Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Grunnstønad

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-08, 11:23   #1
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Grunnstønad

Er det nokon her som har søkt om grunnstønad pga av ungane sin egg- og melkeallergi.
Korleis gjorde de det i så tilfelle ?

Sitter og ser og prøver å finne ut. Nav sjølv er det liten hjelp i. Fekk beskjed om å bruke Sifo sin modell og legge til ekstrautgiftene våre der. Jaha.

Og så er det å få tak i ein spesialist som kan bekrefte diagnosen. Vår fastlege er vist ikkje bra nok.

Og korleis får me igrunn pengane. Slik som det står i søknads skjemaet så må me føra opp ungane sitt kontonr og det er der eventuelle penger vil komme. Og då får jo ikkje me tak i dei sånn heilt utan vidare.

Nokon som kan rettlede ein stakkar litt ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:40   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnstønad

Lillegutt har grunnstønad sats 5 for cøliaki og melkeallergi, da er sats 4 for cøliakien og den siste satsen for melkeallergi.
I utgangspunktet er det ikke lett å få grunnstønad bare for melkeallergi, det er hvertfall ingen automatikk i det (slik det er for cøliaki). Eggeallergi aner jeg ikke.
Men du må argumentere for hvordan begge deler er fordyrende, og spesielt i kombinasjon - at det er veldig vanskelig å få tak i matvarer som inneholder ingen av delene f.eks.
Jeg beregnet hvor mye matvarer med melkeinnhold lillegutt normalt sett spiste i løpet av en uke. Så beregnet jeg prisen for et tilsvarende kosthold, men med substitutter for melka. Og differansen er det jeg brukte i søknaden.
Skal se om jeg finner det jeg skrev...

Kontonummer kan du bare skrive deres eget. Det skal egentlig være i barnets navn, men i de aller fleste tilfeller brukes foreldrenes kontonr. Så kan heller NAV kontakte dere om de absolutt vil ha en konto i barnets navn.
Jeg la ved et brev og skrev "se vedlegg" omtrent i alle rubrikkene på søknaden, det er enklere sånn.

tok dere allergiprøvene hos fastlegen eller på sykehus e.l.?


Sist redigert av m^2 : 09-09-08 kl 11:46.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:43   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnstønad

Her har jeg sakset fra grunnstønadsøknaden min (ser jo nå i ettertid at jeg godt kunne tatt i litt mer):
...tekst om cøliaki...
I tillegg må lillegutt ha melkefri diett, noe som alene ikke gir de store merkostnadene. For mindre barn gis gjerne (mors)melkerstatning på blå resept. Vi har prøvd flere typer fra apotek, men ingen av disse har falt i smak. Soyamelk faller derimot i smak og kan også benyttes i supper, sauser o.l. til lillegutt. Soyamelk koster ca. dobbelt pris av kumelk, og med et forbruk på ca. 3-4 liter per uke til drikke og matlaging, blir dette en merkostnad på ca. 40,- per uke. Sojayoghurt, fløte- og rømmeerstatning, o.l. anslår jeg til en merkostnad på 10,- per uke.
Det er svært vanskelig å finne produkter som er både gluten- og melkefri. Mange produkter som er glutenfri inneholder melk. Og mange produkter som er melkefri inneholder gluten. Det er fordyrende utover kun glutenfri kost å også vedlikeholde en melkefri kost. Jeg anslår en forsiktig merkostnad per uke på 60,- for å få tak i produkter til lillegutt som i utgangspunktet er glutenfrie, men hvor vi må betale mer for at de også skal være melkefrie (f.eks pølser, farseprodukter, leverpostei, gryterett- og suppemixer, brød- og kakemikser).
Vi bestreber oss på at lillegutt skal ha en diett som er så nær opp til det som er vanlig på hans alder som mulig, samtidig som den er variert og sunn. Totalt blir et forsiktig anslag av merkostnaden per uke pga melkefri diett i tillegg til glutenfri diett 100,-

Siden lillegutt ikke drikker vanlig melk må han også få et kalsiumtilskudd for å forsikre at han får nok kalsium. Kalsiumtilskuddet Nature´s Sunshine Calcium Jr. tygg/knus-bare kalsiumtabletter koster 155,- for 120 tabletter. 2 tabletter daglig medfører en månedlig kostnad på 77,50.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 12:10   #4
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grunnstønad

Lillebror har grunnstønad sats 4 for hveteallergi/glutenintoleranse, men får ikke noe ekstra for det at han i tillegg lever melkefritt. I følge NAV koster ikke melkefritt noe ekstra. Men med en annen allergi i tillegg, kan du jo prøve.

