|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Originala
|
![]() Ting å tenke på ved forsikring av bolig?Jeg må kontakte forsikringsselskapet vårt i forhold til forsikring av huset vi overtar om en knapp måned. Jeg aner ingenting om forsikring av hus, siden vi hittil har bodd i borettslag. Er det spesielle ting vi bør tenke på? Noe det er viktig å ha? Det er snakk om et hus fra 1975. Huset virker velholdt, men det er noe saltutslag i den ene boden på grunn av fukt (ikke noe vi må gjøre noe med, men takstmannen anbefalte at man holder det under oppsyn). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Ting å tenke på ved forsikring av bolig?Jeg brant meg på at vi ikke hadde forsikring mot skadedyr. Fikk rotter i fjor og var livredd for at de hadde ødelagt mye. Heldigvis ikke, så nå er toppforsikring tegnet.
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ting å tenke på ved forsikring av bolig?Vi holdt på å få nytte av en liten tilleggsforsikring om rettshjelp, da vi nesten måtte gå til sak mot et elektrikerfirma i fjor. Heldigvis løste det seg før vi måtte gå så langt, men det kunne fort blitt verdt den ekstra 100-lappen i året. Vi har også arbeidstakerforsikring, som dekker forsikring av håndverkere, renholder, gartner (!) og hva har du. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Smugleser
|
![]() Sv: Ting å tenke på ved forsikring av bolig?
Jeg tror de fleste villaforsikringer har en standard rettshjelpforsikring, uten ekstra premie.
![]() |
#7 |
Originala
|
![]() Sv: Ting å tenke på ved forsikring av bolig?Misteri: Hysj! Jeg vil ikke høre muligheten for at rotter (eller mus for den saks skyld) kan finne veien inn i huset vårt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2008
![]() |
![]() Sv: Ting å tenke på ved forsikring av bolig?Jeg har jobbet en liten stund i forsikringsselskap, og må si at alle disse forsikringene som skadedyr forsikring osv høres veldig flott ut, men de ER ikke det når du trenger der. For ofte, ved en liten skrift så står det: gjelder ikke mus/rotter blabla.. Spør ordentlig på de forsikringene som er i tillegg, HVA dekker de, konkret; ofte, vet ikke de som skal selge deg dem det selv en gang. Jeg har brukt 2 mnd for å vite hva barneforsikringen til barnet mitt dekker, det måtte jeg til slutt sende inn skriftlig og selv da visste de ikke. En i helseteamet måtte ringe meg og fortelle, og det var ikke mye å skryte av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ting å tenke på ved forsikring av bolig?Se prikk.
![]() |
|
|