikke sjangs om å få på seg

I skrivende stund er sola kommet opp men på andre veggen en temp. måleren og måleren sier hele 5 gradre

Gammel 08-09-08, 09:30   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min minste har hatt på seg lue et par uker nå. Dressen kommer som regel i løpet av denne eller neste måned.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 09:33   #8
Joika
Pauset

Standard

Det er meldt 13 grader på det varmeste i dag. Det er overskyet og vått i gresset. Han går i friluftsbarnehage, så da er det vel ok med dress i stedet for regnbukse som han garantert måtte ha på seg?

(Vil prøve den fine dressen jeg kjøpte av Embriksmamma )

Gammel 08-09-08, 09:39   #9
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Syns det høres ok ut med dress jeg da, i alle fall hvis den tåler litt fukt. Dress puster jo gjerne litt mer enn det regntøy gjør.

Gammel 08-09-08, 09:41   #10
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Grey, her.

Syns det høres ok ut med dress jeg da, i alle fall hvis den tåler litt fukt. Dress puster jo gjerne litt mer enn det regntøy gjør.

Ja det jeg tenker også. Da går vi for det. Kommer selvfølgelig til å legge merke til hva de andre barna har på seg . (Jeg har hatt barn i over fem år og glemmer dette fra år til år.. lurer like mye hver høst ).

Gammel 08-09-08, 09:44   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg overlater problemstillingen til barnehagen, det henger både dress og regntøy der så tar de på det som passer. Har også tatt med lue og votter.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 09:55   #12
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jeg bruker foret hel regndress på minsten i disse dager, han ta på seg hetten. Lue vil jeg nok ikke bruke på en stund, november ca.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 09:55   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Vi har brukt høstdress, lue og hansker hele sommeren.
*værsyk finnmarking*

Gammel 08-09-08, 10:02   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Leo har på seg en tynn lue ute nå. Men ikke i bilen, kjøpesenter osv. Har heller ikke gått i gang med dress enda, men han får på seg en ullfleecejakke. Dressen drøyer vi litt til tror jeg. :hadde sikkert nærmere 20 grader i går:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 10:03   #15
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg sender med dress og lue og støvler til min gutt nå, og så stoler jeg på at barnehagen tar på han det som er passende etter været. Han har på seg jakke og joggesko når vi leverer han.

Gammel 08-09-08, 10:46   #16
Joika
Pauset

Standard

Han fikk på seg dress, tynn lue og vanter i dag. Men fikk også beskjed om at det var ok å ta av lue og vanter om han ville. Han er fem år og sier i fra om han svetter i hjel håper jeg.

Her drar de på tur omtrent rett etter jeg leverer hver dag (jeg er ofte litt sen), og de skal ha på seg turklærne når de kommer. Har ekstraklær hengende der da, men jeg kler oftest bare på han litt for mye (det er oftest kjøligere om morgenen) så får de bare kle av han etterhvert.

Gammel 08-09-08, 12:26   #17
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Har begynt med dress og lue på Lillemann vi altså. Ullundertøy også. Har vært 10-12 grader med kald trekk og småregn i to dager nå og da er det godt med gode klær.

Igår hadde han parkdressen med ullundertøy under og hadde perfekt temperatur da vi kom inn. En tynn lue synes jeg også er greit å ha på han når det er sånn trekk. Votter er det verre med for de er visst bare i veien..

Gammel 08-09-08, 12:36   #18
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Tenker da på "høstdress". Hvor lav burde temperaturen være ca?

Til treåringen min sender jeg med dressen hvis det ikke er såpass varmt at jeg er sikker på at han ikke vil fryse av å sitte i sandkassa klokka 9 om morgenen (når første uteøkt begynner).
Det er kaldt om nettene nå her hos oss og bakken er kald. Det kan være 19 grader på dagtid og 3 grader om natta og på slike dager sender vi med dress. Denne blir tatt av i løpet av dagen i barnehagen, men på morgenen er den helt nødvendig.

Seksåringen har på seg regnklær eller dress hvis det er veldig vått ute eller iskald vind og under ca. 5-8 grader.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 13:28   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har dressen hengt i barnehagen siden midten av august og jeg har sendt med lue i noen uker nå. Luen har vært i bruk en gang, men dressen har ikke vært brukt enda.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 13:53   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt høstdress av Arken som jeg skal hente en av dagene, og da skal den tas i bruk umiddelbart. Det er jo bare å regulere med antall plagg man putter inni dressen (dette er barnehagen gode på).

Lue bruker mine barn ALLTID når de er under 2 år. Jeg var ørebarn, og er livredd at mine barn skal gjennom det samme. Nå er det bare en tynn bomullslue. Så blir den tykkere jo kaldere det blir.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.