Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Når barnet ikke spiser grovt brød

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-08, 09:17   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når barnet ikke spiser grovt brød

Ja.

Det er en situasjon vi plutselig er i. Vesla spiste alltid hele matpakken uavhengig av brødtype tidligere, men nå spiser hun bare små musebiter av frokost og skolemat hvis jeg sender med grove skiver. Å tvinge henne til å spise er helt uaktelt så jeg har til nå laget matpakke på hennes premisser. Det blir fint knekkebrød (riktignok fullkorn, men lell), skinke av noe slag og litt grønnsaker. Eventuelt middagsrester om vi har. Pastaskruer (fullkorn) og kyllingbiter for eksempel.

Da spiser hun iallefall. Jeg har tenkt at det er bedre hun får i seg de to knekkebrødene med skinke enn at hun ikke spiser en halv skive en gang. Lyst brød går fint innimellom, men ofte er det bare musebiter da også.

Hva er det lurt å tenke på i forhold til kostholdet hennes når hun ikke vil ha grovbrød? Hun er ikke veldig glad i grønnsaker heller, men jeg kan lure henne med grønnsaker og dip, ta litt i gryter o.l. uten at det blir på daglig basis. Hun tar tilskudd av tran og C-vitaminer.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.