|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Multitaskingmaniac
|
Gift i kinesisk morsmelkerstatningJeg sitter her og grøsser av denne artikkelen. Men hva er dette stoffet som de har puttet i erstatningen, melamin? Trodde det var noe slikt man hadde i plast jeg...
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gift i kinesisk morsmelkerstatning.Helt forferdelig!
|
|
|
#3 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gift i kinesisk morsmelkerstatning.Får meg til å tenke på den giftige tannkremen kinesiske produsenter sendte ut til både eget og internasjonalt marked for en stund tilbake: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Gift i kinesisk morsmelkerstatningHva gjør man ikke for profitt? Om noen dør på veien er vel ikke så farlig. |
|
|
|
#7 |
|
Pulled back in
Sv: Gift i kinesisk morsmelkerstatning
Jeg tror at hittil har systemet dysset ned sånne hendelser, samtidig som det kan virke som om råkapitalismen har fått litt for løse tøyler. jeg tror myndighetene i Kina kommer til å få orden etter hvert. For mange sånne saker skader jo omdømmet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2008
![]() |
Sv: Gift i kinesisk morsmelkerstatningSynes det er helt hårreisende at slike ting blir sluppet ut på markedet, det virket jo nesten som produsenten også var klar over at det var skadelig da og det er jo enda verre! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Permakulturell
|
Sv: Gift i kinesisk morsmelkerstatningForferdelig! Sånn går det når profitt teller mest. Man mister gangsynet.
|
|
|
#10 |
|
Pulled back in
Sv: Gift i kinesisk morsmelkerstatning
Hvah!? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pulled back in
Sv: Gift i kinesisk morsmelkerstatningTja, enten har Nestlé visst det men sett en annen vei (de er jo kjent for å hatt en noe broket etikk før..) eller de lokale produsentene har tilsatt det uten at noen utenfor visste noe. Underlige greier..får håpe de avdekker noe mer, synes CNN ga veldig mye plass til å la Nestlé si hva de ville uten å stille noe særlig spørsmål til uttalelsene deres. Sist redigert av Bada-Bing : 22-09-08 kl 23:18. Årsak: Hjelpes jeg glemte tøddel! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gift i kinesisk morsmelkerstatningDet er helt grusomt.
|
|
|
#14 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Gift i kinesisk morsmelkerstatningOljefondet har investert 94 millioner kroner i ett av de kinesiske meieriselskapene som har sendt tørrmelk og andre meieriprodukter på markedet med det giftige stoffet melamin.
|
![]() |
|
|