Jeg har oppgitt mitt kontonummer - ingen har sagt noe på det. Vi måtte også levere erklæring fra spesialist.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 12:32   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnstønad

Jeg blir stoppet i å søke pga utregningene som må til.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 12:42   #6
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grunnstønad

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg blir stoppet i å søke pga utregningene som må til.


Send søknaden, så sender du utregningene når de ber om dem. Da vil du i det minste få etterbetalt fra det tidspunktet du søkte.

Gitt at du ikke glemmer å signere og drøyer to år før du sender den igjen, fordi du syns det er så smertelig å skrive under på at barnet ditt er kronisk sykt. Sånt har også hendt. Har jeg hørt.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 18:24   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grunnstønad

Eldstemann er testa hjå legekontoret og minstemor er testa på barneklinikken ( dei klarte ikkje å stikke ho hjå legen vår )

"problemet" her er vel at me kun har soyaprodukter i hus no. Eg lager ikkje to forskjellige middager. Bruker kun soyamelk og soyafløte. Og då får me vel igrunn eit fordyra kosthold på dei produkta i forhold til kva me skulle i følgje Nav.

Eg blir neimen meg ikkje klok på opplegget.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 16:02   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnstønad

Dere får nok bare grunnstønad for de som har diagnose ja. Og det er ikke mange kronene det er snakk om for egge og/eller melkeallergi, sats 1 (ca. 600/mnd) eller kanskje sats 2 (900/mnd) - hvis NAV i det hele tatt er i det medgjørlige hjørnet. Som du ser får vi for melkeallergi, mens Dragen får det ikke, så det varierer dessverre fra saksbehandler til saksbehandler også.

DM: utregningene mine var ikke for det glutenfrie, men kun for melkeallergien - som vi egentlig ikke hadde krav på uten videre. Det var derfor jeg var så veldig nøye med merkostnadene der Pluss at jeg bruker akkurat de samme tallene hvert år i skattefradraget, så da bare klipper og limer jeg (og trekker fra grunnstønaden)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 18:00   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grunnstønad

Jeg snakket med en som sa at om det er to barn i en familie som ikke tåler melkeprodukter så har man rett på stønader, men da er man prisgitt at det er samme saksbehandleren som har begge barna.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 18:06   #10
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grunnstønad

Men korleis får eg ein bekrefta diagnose då ? Prøvane er jo sendt til Haukeland for svar med begge to. Er ingen spesialist inne i bildet sånn sett.

Me har fått brev frå legekontoret om å holda dei vekke frå melk og eggekvite fordi dei ikkje tåler det.

Blei forresten tatt blodprøve for å teste mellomste for dei samme tinga i går. Eg ler dersom me får svar om at ho og skal holdast vekke frå dei samme tinga. Tre unger med samme allergier.

( og så krysser me fingrane for at dei andre prøvane som blei tatt av ho er negative )

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 20:20   #11
Carina84
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 40
Carina84 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grunnstønad

Ser dette er en litt gammel tråd, men minste gutten vår på 2 år, har fått diagnose på at han ikke tåler mel, melk eller soya. Fikk svar i fra NAV her i forrige uke på at vi vil få sats 2 pga mel. Men ut i fra det dere skriver så virker det som at han kanskje få mer en dette?

Noen andre som har de samme diagnosene som min gutt har som ha fått noe mer?
m^2 Får jeg spør hvor gammel gutten din var når han fikk sats 5 for mel og melk?
Tror dere det er vits å prøve å klage på vedtaket han har fått?

Har dere prøvd å søke på hjelpestødnad? Fikk dere noe der?

Carina84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 21:47   #12
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grunnstønad

Barn som ikke tåler gluten/mel, får sats 2 før de fyller 4 år, og sats 4 etter det.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 23:50   #13
Carina84
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 40
Carina84 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grunnstønad

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Barn som ikke tåler gluten/mel, får sats 2 før de fyller 4 år, og sats 4 etter det.

Ja, men min har jo melk og soya i tillegg, derfor jeg lurer på om man kan få noe for det også?

