|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Liten spinoff til tråden "Å bare kjøpe julegaver til barna"
![]() |
#2 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Vi kjøper for ca 200 til nieser og nevøer, men kjøper gjerne noe litt rimeligere hvis vi finner noe på salg f.eks. Hvert foreldrepar får gave for 4-500, dette inkluderer bildekalender som de ønsker seg hvert år. Søsken får gaver for mellom 100-200, og for min del kunne vi gjerne ha kuttet ut de gavene. Andre barn lenger ut i slekta/ venners barn får gaver for 50-60 kr ca. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Vi har mange nieser og nevøer og gir max. 250 kr til hver, har kuttet ut å gi til alle søsknene våre, det holder med ungene. Til barna våre kjøper vi for ca. 500 kr hver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Mannen 500-1000,-
Sist redigert av Malus : 08-09-08 kl 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Leser
|
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?300,- kroner flatt på alle. Hvis det blir for mye kutter vi ned. Jeg og mannen gir ikke hverandre gaver (jeg ble lei av knivsett, toastere mm
![]() |
#6 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Jeg startet på salget i romjula og kjøper julegaver hele året, så det bruker ikke å bli så veldig dyrt, men vi har veeeldig mange å kjøpe til, så sluttsummen er nok høyere enn ønsket.
![]() |
#7 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?- Våre barn får for 500-1000 alt etter hva de ønsker seg/trenger
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Vi bruker mye! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Egne barn får etter behov. I år blir det ny hjelm og brukte slalomski på Lillebror, Poden får ny hjelm og gavekort på slalomski. Jeg har allerede forklart Poden at gavekort er like greit som gave, for da kan han være med og velge selv i butikken i romjulen. Bonus er barn nr tre, så han har jeg ingen plan for.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Borte
|
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Vi har ikke noen bestemt sum på gavene. Forsøker å finne noe mottageren kan sette pris på til en pris som ikke er avskrekkende høy. Det varierer fra år til år.
![]() |
#11 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?
Denne kan jeg signere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Jeg synes vi bruker altfor mye penger på gaver i forhold til hva vi har å rutte med. Så i år prøver jeg å strikke og sy litt.
![]() |
#13 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Foreldre: ca 1000 kr pr. foreldrepar
![]() |
![]() |
#14 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Glemte jo helt mannen
![]() |
#15 |
Nye muligheter :o)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Til mannen : Variabelt (Jeg har egentlig hvert år ønske om at vi ikke kjøper noe til hverandre og heller bruker pengene på en reise bare til oss to, men det koker bort i kålen hver gang...)
![]() |
#16 |
I farta!!
|
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?200-250 kr til heile fjøla, nieser, nevøer, søsken og foreldre, pr person. Meir enn nok syns alle.
![]() |
#17 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Mine foreldre og sösken + nevö: 500-1.000 per person avh. av hva jeg finner |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Rundt 200-250 til nieser og nevøer.
![]() |
![]() |
#19 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Hos oss er det stor variasjon på hva som gies på min manns side og min side av familien. I begynnelsen av vårt forhold kjøpte jeg inn slik jeg ville ha gjort til min familie men måtte justere dette etter ønske fra hans familie slik at det ble likt for alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Jeg syntes det er GALSKAP å bruke mer en 1000kr på noen i julegave. Føler at det dreier sitt for mye om penger da rett og slett. :julemotstander: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|