|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kva med organdonasjon når du er frisk og rask?Ser i tråden "Hvordan forholder du deg til organdonasjon?" at dei fleste ville donert vekk organ når dei ikkje treng dei meir, dvs er hjernedød etter ulykke og liknande.
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Kva med organdonasjon når du er frisk og rask?Godt spørsmål. Jeg synes det er veldig annerledes å gi bort organer på denne måten enn å gjøre det som død. Som død trenger man dem jo ikke lenger og slipper å forholde seg til komplikasjoner osv. Jeg er velidg i tvil om jeg hadde turt. Selvsagt, for barna hadde jeg gjort alt, men for andre? Jeg vet ikke, som du sier så hadde jeg også vært redd for å dø fra barna mine.
|
|
|
#3 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Kva med organdonasjon når du er frisk og rask?Jeg hadde gladelig gitt en nyre til familien min og gode venner.
|
|
|
#4 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Kva med organdonasjon når du er frisk og rask?Hadde ikke nølt når det gjelder folk som står meg nær, men hadde nok vært mer i tvil ang bekjente og ukjente. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
nygift
|
Sv: Kva med organdonasjon når du er frisk og rask?Uten å nøle hadde jeg donert bort det jeg kan, til familien min.
|
|
|
|
#7 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Kva med organdonasjon når du er frisk og rask?Å donere vekk en nyre er en ganske stor ting, så jeg hadde gjort det kun for aller nærmeste familie. Og jeg er i tvil om jeg hadde gjort det til familiemedlemmer over 70 faktisk, man kan risikere å måtte gå i dialyse selv.
|
|
|
#8 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kva med organdonasjon når du er frisk og rask?Kan man donere organer når man ikke kan gi blod?
|
|
|
#9 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
Sv: Kva med organdonasjon når du er frisk og rask?Signerer Esme, litt gnukk på nyrene jeg også.
|
|
|
#10 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Kva med organdonasjon når du er frisk og rask?
|
|
|
|
#12 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Kva med organdonasjon når du er frisk og rask?
Som aller oftest går det jo bra, og jeg vil jo absolutt ikke påvirke deg til å la være å gjøre noe bra for noen du er glad i. Men likevel, det er en stor ting som man skal tenke grundig over.
|
|
|
#13 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Kva med organdonasjon når du er frisk og rask?En nyre hadde jeg gitt min mann og mine barn, kanskje også min søster. Om jeg hadde gitt til en av mine foreldre er jeg mer i tvil om.
|
|
|
#14 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Kva med organdonasjon når du er frisk og rask?Jeg hadde nok ikke donert bort organer mens jeg var i levende live. Selvsagt, mann og barn hadde fått alle hvis det stod om liv, men fremmede? Nei, det tror jeg ikke. Jeg hadde også gladelig donert til øvrig familie. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Sv: Kva med organdonasjon når du er frisk og rask?Jeg hadde selvsagt donert det jeg kan til mann og barn, og muligens til øvrig familie, men der er jeg usikker.
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kva med organdonasjon når du er frisk og rask?Til mann og barn. Kanskje søsken og nieser/nevøer.
|
|
|
#17 |
|
Hvor: østfold
Sv: Kva med organdonasjon når du er frisk og rask?Barn og partner klart, venner veit ikke helt, med barn jo kansje -til venners barn ja, folk over 60 nei. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kva med organdonasjon når du er frisk og rask?Dersom det gjelder egne barn hadde jeg utvilsomt stilt opp når som helst. For ektefellen min hadde jeg vurdert det, men jeg vet ikke hva svaret vil blitt akkurat nå som vi ha to små barn. Om noen år, når barna er større, kunne jeg også ha vurdert å gitt til andre nære familiemedlemmer. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Kva med organdonasjon når du er frisk og rask?Til barn og mann, så absolutt. Også til mine søsken. Andre hadde jeg måttet vurdere, tenker litt som Esme.
|
|
|
#20 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Kva med organdonasjon når du er frisk og rask?Jeg har lyst til å si at jeg ville donert bort det jeg kunne klart meg uten til hvem som helst hvis det reddet liv.
|
![]() |
|
|