![]() |
#1 |
med mange baller i lufta
|
![]() Bil nummer 2Hvilken bil skal vi kjøpe??
![]() |
#2 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Bil nummer 2Det avheng vel veldig av kor mykje de har tenkt å bruke på bilkjøpet. Vi var også på jakt etter nummer 2 bil, og enda opp med ein Corolla Verso som vart nr 1 istaden, og Avensisen vår vart degradert til nr 2. I Versoen er det veldig god plass til 4-åringen bakovervendt, medan ho i Avensisen har det frykteleg trangt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Bil nummer 2Jeg vet i hvert fall at naboen har en Yaris, og 3 barneseter i den. Hvor mange av dem som er bakovervendte vet jeg ikke, men det er minst ett.
![]() |
#4 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Bil nummer 2Vi har en Multitech til snart treåringen nå, og hun har god plass i den synes jeg. Men jeg tviler på om den får plass i en Yaris?
![]() |
#5 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Bil nummer 2
Avensisen vår (stasjonsvogn, 02-modell) er kanskje 5 cm lenger enn Versoen, men Versoen er 2 cm breiare (sa Toyota-forhandlaren) og mykje høgare. I tillegg er det ein fleirbruksbil (vi har mogelegheit for å vippe opp 5 seter frå golvet + dei to seta framme), og alle seter kan innstillast uavhenging av kvarandre, både i lengderetning og stolryggen. Så, ved å legge stolryggen litt bakover der minste sitt bilsete er festa, får ho kjempeplass til beina, vi kan flytte setet litt bakover, og dermed er det god plass for den som sit framfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bil nummer 2Honda Accord eller Honda Civic. Civic finnes som hb(2 dørs) og 4 dørs\5 dørs kombi
![]() |
#7 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Bil nummer 2Savner Avensisen min!
![]() |
#8 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Bil nummer 2MÅ det være Toyota?
![]() |
#11 |
--
|
![]() Sv: Bil nummer 2Vi har en Toyota Avensis og en Toyota Aygo som bil nummer 2. Genial bil, og vi er kjempefornøyde. Lillesøster sitter bakovervendt i Akta Graco Cosmic og det er også plass til Akta Duologic. Airbagen foran kan også skrus av, så man kan ha evt bakovervendt sete der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Bil nummer 2MÅ ikke være Toyota nei, men tror ikke Honda og Skoda er akseptert
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skoda er vel sjeldent undervurdert lengre, men det er vel fortsatt de som forbinder Skoda med hva det en gang var. I dag er Skoda en del av VW-konsernet og bilene er basert på tekniske plattformer som benyttes av VW-konsernet ellers; f.eks. Skoda Octavia deler plattform med Golf, Touran, A3 og Leon. Roomster er vel på sett og vis litt unik, ettersom VW ellers ikke har en direkte modell på samme grunnplattform. "Fronten" her er imidlertid hentet fra Fabia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
![]() |
#17 |
--
|
Den er mindre enn Yaris ja, uten at jeg kjenner helt størrelsen på Yaris. Nesten ikke bagasjerom, men det er plass til en voksen foran det bakovervendte setet også. (Kilde: youtube.com) Snerten er det ihvertfall, bruker lite bensin gjør den og. I Gøteborg f.eks er det gratis parkering. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bil nummer 2Ja, Outlander hadde vært en klar kandidat om jeg skulle kjøpt bil i dag. Er vel omtrent 95% sikkerhet at det hadde blitt den... Jeg ser på den mer som en flerbruksbil med firehjulstrekk enn en SUV. Dette er den eneste SUV-en i sin klasse med 5+2-seteløsning (jeg vil ikke kalle slikt 7-setere, men 5-seter med to nødseter). Jeg er imidlertid usikker for min del, om det egentlig er god nok plass til tre seter i bredden i det vanlige baksetet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|