Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Pålegg til barn på 10 måneder?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-08, 10:52   #1
Cathrin71
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nord Norge
Innlegg: 25
Cathrin71 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Pålegg til barn på 10 måneder?

Hva slags pålegg anbefaler man til barn på 10 måneder? Det er jo salt og sukker i ALT. Jeg gir min sønn leverpostei,gomme,banan og svisker som jeg har most på skiven.

Cathrin71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 10:57   #2
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pålegg til barn på 10 måneder?

Jeg følte nå at jeg satt på skolen og ble rettet på av læreren min med røde pennen sin.

Jeg ga ungene mine leverpostei. Eller kun smør. Ost var også populær.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 10:58   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pålegg til barn på 10 måneder?

Jeg ga en del leverpostei i begynnelsen. makrell i tomat og fruktmos.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 11:10   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pålegg til barn på 10 måneder?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg følte nå at jeg satt på skolen og ble rettet på av læreren min med røde pennen sin.



Jeg tenker proteiner, så her gikk det i makrell i tomat, leverpostei, smøreoster osv. Når minsten begynner med brødmat blir det det samme.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 12:57   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pålegg til barn på 10 måneder?

banan og avocado er godt most sammen. Kan også serveres alene, eller med litt havregryn i.

Ost går vel også an å gi når babyen har blitt så stor.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 13:02   #6
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pålegg til barn på 10 måneder?

MIne var glad i kokt skinke og ost i den alderen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 13:27   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pålegg til barn på 10 måneder?

Poden spiste makrell i tomat, leverpostei, most frukt og moste bær. Men når sant skal sies så spiste han lite brødmat da han var 10 måneder. Frem til han var 18 måneder spiste han stort sett bare middag og frukt. Jeg laget smoothier til frokost og kvelds.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 15:48   #8
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pålegg til barn på 10 måneder?

Når de er blitt ti mnd er det vel ganske rett frem, med forbehold for allergier i fam?

Du kan prøve egg, skinke, ost, ja, div kjøttpålegg. Fiskepålegg.
Jeg synes ikke det er så krise med litt sukker i pålegget jeg da. Er det ikke lov med brunost f.eks?

Karbohydrater blir i praksis også til sukker i kroppen når man har spist det.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 15:52   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pålegg til barn på 10 måneder?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Du kan prøve egg, skinke, ost, ja, div kjøttpålegg. Fiskepåleg
Jeg synes ikke det er så krise med litt sukker i pålegget jeg da. Er det ikke lov med brunost f.eks?

Karbohydrater blir i praksis også til sukker i kroppen når man har spist det.

Er jo forskjell på raske og trege karbohydrater da. Jeg synes ikke det er vits å introdusere sukker så tidlig, selv om det selvsagt ikke er noen krise. Men det er jo så mange gode alternativer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 15:58   #10
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pålegg til barn på 10 måneder?

T. spiste hvitløksost på skiva da, men det er nok både salt og sukker i den.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 15:59   #11
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pålegg til barn på 10 måneder?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er jo forskjell på raske og trege karbohydrater da. Jeg synes ikke det er vits å introdusere sukker så tidlig, selv om det selvsagt ikke er noen krise. Men det er jo så mange gode alternativer.


Jeg er enig, toåringen min får aldri syltetøy eller nugatti på skiven. Brunost derimot har jeg ikke problem med. Av en eller annen merkelig grunn.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 15:59   #12
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pålegg til barn på 10 måneder?

Helt ute av tema, men nå må jeg endre avatar kjenner jeg. Nå er vi for mange yearbooyourselves her inne

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 16:00   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pålegg til barn på 10 måneder?

Hehe nei, den er jo ganske innbarka i den norske kulturen, den derre brunosten. Heldigvis er ingen av oss glade i det, så vi har det aldri i hus.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 16:00   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pålegg til barn på 10 måneder?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Helt ute av tema, men nå må jeg endre avatar kjenner jeg. Nå er vi for mange yearbooyourselves her inne

Det er så, blir jo helt forvirret.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 20:54   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pålegg til barn på 10 måneder?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg følte nå at jeg satt på skolen og ble rettet på av læreren min med røde pennen sin.

.




Makrell i tomat, leverpostei, brunost, gulost.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 20:59   #16
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pålegg til barn på 10 måneder?

Jeg mener vi startet med leverpostei, kaviar, jernberiket prim, skinkeost og sånne ting, men mest leverpostei tror jeg.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 20:19   #17
Noras mamma
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 297
Noras mamma er litt kul
Standard

Sv: Pålegg til barn på 10 måneder?

Går mest i leverpostei og prim. Men for øyeblikket er ikke Nora så glad i brødmat. Går mest i frukt, grøt og middag.

__________________
Prinsessen født juni 08
Noras mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 20:52   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pålegg til barn på 10 måneder?

Mine begynte med leverpostei, smøreoster og skinke.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 23:40   #19
September
Aktiv
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 149
September er litt kul
Standard

Sv: Pålegg til barn på 10 måneder?

Hos oss går det i leverpostei, smøreost og fruktmos.

__________________
00 02 08
September er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no