Carina84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 19:01   #14
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnstønad

Det er ikke noen automatikk i at du får noe for melk/soya slik som du får for gluten, men med de rette og argumentene og legeerklæringene er det mulig (Q.E.D siden lillegutt får sats 5 for cøliaki+melkeallergi).
Skriv av alt på skatten uansett, trekk fra det du får i grunnstønad i det du søker fradrag for. Så får du hvertfall noe av det igjen. (ta med kalsiumtilskudd og vitaminer og reise til butikker i gokk for å få tak i ting og porto fordi du må kjøpe på nettbutikker og hva-har-du)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 20:31   #15
Carina84
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 40
Carina84 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grunnstønad

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det er ikke noen automatikk i at du får noe for melk/soya slik som du får for gluten, men med de rette og argumentene og legeerklæringene er det mulig (Q.E.D siden lillegutt får sats 5 for cøliaki+melkeallergi).
Skriv av alt på skatten uansett, trekk fra det du får i grunnstønad i det du søker fradrag for. Så får du hvertfall noe av det igjen. (ta med kalsiumtilskudd og vitaminer og reise til butikker i gokk for å få tak i ting og porto fordi du må kjøpe på nettbutikker og hva-har-du)

Så på grunnstødnaden så kan man søke om penger fordi man bruker ekstra tid for å handle og til og fra butikken?
Q.E.D?
Hvor gammel er lillegutten din?
Har du hele søknaden din, så jeg kunne ha fått sett hvordan du skrev den i forhold til den vi skrev første gangen? Hadde vært supert!

Carina84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 20:37   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnstønad

Nei, du trekker fra reisen (t/r x km y ganger i mnd)
Ekstra tid er det evt. hjelpestønad som dekker opp.

Lillegutt er 6 år. Du skulle gjerne fått sett søknaden min, men macen har kræsjet og er inne til reparasjon, og der ligger den...
Men jeg estimerte hvor mye ekstrakostnader vi har på melkefritt kosthold til lillegutt med utgangspunkt i hvor mye vanlig melk en annen familie bruker, og at i kombinasjon med annen -fritt så ble det vanskelig å få tak i og derfor ekstra fordyrende.
For deg vil jo det være å forklare hvor krøkkete og dyrt det er å få tak i rismelkprodukter osv som dekker samme funksjonen som melk, fløte, yoghurt, biola, rømme, ost osv f.eks. Jeg skrev også om at jeg tilstrebet at lillegutt skal ha tilsvarende kosthold som andre barn med det de spiser av melk dekket av "tilsvarende produkter" i stedet for å legge om kostholdet. Også fant jeg forskning et eller annet sted hvor det stod om melkeerstatning (ifm av rismelk eller annet) og hvilken effekt det hadde på det totale kostholdet kontra å kutte alt av melkeprodukter uten å erstatte med noe annet.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 09:39   #17
dollypopp
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3
dollypopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grunnstønad

Vi har søkna både grunn- oh hjelpestønad.
Finn brev fra NAV forrige uke med beskjed om at behandlingstiden er opp mot 6 mnd......!Hallo?
Jaja,får jo etterbetalt så lenge vi har søkt,skulle gjort det for lengst men synes sånne skjemaer er så tiltak.
Er sats 1 laveste eller høyeste sum?
Vet at en annen som har samme diett som frøkna vår får sats 2.

dollypopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 09:40   #18
dollypopp
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3
dollypopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grunnstønad

Det har klikka for pc`n min...
Fryktelig mye feil her.

dollypopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 09:43   #19
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnstønad

sats 1 er lavest. Hvis det er en varig sykdom får du faktisk tilbakebetalt fra 3mnd før søknadsdato

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 08:20   #20
anitaberge1
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1
anitaberge1 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grunnstønad

jeg har sats 4 pga cøliaki men søkte på fordyra kosthold og håpet på sats 5 som en annen har her pga melk. men jeg har gluten.melk.egg.nøtt allergi
jeg fikk nei som avslag enda jeg må ut med 10-14 tusen i måneden på alleregi mat,,kredritt kort for kredritt kort for å ha råd til å leve,de mente at det ikke var nødvendig med ris melk .kunne drikke vann osv, ringte å hørte med dem.fikk beskjed om at det ikke var noen vits i å klage engang og det var ingen vits i å søke angående melk og egg allergi heller for barna og heller ikke hjelpestønad pga atopisk eksem,ville ikke få det innvilget sa hun,, hva slags store utgifter jeg hadde sa hun,. det brydde ikke nav seg om

anitaberge1 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no